loading...
مجله تفریحی و سرگرمی و علمی(با خنده وارد شوید)
عضویت در وب

جهت عضویت در سایت کلیک کنید
جهت عضویت در سایت کلیک کنید
به علت به روز بودن از صفحات دیگر نیز بازدید کنید

MOHAMMAD بازدید : 32 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)


اعتماد به نفس

 

مهم ترین عاملی که به اعتماد به نفس شما آسیب وارد می نماید : احساس گناه می باشد .خداوند شما را می بخشد ، شما چرا خود را نمیبخشید ! سال ها پیش اشتباهی را مرتکب شده اید ولی بار سنگین آن را هنوز به دوش می کشید . از این لحظه ، این بار سنگین را به زمین بیندازید و خودتان را سبک کنید.

 

 

 

1- احساس گناه را از خود دور کنید : 

بنابراین اگر احساس گناه را از خود دور کنید ، اعتماد به نفس شما زیاد می شود و زمانی که اعتماد به نفس شما زیاد شد، به راحتی می توانید از گناه فاصله بگیرید.

 
 

2- اقتدار و قاطعیت داشته باشید : 

از امروز تمام کارهای خود را با قاطعیت انجام دهید .بعد از این که به درستی تصمیم خود مطمئن شدید، قاطعانه پیش بروید . حرف زدن و راه رفتن شما باید همراه با اقتدار باشد . اگر کلام شما با تردید همراه باشد ، تردید خود را به مخاطب القا کرده و در نهایت ، موئثر نخواهید بود .

 

 

 

3-از یادآوری شکست های قبلی خود پرهیز نمائید : 

هرگز به شکستهای قبلی خود فکر نکنید . فقط از آن پیام و درس و بعد آن را فراموش کنید. اگر خاطره شکست در یک سخنرانی را برای خود یاد آوری کنید ، شکست های گذشته ، اعتماد به نفس شما را تضعیف می کند.

 

 

 

4-عبارتهای تاکیدی مثبت را برای خود تکرار کنید : 

قبل از خواب می توانید عبارتهای زیر را در ذهن خود تکرار کنید و با همین جمله ها به خواب بروید . به زودی تاثیر معجزه آسای تکرار این جمله ها را خواهید دید :((اعتماد به نفس من روز به روز بیشتر و بیشتر می شود)) یا ((من اشرف مخلوقات هستم و اعتماد به نفس من عالی است ))

 
 

5- عاشق خود ، کار خود و خدای خود باشید : 

خودتان را در هر شرایطی که هستید بپذیرید . به فرض ؛ اگر قد شما کوتاه است ، خودتان را بپذیرید هر گونه که باشید ، روح خداوند در شما جاری است و توجه به همین نکته ، اعتماد به نفس شما را زیاد می کند . اگر عاشق خدای خود باشید و خود را وابسته به یک نیروی برتر بدانید ، به طور حتم همیشه اعتماد به نفس دارید . به کار خود علاقه مند باشید و اگر به هر علتی از شغل خود احساس نارضایتی می کنید ، سعی نمائید دیدگاه خود را نسبت به آن عوض کنید.

 
 

6- تبسم را فراموش نکنید : 

سعی کنید در هر شرایطی تبسم بر لب داشته باشید . تبسم ، نشانه بارز اعتماد به نفس و سلامت روان است . گفته شده پیامبر اسلام (ص) در تمام مدت زندگی خود متبسم بوده اند . تبسم ، نماد خوشرویی است . و خوشرویی از نشانه های مومن است

 

 

7- مبهم حرف نزنید : 

اگر به اصطلاح (من من) کنید ، به دیگران اعلام کرده اید که من اعتماد به نفس لازم را ندارم . بلند ، روان و رسا صحبت کنید . علاوه بر این ، صراحت بیان داشته باشید و به روشنی و وضوخ اعلام کنید که چه می خواهید یا منظورتان چیست . حاشیه نروید و به اصل مطلب بپردازید . این اقدام ها اعتماد به نفس را تقویت می کنند .

 
 

8-مطالعه خود را زیاد کنید : 

کسی که زیاد مطالعه می کند و اطلاعات زیادی به دست می آورد ، خودش را یک سر و گردن از دیگران بالاتر می بیند و این همان اعتماد به نفس است .

 
 
 

9- آراستگی ظاهر خود را زیاد کنید : 

اگر شما ظاهر آراسته و مرتبی داشته باشید ، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت .

 

 

 

 

10- آرامش خود را حفظ کنید : 

مضطرب و عجول بودن ، از اعتماد به نفس شما خواهد کاست . اگر آرامش خودتان را از دست بدهید ممکن است شمال و جنوب را هم گم کنید .

 
 
 

11- به موفقیتهای خود نگاهی بیندازید :

از موفقیتهایی که تا کنون داشته اید ، برای خود لیست تهیه کنید و همراه خود داشته باشید .

 
 
 

12- نه گفتن را یاد بگیرید : 

 

بسیاری از افراد ، قدرت نه گفتن را ندارند و این همواره برای آنان مشکل هایی ایجاد نموده است.

 

منبع:سایت بیتوته

 www.beytoote.com

محمدرضا بازدید : 28 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)
 رازهایی برای شروع یک هفته موفق
 
 
یک هفته موفق,شروع یک فعالیت جدید
برای شروع یک فعالیت جدید و شروع کارها هیچ وقت دیر نیست اما ما اغلب عادت کرده ایم آن را به شروع هفته یا شنبه موکول کنیم امروز همان روز است پس بیایید شروع کنیم:
 
برای یک شروع خوب هیچ وقت دیر نیست . یادتان هست که چند کار را به فردا و اول هفته موکول کرده ایم. امروز همان روز است پس بهتر است دست به کار شویم.
 
برای شروع یک فعالیت جدید و شروع کارها هیچ وقت دیر نیست اما ما اغلب عادت کرده ایم آن را به شروع هفته یا شنبه موکول کنیم امروز همان روز است پس بیایید شروع کنیم:
 
برای شروع یک هفته عالی کاری می بایست:
 
1 - برنامه ریزی کنیم
یک دفتر چه تهیه کنید و اولویت های هفته را در آن یادداشت کنید هر کاری که انجام شد و یا هرقرار ملاقاتی را که انجام دادید به اصطلاح تیک بزنید تا مطمئن شوید چیزی از قلم نیفتاده است.
 
2 - وقت بگذارید
برای انجام هر کار ساعتی را تعیین کنید و برآورد کنید آن مسئولیت یا کارتان چقدر طول می کشد به این ترتیب خودتان را موظف خواهید کرد در اسرع وقت به انجام امور بپردازید.
 
3 - استراحت و تفریح را فراموش نکنید
علاوه بر انجام کار های محوله وقتی را برای تفریح استراحت و گذراندن زمان در کنار عزیزانتان اختصاص دهید این زمان ها انرژی شما را در سطح شگفت انگیزی افزایش خواهند داد.
 
4 - مشورت کنید
قبل از انجام هر اقدام حساسی که احساس می کنید چندین راهکار مختلف برای تحقق آن وجود دارد بایک متخصص مشورت کنید به این ترتیب از اتلاف وقت و انرژی پیش گیری خواهید کرد.
 
5 - عمل کنید
بسیاری از ما عادت کرده ایم ایده های خوب و مبتکرانه را به خاطر ترس از نتیجه در جایی از ذهنمان ذخیره کنیم اما آنجا به هیچ کارمان نخواهد آمد مگر اینکه سعی کنیم آنها را تجربه کنیم.
 
6 - مثبت اندیش باشید
برای موفقیت در شروع یک هفته کاری نگاه مثبت و پر انرژی به کار ها و آنچه پیش رو داریم می تواند بسیار مفید و تاثیرگذار باشد و بعضا سالها مارا به جلو ببرد.
 
7 - دگرخواه باشید
این به این معناست که از خودخواهی پرهیز کنید و تلاش کنید در شادی ها و موفقیت ها دیگران را هم دخیل کنید به اصطلاح در محیط کار همیشه به فکر این نباشید که خودتان گل بزنید هر از چند گاهی به فکر این باشید که پاس گل بدهید این کار نه تنها محبوبیت شما را در محیط کار افزایش می دهد بلکه انرژی خودتان را چند برابر می کند.
گاهی کمک کردن به دیگران از موفقیت به خودمان لذت بخش تر است.
 
8 - خطاپذیر باشید
وقتی کار اشتباهی انجام دادید بدون بهانه آن را بپذیرید و اگر لازم دیدید عذر خواهی کنید گاهی تعصب بیش از حد به روی یک ایده یا تصمیم باعث می شود که کل ماهیت کارتان به زیر سوال برود.باید بپذیریم که همه ما انسان هستیم و ممکن است اشتباه کنیم.
 
9 - از درگیری بی مورد پرهیز کنید
منظور این نیست که هرگاه بر سر مسائل کاری با همکارانتان اختلاف نظر پیدا کردید پابه فرار بگذارید و اینکه هر چه آنها می گویند بپذیرید بلکه مقصود آن است که در عین اینکه بر مواضع صحیح خودتان اصرار می کنید از بحث های بیهوده و پرداختن به حاشیه بپرهیزید.
 
10 - راه راست را انتخاب کنید
هیشه میان برهای غیر قانونی یا اصطلاح راه های دور زدن برخی مشکلات به ذهن خطور می کند و بعضا ممکن است وسوسه شویم که کاری خلاف عرف و اخلاق را انجام دهیم تا موفقیت بیشتری به دست آوریم اما توصیه ما به شما این است که  از امتحان کردن این روش ها یا فکر کردن به آنها پرهیز کنید چراکه اگر در ظاهر هم موفق شوید در پیش وجدانتان شکست خورده و بی ارزش خواهید بود.
 
11 - به خدا اعتماد کنید
در آخر هم به خدای بزرگ اعتماد کنید و بدانید او از هرکسی بهتر صلاح کار ما را می داند. اگر به آنچه می خواستیم رسیدیم باید شکرش را به جا آوریم و اگر به آنچه می خواستیم نرسیدیم باز هم باید شکر کنیم و به حکمتش رضایت دهیم.
تحقیقات نشان داده کسانی که با اعتماد و اعتقادبه یک نیروی ماورایی کار و فعالیت می کنند از آرامش بیشتری در امور برخوردارند.
محمدرضا بازدید : 35 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)
  
لبخند بزنید!
 
لبخند زدن ,لبخند زدن به دشمن,لبخندی طبیعی 
 
 
گرچه لبخند زدن در ظاهر کار آسانی به نظر می‌‌رسد اما گاهی وقت‌ها هم تبدیل به کار سختی می‌‌شود. مانند زمانی که خشمگین یا ناراحت هستیم، خیلی خسته‌ایم، در مقابل کسی قرار گرفته‌ایم که او را مخالف یا دشمن خود می‌‌دانیم، زمانی که بیماریم یا درد و رنج جسمانی یا روانی داریم و همچنین زمانی که خیلی افسرده‌ایم. اما چند روز قبل بخشی از داستان زندگی آنتوان سنت اگزوپری یعنی نویسنده‌ی کتاب شازده کوچولو را می‌‌خواندم که به من نشان داد حتی می‌‌توانیم با لبخند زدن به دشمن، زندگی‌مان را تغییر بدهیم!
 
اگزوپری یک خلبان جنگی بود که با نازی‌ها می‌‌جنگید و سرانجام در یک سانحه هوایی کشته شد. در جریان جنگ یک‌بار نازی‌ها او را اسیر کردند و به زندان انداختند. اگزوپری که از روی رفتارهای خشونت‌آمیز نگهبان‌ها حدس زده بود که روز بعد اعدامش خواهند کرد می‌نویسد: «مطمئن بودم که مرا اعدام خواهند کرد به همین دلیل بشدت نگران بودم. جیب‌هایم را گشتم تا شاید سیگاری پیدا کنم که از زیر دست آنها که حسابی لباس‌هایم را گشته بودند در رفته باشد، بالاخره یک سیگار پیدا کردم و با دست‌های لرزان آن را به لبهایم گذاشتم ولی کبریت نداشتم. از میان نرده‌ها به زندانبانم نگاه کردم. او حتی نگاهی هم به من نینداخت درست مانند یک مجسمه آنجا ایستاده بود. فریاد زدم «هی رفیق کبریت داری؟» به من نگاه کرد شانه‌هایش را بالا انداخت و به طرفم آمد. نزدیک‌تر که آمد و کبریتش را روشن کرد بی‌اختیار نگاهش به نگاه من دوخته شد. لبخند زدم و نمی‌‌دانم چرا؟ شاید از شدت اضطراب، شاید به خاطر این که خیلی به او نزدیک بودم و نمی‌‌توانستم لبخند نزنم.
 
در هر حال لبخند زدم و انگار نوری فاصله بین دلهای ما را پر کرد می‌دانستم که او به هیچ ‌وجه چنین چیزی را نمی‌خواهد. ولی گرمای لبخند من از میله‌ها گذشت و به او رسید و روی لبهای او هم لبخند شکفت. نگهبان سیگارم را روشن کرد ولی نرفت و همانجا ایستاد مستقیم در چشمهایم نگاه کرد و لبخند زد من حالا با علم به اینکه او نه یک نگهبان زندان، که یک انسان است به او لبخند زدم نگاه او حال و هوای دیگری پیدا کرده بود. پرسید: «بچه داری؟» با دست‌های لرزان کیف پولم را بیرون آوردم و عکس اعضای خانواده‌ام را به او نشان دادم و گفتم: «آره ایناهاش» او هم عکس بچه‌هایش را به من نشان داد و درباره نقشه‌ها و آرزوهایی که برای آنها داشت برایم صحبت کرد. اشک به چشمهایم هجوم آورد. گفتم که می‌‌ترسم دیگر هرگز خانواده‌ام را نبینم.. دیگر نبینم که بچه‌هایم چطور بزرگ می‌‌شوند. چشم‌های او هم پر از اشک شدند. ناگهان بی‌آنکه که حرفی بزند. قفل در سلول مرا باز کرد و مرا بیرون برد. بعد هم مرا بیرون زندان و جاده پشتی آن که به شهر منتهی می‌‌شد هدایت کرد نزدیک شهر که رسیدیم تنهایم گذاشت و برگشت بی آنکه کلمه‌ای حرف بزند. یک لبخند زندگی مرا نجات داد بله لبخند بدون برنامه‌ریزی، بدون حسابگری، لبخندی طبیعی، زیباترین پل ارتباطی آدم‌هاست ما لایه‌هایی را برای حفاظت از خود می‌‌سازیم.
 
لایه مدارج علمی‌‌ و مدارک دانشگاهی، لایه موقعیت شغلی و این‌که دوست داریم ما را آن گونه ببینند که نیستیم. زیر همه این لایه‌ها منِ حقیقی وی ارزشمند نهفته است. من ترسی ندارم از این‌که آن را روح بنامم من ایمان دارم که روح‌های انسان‌ها است که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌‌کنند و این روح‌ها با یکدیگر هیچ خصومتی ندارد. متاسفانه روح ما در زیر لایه‌هایی ساخته و پرداخته خود ما که در ساخته شدنشان دقت هولناکی هم به خرج می‌‌دهیم ما را از یکدیگر جدا می‌‌سازند و بین ما فاصله‌هایی را پدید می‌‌آورند و سبب تنهایی و انزوای ما می‌‌شوند. شاید بتوان گفت داستان اگزوپری داستان لحظه جادویی پیوند دو روح است. آدمی‌‌ به هنگام عاشق شدن و نگاه کردن به یک نوزاد این پیوند روحانی را احساس می‌‌کند. وقتی کودکی را می‌‌بینیم چرا لبخند می‌‌زنیم؟ چون انسانی را پیش روی خود می‌‌بینیم که هیچ یک ازلایه‌هایی را که نام بردیم روی منِ طبیعی خود نکشیده است و با همه وجود خود و بی‌هیچ شائبه‌ای به ما لبخند می‌‌زند و آن روح کودکانه درون ماست که در واقع به لبخند او پاسخ می‌دهد. داستان که به این جا رسید، به یاد آوردم که لبخند، همین لبخند به ظاهر ساده، گاهی قدرت بیشتری نسبت به قدرت ثروت و پول، مقام و حتی علم پیدا می‌‌کند.
 
گاهی می‌‌تواند مسائل را به سادگی حل کند و کارهایی را با ساعت‌ها فکر کردن و برنامه‌ریزی کردن انجام می‌‌شود، به انجام برساند. شگفت‌انگیز است، اما قدرت لبخند از بزرگترین قدرت‌هاست.
 
مزایای لبخند زدن
در مقالات قبلی هم درباره‌ی قدرت و مزایای لبخند، مطالبی گفته بودیم. این‌که لبخند چهره‌ها را جذاب‌تر می‌‌کند، لبخند زدن به ما آرامش می‌‌دهد، سیستم ایمنی بدن را قوی می‌‌کند، استرس و فشار‌های روانی را کم می‌‌کند، با آزاد کردن آندروفین، سروتونین و مسکن‌های طبیعی بدن، روحیه را بهتر می‌‌کند، ما را فرد موفق و کامیابی نشان می‌‌دهد، چهره‌مان را جوان‌تر نشان می‌‌دهد، به مثبت اندیشی ما کمک می‌‌کند، به سادگی به دیگران سرایت می‌‌کند و بسیاری مزایای دیگر. اما نکته‌ی مهم این‌جاست که آیا می‌‌توان در همه‌ی شرایط، لبخند زد؟
 
چگونه لبخند بزنیم؟
همه بلدند لبخند بزنند حتی نوزادان نیز در شکم مادر و بعد از تولد لبخند می‌‌زنند. کودکان هم به سادگی لبخند می‌‌زنند. اما چه می‌‌شود که ما بزرگسالان در لبخند زدن این اندازه خساست به خرج می‌‌دهیم؟ حتما می‌‌گویید مشکلات زندگی باعث شده که دیگر نتوانید لبخند بزنید. البته مشکلات زندگی تمام نشدنی‌اند. هر روز مشکل یا مسئله‌ی فکر برانگیز جدیدی رخ می‌‌دهد. با وجود همه‌ی اینها چگونه لبخند بزنیم؟
 
مشکلات، درس‌هایی برای رشد ما
اگر نگاه خود را درباره مشکلات تغییر بدهیم و مسائل و مشکلات را درس‌هایی برای رشد خود بدانیم، مشکلات هم اجازه پیدا نمی‌‌کنند که مثل کوه سر راه ما بایستند و ما را آزار دهند. در واقع در این صورت هر مشکلی را تبدیل به یک مسئله می‌‌کنیم. مسئله‌ای که بالاخره در این دنیا جواب و پاسخ شایسته‌ای برایش وجود دارد و ما مانند یک مبارز، بالاخره روش و سلاح موثر برای از میان برداشتن آن را پیدا می‌‌کنیم. با این نگاه، می‌‌بینید که حتی مشکلات هم برای قوی کردن ما و در راه خدمت به ما فعالیت می‌‌کنند. بنابراین می‌‌توانیم به این هدیه‌های به ظاهر ناخوشایند هم لبخند بزنیم.
 
عادت به لبخند زدن
خود را به لبخند زدن عادت دهید. خوشبختانه لبخند زدن مسری است و اگر شما لبخند بزنید اطرافیانتان هم لبخند می‌‌زنند و لبخند آنها هم به نوبه‌ی خود بر شما تاثیر مثبت می‌‌گذارد. سعی کنید در شرایط سخت هم لبخند بزنید و این را تمرین کنید. تاریخ نشان می‌‌دهد که بزرگان ما، مانند پیامبر اکرم(ص) و امامان بزرگوار، با همه‌ی سختی‌ها، تحریم‌ها و محرومیت‌ها، کارشکنی‌های مردم و سران زمان خود، همواره لبخند می‌‌زدند. حتی در جنگ، در گرسنگی و گرما، در میان جهالت اطرافیان و در سختی‌های دیگر. وقتی لبخند زدن را تمرین می‌‌کنید خودتان از انجام آن بیش از سایرین لذت خواهید برد. این تمرین را هر چه زودتر شروع کنید.
محمدرضا بازدید : 42 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 


هفت صبح: دکتر هرمان ابینگهاوس در سال 1885 تحقیقی در مورد روند فراموشی نسبت به زمان انجام داد که شایان توجه بود. به گزارش برترین ها وی فهرستی شامل 13 کلمه بی معنی را به صورت کامل حفظ کرد و بعد از فواصل زمانی مختلف (از 20 دقیقه  تا 31 دقیقه) خود را می آزمود تا بداند در هر فاصله زمانی چه تعداد از واژه ها را به خاطر سپرده است. نتایج وی به قرار زیر بود:

پس از 20 دقیقه 60 درصد مطالب را حفظ بود، پس از یک ساعت کمتر از 50 درصد، پس از 8 ساعت کمتر از 40 درصد، پس از 24 ساعت نزدیک 30 درصد، پس از پنج روز کمتر از 30 درصد و بالاخره پس از 31 روز نزدیک 20 درصد مطالب در حافظه او باقی مانده بود. به عبارت دیگر این آزمایش به سادگی نشان داد 40 درصد مطالب در 20 دقیقه نخست و 70 درصد طی 48 ساعت نخست اگر مرور صحیح صورت نگیرد فراموش می شوند.


زمان مرور

باتوجه به اینکه طبق یافته های ابینگهاوس بیشترین میزان فراموشی (70 درصد) در 24 تا 48 ساعت نخست اتفاق می افتد پس مهم ترین زمان های مرور همان 48 ساعت اولیه است. به گزارش برترین ها مرور بلافاصله مطالب خوانده شده، تاثیر بسزایی در تثبیت مطالب و جلوگیری از فراموشی آنها دارد. 10 تا 20 دقیقه از زمانی را که برای مطالب هر درس درنظر گرفته اید را صرف مرور مطالب خوانده شده در همان جلسه کنید، تعجب خواهید کرد از اینکه مقداری از مطالب را در همان دقایق اولیه فراموش کرده اید.

یادداشت و نت برداری

برای اینکه بتوانید همیشه و در کلیه امتحانات نمره الف بگیرید یادداشت برداری موثر و صحیح یک عامل ضروری و اساسی است.

چراکه با خلاصه برداری دفعات مرور شما بیشتر می شود و فراموشی به حداقل می رسد، قسمت اعظم درس خواندن شما باید از روی یادداشت برداری های شما باشد.


20 نکته در یادداشت برداری

1 – ابتدا حجمی را که می خواهید خلاصه برداری کنید مشخص کنید.

2 – با تورق سریع از اصل موضوع اطلاعات کسب کنید به شکل ها، تیترها و عناوین کتاب دقت کنید.

3 – یادداشت ها را براساس اشخاص، فرمول ها، اصطلاحات، تعاریف و... دسته بندی کنید.

4 – از درخت حافظه استفاده کنید که از نظر سازماندهی ذهن و تاثیر در یادگیری از کارآیی فوق العاده ای برخوردار است. برای این کار باید عنوان فصل را به عنوان ریشه درخت در داخل یک دایره، مربع یا هر شکل هندسی مطلوب در سمت راست قرار دهید و سپس نکات اصلی و فرعی را روی شاخه های اصلی و فرعی در سمت چپ بنویسید. در این تکنیک از هر دو نیم کره مغز استفاده می شود.

5 – مطالب را رونویسی نکنید به زبان خودتان بنویسید.

6 – اصل نظم و زیبایی را در خلاصه برداری رعایت کنید.

7 – مطالب باید کوتاه باشند اما مفهوم را برسانند ترجیحا فعل داشته باشند.

8 – سعی کنید یادداشت هایتان در حدی مطمئن باشد که جایگزین مناسبی برای منابع اصلی باشد.

9 – خلاقیت در یادداشت برداری را فراموش نکنید. چه به لحاظ نحوه نگارش و چه به لحاظ شکل نوشتار و نمودارهایی که به کار می برید.

10 – کدگذاری کنید: مثلا در درس فارسی برای به خاطر سپردن آثار نظامی (ملخ ها): م (مخزن الاسرار)، ل (لیلی و مجنون) خ (خسرو و شیرین)، ه (هفت پیکر) و الف (اسکندرنامه)


11 – از علامت های اختصاری استفاده کنید.

12 – میزان اهمیت مطالب را با علائم هندسین نشان دهید.

13 – مقابل هر شاخه فرعی از مثال ها  استفاده کنید.

14 – نمودارها و تحلیل آن را به صورت جامع بنویسید.

15 – در صورت نیاز از شکل های آن مطلب کمک بگیرید.

16 – بالای هر خلاصه برداری آدرس کامل آن را که شامل عنوان فصل، صفحه و نام کتاب است بنویسید.

17 – یادداشت ها باید به گونه ای باشد که قابل حمل باشد. بنابراین استفاده از سررسید یا سالنامه را پیشنهاد نمی کنیم.

18 – بهترین راه خلاصه برداری آن است که آنها را روی اوراقی جداگانه و به هم پیوسته بنویسید تا اگر نیازی به چک کردن و اصلاح آن بود بتوانیم با بازنویسی آن دوباره مجموعه ای قابل قبول داشته باشیم.

19 – در پایان خلاصه برداری سعی کنید درخت حافظه خود را یک بار مرحله به مرحله مرور و به خاطر آورید.

20 – در هر فرصتی خلاصه هایتان را مرتب مرور کنید.

محمدرضا بازدید : 38 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

 

محاسبه مشکلات زندگی بدون چرتکه

 

 

 

مشکلات زندگی,محاسبه مشکلات زندگی ,محاسبه زندگی

 

شما به عنوان یکی از اعضای خانواده احساس می کنید مشکلاتی را پیش رو دارید؟ احساس می کنید گاهی بیش از اندازه به خواسته های خانواده پاسخ مثبت داده اید؟ شاید با مرور پرونده زندگی تان به این نتیجه رسیده اید که لازم است کمی تغییر کنید و علاوه بر در نظر گرفتن نیازهای خانواده لازم است نیازهای خودتان را هم در نظر بگیرید. حال بد نیست برای حل این مشکلات به چند نکته کوچک توجه کنیم.

محاسبه زندگی

 


لحظه‌ای ایست!
یک دقیقه فکر کنید. برای هر مشکلی مهمترین نکته این است که در حادترین شرایط قبل از فکر کردن، عمل نکنیم. در مقابل مشکلات از خود بپرسیم که این مسئله به چه میزان زندگی ما را تحت الشعاع قرار می دهد؟ در واقع با حل این مشکل چه گره ای از زندگی ما گشوده می شود؟ سعی کنید بهترین راه حل را انتخاب کنید چرا که یک تصمیم غلط در آینده و حتی چند ساعت بعد از آن می تواند شما را دچار دودلی و سردرگمی نماید. فکر کنید اگر از لحاظ سنی کمی بزرگتر بودید چنین تصمیمی را می گرفتید. سعی کنید در حل مشکلات بیشتر از اینکه احساسی فکر کنید، منطقی عمل کنید.

سکوت سرشار از ناگفته هاست
گاهی سکوت کنید. درست است که می گویند سکوت علامت رضایت است اما در مقابل مشکلات و افراد مشکل آفرین سکوت معانی دیگر هم دارد. گاهی دست اندازهای زندگی نیازمند قدری مکث است. آرام بودن به شما کمک می کند تا زود عصبانی نشوید چرا که عصبانیت ممکن است شما در زمان عصبانیت حرفهایی بزنید که بعدا پشیمان شوید. این موضوع کمک می کند تا سر مسائل بی اهمیت پیوندهای خانوادگی تان گسسته نشود. خانواده شما به مرور درخواهد یافت که حالات شما در مقابله با مشکلات چنین است و پرچم سکوت سفید را ناشی از تسلیم شدن نمی داند.
 
رازدار باشید
پایگاه سخن پراکنی نباشید، راز دار باشید. حفظ مسائل خانواده به صورت آرام و بی سر و صدا ، به نفع خانواده و آبرومندانه است . در واقع نگهداری رازهای خانواده به نفع خانواده است.همچنین افراد زمانی که بدانند هر چیزی که آنها به شما می گویند را هر جا بیان نمی کنید،  بیشتر به شما اعتماد می کنند.
 
در کنار خانواده باشید نه در مقابل آنها
در تمام موارد و زمان های اضطراری کنار خانواده خود باشید . سعی کنید همیشه کمک حال آنها باشید. حفظ خانواده و رسیدگی به امور آنها در زندگی شما هم بازتاب خواهد داشت. به خانواده تان دروغ نگویید چرا که آنها نیز شما را درک می کنند و برای شما احترام قائل هستند.


گیاه کینه و دشمنی را نکارید
در هر خانواده ای حداقل  یک نفر در خانواده است که حرف های کنایه آمیز می زند.گاهی این طعنه ها تا عمق وجود افراد را می سوزاند.در اغلب موارد افراد تصمیم می گیرند که از خجالت طرف مقابل دربیایند. اما نکته حائز اهمیت این است که سعی کنید در هر موقعیتی متانت خود را حفظ کنیم و با خوبی هایمان او را شر منده کنیم. اجازه ندهید که او نقطه ضعف شما را بفهمد . در زمان های خاص محیط را ترک کنید.
 
بی احترامی نکنید
سعی کنید خودتان را فراموش کنید.رفتارهای خوب تان را حفظ کنید.رفتارهای بدتان را فراموش کنید.در مراحل سخت زندگی مودب باشید و هیچگاه نگذارید عصبانیت چهره فرد دیگری را به خانواده و دوستان نشان دهد. با متانت باشید و بی احترامی نکنید. سعی کنید در مورد موارد و مسائل مهم  ، با آرامش در موضع تان بایستید. حتی اگر خانواده تان با اعمال و رفتارشان شما را عصبانی کرده اند در هر صورت با مسئله کنار بیایید شما به زمان نیاز دارید.

محمدرضا بازدید : 16 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)
توصیه های مهم عملکرد بهتر در امتحانات
 
 
 
 
توصیه های مهم عملکرد بهتر در امتحانات
 
امتحان معیار ارزشیابی دانسته‌ها و تواناییهای شماست و شما می‌‌توانید از آن بعنوان ابزاری برای ارزیابی مهارت های یادگیری خود استفاده کنید. اما شرایط فیزیکی و ذهنی وجود دارد که عملکرد شما در حین امتحان را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد. بنابراین لازم است پاره ای نکات را هنگام امتحان رعایت کنید.
 
 
برای عملکرد بهتر در امتحان توصیه های زیر را بکار بندید:
 
۱- با آمادگی کامل و به موقع در سر جلسه امتحان حاضر شوید. وسایل مورد نیاز مثل مداد، خودکار، ماشین حساب، لغت نامه و ساعت را به همراه داشته باشید. با این کار همه چیز در دسترس شما خواهد بود و نیازی به قرض گرفتن وسایل دیگران پیدا نخواهید کرد.
 
۲- با اطمینان خاطر و آرامش کامل در امتحان شرکت کنید. مثبت اندیشی کنید. همواره این جملات را در ذهن خود تکرار کنید: " من برای امتحان کاملا آماده ام و به خوبی از عهده آن برمی آیم. " نگرانی را از خود دور کنید. هر گاه احساس نگرانی کردید، چند نفس عمیق بکشید تا آرام شوید. قبل از امتحان با دوستانتان راجع به اضطراب و دلشوره صحبت نکنید. بهتر است بدانید که نگرانی همچون یک بیماری مسری قابل سرایت به دیگران است.
 
۳- آرام ولی هوشیار باشید. اگر حق انتخاب دارید، مکان مناسبی را برای نشستن انتخاب کنید. نیمکتی را انتخاب کنید که بر روی آن فضای کافی برای کار داشته باشید. به پشتی نیمکت تکیه دهید و راحت باشید.
 
۴- در ابتدا نگاهی گذرا به سؤالات بیندازید. حدودا ۱۰% از وقت خود را برای این کار صرف کنید. کلمات کلیدی ( در سؤالات ) را مشخص کنید و برای پاسخ دادن به سؤالات زمانبندی کنید. در حالیکه سؤالات را می‌‌خوانید، نکاتی که به ذهنتان می‌‌رسد و می‌‌توانید مفید باشد را در کنار آنها یادداشت کنید.
 
۵- برای پاسخگویی به سؤالات از یک برنامه منظم پیروی کنید. ابتدا به سؤالات ساده تر پاسخ دهید و بعد به آنها که نمره بیشتری دارند. سپس به ترتیب به سوالاتی پاسخ دهید که:
- مشکل تر هستند.
- جواب دادن به آنها وقت بیشتری می‌‌گیرد.
- نمره کمتری دارند.
 
۶- در امتحانات تستی برای انتخاب پاسخ درست دقت کنید.
- ابتدا پاسخهایی را که می‌‌دانید اشتباه است، کنار بگذارید.
- اگر تست نمره منفی ندارد، از بین پاسخهای باقی مانده، پاسخ صحیح را انتخاب نمایید و یا حدس بزنید.
- اگر امتحان نمره منفی دارد و شما دلیل خاصی برای انتخاب پاسخ خود ندارید، حدس نزنید.
- شک نکنید، معمولا اولین گزینه ای که انتخاب می‌‌کنید، پاسخ صحیح است. پس پاسخ خود را تغییر ندهید، مگر اینکه واقعا به نتیجه قطعی رسیده باشید.
 
۷- در امتحانات تشریحی، قبل از پاسخ دادن به سؤالات خوب فکر کنید.
- ابتدا نکات مهمی را که راجع به سؤالات به دهنتان می‌‌رسد، در چرک نویس یادداشت کنید.
- این نکات را به ترتیب شماره گذاری کنید.
- سپس آنها را تنظیم کرده و پاکنویس کنید.
 
۸- در پاسخ به سؤالات تشریحی، به اصل موضوع بپردازید و حاشیه نروید.
- در جمله اول موضوع اصلی را بیان کنید.
- مقدمه ای برای آن بنویسید.
- سپس موضوع را با جزئیات بیشتری شرح دهید.
- به سؤال توجه کنید و فقط به آنچه از شما خواسته شده پاسخ دهید. از توضیحات غیر ضروری و مثالهای اضافی بپرهیزید.
 
۹- ۱۰% از وقت امتحان را برای مرور مطالب کنار بگذارید.
- برای ترک کردن جلسه امتحان عجله نکنید.
- در انتها تمام سؤالات را مرور کنید.
- مطمئن شوید که به تمام سؤالات پاسخ داده اید.
- پاسخ‌ها را یک بار دیگر بخوانید و در صورت لزوم جمله بندی، املای کلمات و ... را تصحیح کنید.
 
۱۰- وقتی نتیجه امتحان را گرفتید، آن را بررسی کنید.
- به اشکالات خود توجه کرده و سعی کنید در آن زمینه بیشتر مطالعه کنید.
- برای امتحانات آخر سال، سؤالات امتحانات کلاسی را دوره کنید تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.
- بهترین روش یادگیری را که برای شما مؤثر بوده، انتخاب کنید.
- روشهایی که برای شما کارآیی لازم را نداشته، کنار بگذارید.
- سعی کنید بهترین روش را پیدا کرده و بر روی آن تمرین کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.
محمدرضا بازدید : 43 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

عامل گرفتن نمره بد در مدرسه کشف شد!!و

نمره بد

 

 

 

 

پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات گسترده ای بر روی نوجوانان دریافتند که گرفتن نمره های بد در مدرسه به دلیل یک نقص ژنتیکی در DNA است.

 

 

در شرایطی که تنها چند هفته تا به صدا درآمدن زنگ مدارس باقی مانده است تیم تحقیقاتی "کوین بیور" از دانشگاه ایالتی فلوریدا کشف کرد که برخی جهشهای ژنتیکی بر روی ژنهای مسئول رمزگذاری دوپامین با گرفتن نمره در مدرسه ارتباط دارند.

 

 

این محققان با مقایسه وضیعت تحصیلی و اطلاعات مربوط به DNA دو هزار و 500 نوجوان محصل در دبیرستان و راهنمایی این ارتباط میان ژنها و نمره امتحانات را کشف کردند.

 

 

این ژنها مسئول عملکرد انتقال دهنده عصبی دوپامین (پیام رسان شیمیایی مغز) هستند. دوپامین مسئول حس شادی و خشنودی ناشی از بسیاری از رفتارهای ما است.

 

 

این تحقیقات نشان داد که ارتباط میان ژنها و نمرات امتحان بسیار حائز اهمیت است به طوری که در برخی موارد دانش آموز از راهیابی به دانشگاه باز می ماند.

 

 

به گفته این دانشمندان، نقص ژنتیکی DRD4 (ژن گیرنده D4 دوپامین) برای دانش آموز دارای این نقص مشکلات جدی در دروس ریاضی و انگلیسی و ژن DRD2 مشکلاتی برای دروس زبان دوم، تاریخ و علوم به وجود می آورد.

 

 

ژنهای رمزگذاری دوپامین نقش مهمی بر روی جنبه های مختلف شخصیتی مرتبط با ضد اجتماع گرایی، پیش فعالی و کاهش توجه می گذارند.

 

 

فرضیات این دانشمندان نشان می دهد که هرچند این ژنها بر روی گرفتن نمره نقش دارند اما به تنهایی برای درس خواندن کافی نیستند به طوری که محیط، سرویسهای آموزشی و تحصیلی موثر می توانند این نقص ژنتیکی را تاحد چشمگیری بی اثر کنند.

 

محمدرضا بازدید : 28 یکشنبه 01 دی 1392 نظرات (0)
5 کاری که افراد موفق قبل از ساعت 8 صبح انجام میدهند

 

 5 کاری که افراد موفق قبل از ساعت 8 صبح انجام میدهند
 

برخیزید و بدرخشید ! ساعات اولیه روز تبدیل به یکی از دوستان شما شده است. چه بخواهید ,چه نخواهید.استفاده کردن از ساعات اولیه صبح درست قبل از کار شاید کلید زندگی و کار موفق باشد.درست است, سحرخیزی ویژگی مشترک مدیران ,کارمندان و افراد با نفوذ دیگر شده است.

مارگارت تاچر هر روز صبح ساعت 5 بیدار میشد, آرتور کاستلر ساعت 4 ,رابرت ایگر (مدیرعامل دیزنی) ساعت 4:30 و …

میدونم به چی فکر میکنید_ شب ها بهتر کار میکنید…
بهعقیده مجله اینک. افراد سحرخیز حرفه ای تر و پر حاصل ترند.به اضافه ,زندگی هدف داری نیز دارند و همین امر باعث داشتن انگیزه و شور و اشتیاق برای شروع کارشان نیز میشود.

ما پنج کاری که افراد موفق قبل از ساعت 8 صبح انجام میدهند را برای شما جمع آوری کردیم که از قرار زیر است :
 


ورزش

قبلا هم گفتم, باز هم میگم. اغلب افرادی که هر روز تمرین میکنند ,صبح ها تمرین میکنند.حالا میخواهد یوگای صبح باشد یا باشگاه بدنسازی. ورزش کردن قبل از کار انرژی بیشتری به شما میدهد برای کار کردن در طول روز؛ هر کسی میتواند بعد از دمبل زدن 60 کیلویی پشت میز بنشیند و کارهای اداری را انجام دهد اما حتی گرم کردن بدنتان برای شروع تمرین بعد از ساعات کاری …خیلی بر روی تمرینتان تاثیر میگذارد.

حتی اگر دوست ندارید صبح ها برای ورزش ساعت 5 , 6 صبح بیدار شوید, حداقل 15 دقیقه زودتر بیدار شوید و کمی حرکات کششی انجام دهید؛ کمک میکند بدنتان نرم تر و چابک تر باشد در طول روز.
 


نقشه روزتان را رسم کنید

از حداکثر ظرفیت روزتان استفاده کنید؛با رسم نقشه روزتان. نقشه روز یعنی امروز چه کارهایی باید انجام دهید و چه چیز هایی باید بدست آورید. اهداف و باید انجام دهید-هایتان است. سحرخیزی باعث میشود بتوانید فعالیت هایتان را بهتر اولیت بندی کنید ,با ذهن بازتر. اینکار حتی باعث میشود تا بتوانید مشکلات مسلسل شده تان را بهتر در همان ساعات اولیه روز بر روی برنامه روزانه تان حل کنید.

وقتی دارید برنامه ریزی روزانه تان را انجام دهید, سلامتی فکری تان فراموش نشود. بعد از سپری شدن وقتتان در ملاقات های چالش زا, برخورد با مشتری های منفی و یا تسفیه حساب های استرس زا حتما 10 دقیقه برای آرامش فکریتان برنامه بگذارید. یک قدم زدن دور میدان یا حتی یک مراقبه ی فعال میتواند شما را از فرسودگی فکری رها کند.
 


صبحانه ی سالم بخورید

همه ما میدانیم خروج از خانه با یک لیوان چایی و یک معده خالی , چقدر باعث میشود ساعت ناهار دیر فرا برسد !. خوب نیست, اصلا. این کار را باید حتما صبح زود انجام دهید, باک تان را با سوخت پر کنید و بعد به یک روز کاری با نهایت انرژی وارد شوید. اینکار باعث میشود فکرتان به چیزی که دارید کار میکنید متمرکز شود نه به معده خالی تان.

صبحانه ی صبح نه تنها برای سلامتیتان خوب است, بلکه میتواند باعث بهبود زندگی اجتماعییتان نیز شود. 5 دقیقه بیشتر وقت با فرزندان ,همسرتان بگذرانید برای روحیه هر دویتان برای طول روز خوب است.
 


تجسم

این روزها ما درباره ی سلامت جسمانیمان بیش از حد صحبت میکنیم, اما بعضی وقت ها سلامت فکریمان نادیده گرفته میشود.صبح ها بهترین ساعات برای وقت گذاشتن برای فکر کردن ,تجسم و مراقبه است. 10 دقیقه وقت بگذارید در صبح و روزتان را در ذهنتان مجسم کنید, موفقیت هایتان را تصویر سازی کنید. حتی یک دقیقه تصویر سازی ذهنی و تفکر مثبت میتواند روحیه تان را و چشم انداز روزانه تان را برای یک روز پربار شارژ کند.
 


قورباغه را قورت دهید !

همه مان یک کار سخت در کار های روزانه مان داریم که دوست نداریم اصلا انجام دهیم اما باید انجام شود. این کار مانند قورت دادن قورباغه است ! این کار مانند خوره ذهنتان را مشغول میکند و تمام حواستان را بهش جلب میکند.یک راهکار ساده برای رهایی از آن برای شما داریم: بدترین کار روزانه تان را که دوست ندارید انجام دهید همان اول انجام دهید. در صبح زود بیشترین انرژی و فکر آزاد را داریم, پس اولین کاری که باید انجام دهید این است که اول قورباغه را قورت دهید. اینکار را که کردید شاهد آن خواهید بود به صورت نزولی به ترتیب از سخت تر به سبک تر خواهد آمد و در انتهای روز که انرژیتان در حال نزول است ,حجم و سختی کارهایتان نیز کم میشود و دیگر از خستگی های مفرط جسمی و فکری خبری نیست؛ موفق-یت.

 
 
 
 

جهت عضویت در سایت کلیک کنید

جهت عضویت در سایت کلیک کنید

 

عضویت در وب
جهت عضویت در سایت کلیک کنید

جهت عضویت در سایت کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • تبادل لینک و بنر
  • شهرداری نوش اباد
  • دانلود صمد ممد
  • تبادل لینک و بنر
  • دانلود
  • دانلود
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • الکترو مگ
  • هندز فری تغییر صدای موبایل
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • آسمون کاغدی
  • تهران موزیک
  • در هم بر هم
  • تبادل لینک هوشمند و رایگان
  • عاشقانه ها
  • شرکت نویان سحر پایدار
  • مدل لباس
  • فیسبوک ایرانی
  • کسب در آمد
  • فیسبوک فارسی
  • . . . تنهایی . . .
  • تهران موزیک
  • شاید برای تو،شاید برای دلم
  • Alone boy2
  • فول البوم
  • blue4music |بروز ترین مرجع موزیک و ویدیو
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال شمارش دقیق
  • بزرگترین سایت دانلود فیلم و اهنگ
  • بیا 2 دانلود
  • نمونه سوال امتحانی
  • سرگرمی اس ام اس سند
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال
  • سرگرمی
  • باران موزیک
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • تاس دانلود
  • ایران کیدذ
  • عکس های خفن خفن سرا
  • پیامک من|آرشیوی از بهترین پیامک ها
  • دانلودپا | مجله خبری تفریحی
  • وی بی اف دانلود | شارژ رایگان
  • رپ صدا | بزرگترین سایت رپ | دانلود جديد
  • مدیا
  • پیشبینی فوتبال تست خزر
  • دانلود بازی و نرم افزار اندروید
  • پاتوق سرای شما♥
  • اس ام اس جدید
  • دانلود سوال پيام نور + اخبار پيام نور
  • کسب درامد باورنکردنی
  • سایت تفریحی سرگرمی یــــــوک!!!
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • سرگرمی تفریحی بینگفا
  • .:| شارژ ایرانسل و همراه اول |:.
  • بدو دانلود
  • کاریکاتور
  • عکس جدید
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    سایت ما چجوریه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2647
  • کل نظرات : 167
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 100
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 129
  • باردید دیروز : 523
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,327
  • بازدید ماه : 3,110
  • بازدید سال : 40,717
  • بازدید کلی : 193,090
  • کدهای اختصاصی
    سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

    ابزار وبمستر

    مشاهده صفحه

    متحرک کردن عنوان وب

    ابزار هدایت به بالای صفحه