loading...
مجله تفریحی و سرگرمی و علمی(با خنده وارد شوید)
عضویت در وب

جهت عضویت در سایت کلیک کنید
جهت عضویت در سایت کلیک کنید
به علت به روز بودن از صفحات دیگر نیز بازدید کنید

محمدرضا بازدید : 52 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)

 

توصیه‌های فنگ شویی در مورد آینه ها در منزل !!

توصیه‌های فنگ شویی, کاربرد آینه در فنگ شویی


کدام رنگها برای درب اصلی بهترین می‌باشند؟

رنگ های فنگ شویی را با دقت انتخاب کنید تا بهترین کیفیت انرژی را جلب کنید.در این مقاله به سوالات یکی از کاربران در مورد فنگ شویی درب ورودی خانه و پاسخ متخصصین می‌پردازیم و در ادامه توصیه هایی در مورد آینه ها و نوع کاربری آن در منزل را برای شما عنوان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

سوال: برای درب اصلی خانه کدام رنگ ها را استفاده کنیم؟

ضد و نقیض های زیادی در فنگ شویی وجود دارد که من را بیش از پیش گیج کرده است. خانه من شمالی است و درب جلویی آن رو به جنوب می‌باشد. در بعضی کتب آمده است که رنگ درب جلویی خانه باید طبق محل قرار گرفتن خانه رنگ شود.

 

از طرفی در بعضی دیگر می‌خوانیم که رنگ این در باید طبق سمتی که روی آن است رنگ شود. بنابراین اگر معیار،محل قرار گرفتن خانه باشد، باید رنگ های مشکی و آبی را استفاده کنیم. و اگر معیار، سمتی که در رو به آن قرار گرفته است می‌باشد باید رنگ های قرمز، بنفش و نارنجی (حتی رنگ سبز) را به کار ببریم.

 

امکان دارد به من در این زمینه کمک کنید تا تصمیم بگیرم؟

 

پاسخ: سوال خیلی خوبی است. اجازه بفرمایید تا شما را از سر در گمی نجات بدهم تا بتوانید رنگ فنگ شویی مناسبی را برای درب اصلی خانه انتخاب کنید.

 

هر چند که پاسخ ها ضد و نقیض است و مناسبات فنگ شویی متفاوتی به کار گرفته می‌شود تا فنگ شویی خانه را تجزیه و تحلیل کند. بعضی از رایزن های فنگ شویی، رنگ خانه را با جهت ساختن آن، بعضی دیگر رو به چه سمتی قرار گرفته انتخاب می‌کنند.

 

هر دو این موارد صحیح می‌باشند، اما معمول ترین مورد همان رو به چه سمتی بودن، می‌باشد.مهم نیست کدام مورد به کار گرفته شود. بنابراین اگر درب رو به جنوب باشد، بدین معنی است که باید رنگ های فنگ شویی را با دقت انتخاب کنیم تا انرژی کلی را به بهترین نحو به کار بگیریم.

 

عنصر فنگ شویی جنوب، آتش می‌باشد و رنگ های عنصر آتش در فنگ شویی قرمز، نارنجی، بنفش و صورتی پر رنگ می‌باشند. حالا،همچنین می‌توانید رنگ های عنصر چوب(سبز و قهوه ای)را استفاده کنید. چون که چوب در بر هم کنش 5 عنصر فنگ شویی، آتش را تغذیه می‌کند.

 

درب های اصلی در فنگ شویی از اهمیت ویژه ای بر خوردارند. چون که از طریق درب اصلی، خانه انرژی عمومی را جذب می‌کند. در فنگ شویی، درب اصلی خانه به منزله دهان می‌باشد. درب فنگ شویی مناسب، بیشترین انرژی را جذب می‌کند و خانه ای را که در آن زندگی می‌کنید، تغذیه می‌کند.

 

از این رو بهترین انرژی را برای شما فراهم می‌کند تا زندگی خود را پیشرفت بدهید. همچنین عاقلانه است که خانه را با رنگ درب عقبی خانه یا محل قرار گرفتن آن قدرت ببخشیم، و به این صورت خانه برای نگه داشتن انرژی ورودی دارای قدرت می‌باشد.

 

اگر خانه شمالی باشد، می‌توانید از رنگ های آبی و سیاه استفاده کنید، چون که عنصر فنگ شویی شمال، آب می‌باشد.برای مثال، می‌توانید درب عقبی را از رنگ های فلز(فلز در رابطه با 5 عنصر فنگ شویی، آب را به وجود می‌دارد)یا آب استفاده کنید. یا دیوار قرار گرفته در عقب خانه را با این رنگ ها مزین کنید.

 

به طور تناوبی، شما می‌توانید هنر را با انرژی عنصر فنگ شویی فلز یا آب به نمایش بگذارید. در روابط فنگ شویی پیشرفته تر ملاحظه می‌کنید که چندین راه دیگر برای جذب انرژی بیشتر وجود دارد. از رایزن فنگ شویی خود برای راهنمایی های بیشتر کمک بگیرید.

 

توصیه‌های فنگ شویی, کاربرد آینه در فنگ شویی


بعضی از کاربردهای آینه در فنگ شویی:
1) آینه در فنگ شویی انرژی آب را به هم دارد. 
2) آینه ها به فضا وسعت می‌بخشند.

3) آینه ها در صورت درست قرار گرفتن به عنوان آسپیرین در فنگ شویی می‌باشند. آنها می‌توانندبه صورت پر شور جریان انرژی را در هر فضایی تغییر دهند.
 
4) آینه ها احساس تازگی و آرامش می‌بخشند.


معمولا 3 مقوله در رابطه با آینه ها در فنگ شویی وجود دارد:
 
آینه های معمولی: به وسیله شکل و فرم آنها متمایز می‌شوند(بیضی،گرد،مربع،غیره) برای مثال، یک آینه گرد با یک فرم طلایی می‌تواند در ناحیه جنوبی شرقی هر فضایی در خانه به کار برود.
 
آینه های مقعر: این آینه ها در بیرون فنگ شویی به کار می‌روند و یک انعکاس وارونه و فشرده به وجود می‌آورند.

آینه های محدب: کیفیت های حفاظتی دارند، و به عنوان چشم نگهبان عمل می‌کنند. در بیرون فنگ شویی استفاده می‌شوند، اگر چه می‌توانید در درون هم آنها را استفاده کنید، به ویژه اگر دارای فرم خوبی باشند.

بهترین نواحی در خانه برای استفاده از آینه ها:

1)شرق(خانواده و سلامتی)  

2)شمال(شغل و گذر در زندگی) 

3)جنوب شرقی(ثروت و دارایی)

مکان هایی در فنگ شویی که نباید آینه را در آنجا قرار داد:

1)جنوب(شهرت و آوازه)  

2)روی دیواری که به طرف درب اصلی می‌باشد.  

3)روی دیواری که به طرف تختخواب می‌باشد.


آینه ها دارای ویژگی فوت و فن، دانش بشری و نوع بشری زیبا می‌باشد. از استفاده های حفاظتی تا انعکاس و.... انسانها قرن هاست که از آینه ها استفاده می‌کنند. فکر می‌کنید که ریشه آینه در کجاست؟ البته از نگاه کردن ما به آب شروع شده است. آب آرام، عمیق و پاک همیشه به عنوان انعکاس هر چیزی بوده است.

 

محمدرضا بازدید : 43 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

 

چرا نوزادان پس از بلند کردن، آرام می‌شوند؟

چرا نوزادان پس از بلند کردن، آرام می‌شوند؟
پژوهشگران ژاپنی با مطالعه بر روی نوزادان انسان و موش ، از اسرار آرام شدن نوزادان پس از بلند کردن و در آغوش کشیده شدن رمزگشایی کردند.
یکی از راه‌های مؤثر آرام کردن نوزادن در حال گریه، بلند کردن و در آغوش کشیدن آنهاست، اما علت اصلی اثربخشی این روش تاکنون مشخص نشده بود.محققان موسسه علوم مغز RIKEN برای نخستین بار موفق شدند دلایل علمی و فیزیولوژیک آرام شدن نوزادان را تشریح کنند.
به گفته دکتر «کومی کورودا» سرپرست تیم تحقیقاتی، نتایج نخستین پژوهش در خصوص واکنش کودکان به بلند کردن و در آغوش کشیدن، بیانگر مجموعه ای از فرامین عصبی، مغزی و قلبی در نوزاد است.
محققان با استفاده از دستگاه الکتروکاردیوگراف (ECG)، فعالیت الکتریکی قلب نوزادان را مورد بررسی قرار دادند که نشان می دهد، ضربان قلب نوزاد پس از بلند کردن بطور چشمگیری آهسته شده و این مسأله بصورت خودکار باعث آرامش نوزاد می‌شود.
تکرار این آزمایش بر روی نوزادان موش با استفاده از یک دستگاه کوچک ECG اثر مشابهی را نشان می دهد؛ موش های مادر با واکنش‌های حرکتی که در سایر پستانداران از جمله گربه و شیر نیز دیده می‌شود، فرزند خود را در آغوش می‌گیرد و در این حالت علاوه بر آهسته شدن ضربان قلب، صدای بسیار ظریف گریه نوزاد موش قطع می شود.
محققان خاطرنشان می کنند، گریه نوزادان و کودکان یکی از اصلی ترین دلایل خشم والدین محسوب می‌شود و نتایج بدست آمده در این تحقیق می تواند به والدین برای آرام کردن کودکان و پیشگیری از تنبیه شدن آنها کمک کند.

محمدرضا بازدید : 23 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

 

 

راهنمای انتخاب اسباب بازی بی خطر برای کودکان

 

 

اسباب بازی,اسباب بازی کودک

 

اسباب بازی ها گنجینه های کودکان هستند. به همین دلیل، باید در انتخاب آنها نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید زیرا برخی از آنها می توانند برای کودک دلبندتان خطرناک باشند.
بد نیست بدانید سالانه کودکان زیادی در اثر جراحات ناشی از اسباب بازی های خود راهی بیمارستان می شوند و یک سوم از آنها زیر 5 سال سن دارند.
به همین منظور بهتر است با مطالعه این مطلب دانش خود در مورد انتخاب صحیح اسباب بازی را بالا ببرید.
آیا اسباب بازی مناسب سن کودک شما هست؟
تقریبا همه اسباب بازی ها سن مناسب را روی جعبه خود درج کرده اند. این برچسب نخستین چیزی که هنگام انتخاب وسیله باید به آن توجه کنید. باید هنگام انتخاب اسباب بازی در مورد توانایی ها و میزان رشد کودک خود کاملا واقع گرا باشید. به طور مثال، اسباب بازی هایی که عناصر پرتابی دارند برای کودکان زیر 4 سال مناسب نیستند. حتی تا شش سالگی نیز  هنوز کودک قابلیت کنترل درست این وسایل را ندارد. یا مثلا اگر کودک سه ساله شما همه چیز را داخل دهان خود می برد، صبر کنید تا بزرگ تر شود و سپس اسباب بازی های کوچک برای او خریداری کنید.
وسایل بزرگ انتخاب کنید
تا زمانی که کودک به سن سه سالگی نرسیده است، باید وسایل بزرگ تر از دهان او برایش تهیه کنید تا خدایی نکرده دچار خفگی نشود. اگر می خواهید از بزرگی وسیله ای که قصد خرید دارید مطمئن شوید، آن را داخل لوله دستمال توالت امتحان کنید. اگر آن اسباب بازی داخل لوله رفت، وسیله بازی، مناسب خطرناک است.
آیا اسباب بازی بسیار سنگین است؟
اگر اسباب بازی بسیار سنگین باشد برای کودک خطر دارد زیرا ممکن است روی دست یا پای او بیفتد و موجب ایجاد جراحت شود.
به دنبال وسایلی باشید که اجزای آن کاملا به هم وصل شده اند
هنگام خرید عروسک یا حیوانات پشمالو مطمئن شوید که همه اجزای بدن آنها مثل دمشان کاملا به بدنه وصل است و به راحتی جدا نمی شود. در ضمن باید توجه داشته باشید که این عروسک ها دکمه، بند، روبان یا هر چیز دیگری که کودک بتواند آن را بکشد و در دهان خود بگذارد، نداشته باشند. هنگام خرید توجه داشته باشید وسیله هیچ لبه تیز یا نقاشی و طرحی که خیلی زود پاک می شود، نداشته باشد.

 

  اسباب بازی,اسباب بازی کودک

 آیا کودک آماده استفاده از این اسباب بازی هست؟
به طور مثال، برخی از والدین دوچرخه هایی بزرگ تر برای کودک خود می خرند تا چند سال بتواند سوار آن شود. این ترفند شاید به جیب شما کمک کند اما ممکن است به کودک آسیب برساند زیرا شاید قد و جثه کودک نرسد که به درستی دوچرخه خود را کنترل کند.
آیا اسباب بازی سالم است و شرایط درستی دارد؟
استفاده از اسباب بازی های برادر یا خواهر بزرگ تر یا خرید وسایل بازی از گوشه خیابان و دست فروش می تواند برای کودک خطرناک باشد. سعی کنید همه وسایل بازی – کهنه یا جدید – را از نظر دکمه، بند، باتری، دانه، روبان و قطعه های پلاستیکی چک کنید تا مطمئن شوید به راحتی جدا نمی شوند و کودک آنها را نمی بلعد.
آیا اسباب بازی سیم و کابل بلندتر از 34 سانتی‌متر دارد؟
سیم و کابل وسایل بازی خیلی راحت می تواند دور گردن کودک بپیچد و خدایی نکرده موجب خفگی او شود. هنگامی که کودک می تواند دست و پای خود را تکان دهد و اشیا را در دست بگیرد، هر وسیله سیم داری را از تخت او دور نگه دارید. مخصوصا خیلی حواستان به اسباب بازی های قدیمی باشد. به طور مثال، قبلا تلفن های اسباب بازی در فروشگاه ها بود که سیم طولانی داشتند اما خدا رو شکر اکنون موبایل های اسباب بازی جای آنها را گرفته اند.
آیا اسباب بازی آهن رباهای کوچک در خود دارد؟
آهن ربا یکی از خطرهای پنهان هر خانه به شمار می رود. اصولا در برخی از اسباب بازی ها از آهن رباهای کوچک استفاده می شود که بسیار خطرناک است زیرا ممکن است از داخل وسیله در بیاید و کودک آن را ببلعد. خوردن یک یا دو آهن ربای کوچک توسط کودک باعث مرگ او می شود. یا شاید در دیواره های روده قرار بگیرد و باعث انسداد، سوراخ شدن یا عفونت در روده کودک شود. آهن ربا را باید از دسترس کودکان زیر 14 سال دور نگه داشت.
مراقب اسباب بازی های سمی باشید
هنگامی که یک اسباب بازی مطمئن و بی خطر یافتید، باید ببینید که آیا از مواد شیمیاییی سمی یا مضر ساخته نشده باشد. برای نرمی و دوام بیشتر پلاستیک به آن فتالات و پلاستیسایزر  اضافه می کنند و این مواد در بیشتر اسباب بازی ها وجود دارند. کادمیوم، سرب، جیوه و آرسنیک دیگر مواد شیمیایی هستند که خیلی از عروسک ها، مجسمه ها، زیورآلات پلاستیکی و عروسک های پشمالو استفاده می شود.

محمدرضا بازدید : 42 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 


هفت صبح: دکتر هرمان ابینگهاوس در سال 1885 تحقیقی در مورد روند فراموشی نسبت به زمان انجام داد که شایان توجه بود. به گزارش برترین ها وی فهرستی شامل 13 کلمه بی معنی را به صورت کامل حفظ کرد و بعد از فواصل زمانی مختلف (از 20 دقیقه  تا 31 دقیقه) خود را می آزمود تا بداند در هر فاصله زمانی چه تعداد از واژه ها را به خاطر سپرده است. نتایج وی به قرار زیر بود:

پس از 20 دقیقه 60 درصد مطالب را حفظ بود، پس از یک ساعت کمتر از 50 درصد، پس از 8 ساعت کمتر از 40 درصد، پس از 24 ساعت نزدیک 30 درصد، پس از پنج روز کمتر از 30 درصد و بالاخره پس از 31 روز نزدیک 20 درصد مطالب در حافظه او باقی مانده بود. به عبارت دیگر این آزمایش به سادگی نشان داد 40 درصد مطالب در 20 دقیقه نخست و 70 درصد طی 48 ساعت نخست اگر مرور صحیح صورت نگیرد فراموش می شوند.


زمان مرور

باتوجه به اینکه طبق یافته های ابینگهاوس بیشترین میزان فراموشی (70 درصد) در 24 تا 48 ساعت نخست اتفاق می افتد پس مهم ترین زمان های مرور همان 48 ساعت اولیه است. به گزارش برترین ها مرور بلافاصله مطالب خوانده شده، تاثیر بسزایی در تثبیت مطالب و جلوگیری از فراموشی آنها دارد. 10 تا 20 دقیقه از زمانی را که برای مطالب هر درس درنظر گرفته اید را صرف مرور مطالب خوانده شده در همان جلسه کنید، تعجب خواهید کرد از اینکه مقداری از مطالب را در همان دقایق اولیه فراموش کرده اید.

یادداشت و نت برداری

برای اینکه بتوانید همیشه و در کلیه امتحانات نمره الف بگیرید یادداشت برداری موثر و صحیح یک عامل ضروری و اساسی است.

چراکه با خلاصه برداری دفعات مرور شما بیشتر می شود و فراموشی به حداقل می رسد، قسمت اعظم درس خواندن شما باید از روی یادداشت برداری های شما باشد.


20 نکته در یادداشت برداری

1 – ابتدا حجمی را که می خواهید خلاصه برداری کنید مشخص کنید.

2 – با تورق سریع از اصل موضوع اطلاعات کسب کنید به شکل ها، تیترها و عناوین کتاب دقت کنید.

3 – یادداشت ها را براساس اشخاص، فرمول ها، اصطلاحات، تعاریف و... دسته بندی کنید.

4 – از درخت حافظه استفاده کنید که از نظر سازماندهی ذهن و تاثیر در یادگیری از کارآیی فوق العاده ای برخوردار است. برای این کار باید عنوان فصل را به عنوان ریشه درخت در داخل یک دایره، مربع یا هر شکل هندسی مطلوب در سمت راست قرار دهید و سپس نکات اصلی و فرعی را روی شاخه های اصلی و فرعی در سمت چپ بنویسید. در این تکنیک از هر دو نیم کره مغز استفاده می شود.

5 – مطالب را رونویسی نکنید به زبان خودتان بنویسید.

6 – اصل نظم و زیبایی را در خلاصه برداری رعایت کنید.

7 – مطالب باید کوتاه باشند اما مفهوم را برسانند ترجیحا فعل داشته باشند.

8 – سعی کنید یادداشت هایتان در حدی مطمئن باشد که جایگزین مناسبی برای منابع اصلی باشد.

9 – خلاقیت در یادداشت برداری را فراموش نکنید. چه به لحاظ نحوه نگارش و چه به لحاظ شکل نوشتار و نمودارهایی که به کار می برید.

10 – کدگذاری کنید: مثلا در درس فارسی برای به خاطر سپردن آثار نظامی (ملخ ها): م (مخزن الاسرار)، ل (لیلی و مجنون) خ (خسرو و شیرین)، ه (هفت پیکر) و الف (اسکندرنامه)


11 – از علامت های اختصاری استفاده کنید.

12 – میزان اهمیت مطالب را با علائم هندسین نشان دهید.

13 – مقابل هر شاخه فرعی از مثال ها  استفاده کنید.

14 – نمودارها و تحلیل آن را به صورت جامع بنویسید.

15 – در صورت نیاز از شکل های آن مطلب کمک بگیرید.

16 – بالای هر خلاصه برداری آدرس کامل آن را که شامل عنوان فصل، صفحه و نام کتاب است بنویسید.

17 – یادداشت ها باید به گونه ای باشد که قابل حمل باشد. بنابراین استفاده از سررسید یا سالنامه را پیشنهاد نمی کنیم.

18 – بهترین راه خلاصه برداری آن است که آنها را روی اوراقی جداگانه و به هم پیوسته بنویسید تا اگر نیازی به چک کردن و اصلاح آن بود بتوانیم با بازنویسی آن دوباره مجموعه ای قابل قبول داشته باشیم.

19 – در پایان خلاصه برداری سعی کنید درخت حافظه خود را یک بار مرحله به مرحله مرور و به خاطر آورید.

20 – در هر فرصتی خلاصه هایتان را مرتب مرور کنید.

محمدرضا بازدید : 36 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

 


 عشقی که زندگی شما را سیاه می کند

    مجموعه: روانشناسی زناشویی اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

اختلال های شخصیتی, عشق و علاقه, عشق زیادی

یک بار دیگر شخصیت فردی را که به او علاقمند شده ایدمرور کنید. این مطلب می خواهد هشدار دهد که محبوب شما ممکن است دچار نوعی اختلال شخصیت باشد اما شما چون دوستش دارید، متوجه آن نشوید.

عشق پدیده غریبی است که هر کسی در زندگی حداقل یک بار آن را تجربه می کند. گاهی ماجرا شکل پیچیده ای به خودش می گیرد و ما عاشق کسی می شویم که دچار درجه هایی از اختلال های شخصیتی است. شاید خودشما هم الان درگیر همین نوع رابطه هستید اما خودتان خبر ندارید و یا نمی خواهید قبول کنید. شاید هم از علائم این نوع عشق ها بی خبرید. صفحه های بعد را مرور کنید.

چرا افراد با اختلال شخصیت جذابیند؟
** جنبه هایی از شخصیت هستند که مانع از شناخت افراد دارای اختلال شخصیت در همان اوائل آشنایی می شوند. این افراد غالبا اول آشنایی تصویر خیلی خوبی از خودشان ارائه می دهد که بقیه را جذب می کند. افراد دارای اختلال شخصیت از نظر ظاهری با بقیه فرقی ندارند و آنها هم ممکن است زیبا و باهوش باشند و در کارشان حسابی افراد موفقی باشندکه این ویژگی ها باعث می شود برای دیگران جذاب به نظر برسند.

از سوی دیگر، برای تشخیص اختلال شخصیت، باید گذشته او را دانست و اطلاعات زیادی از روابط او با دیگران و الگوهای رفتاریش داشت که در آشنایی کوتاه مدت به دست نمی آید. علاوه بر همه اینها، افراد دارای اختلال شخصیت ویژگی هایی را از خودشان بروز می دهند که می تواند دیگران را مجذوب آنها کند؛ برای مثال آیا تا به حال کسی از اطرافیان تان شیفته فردی شده است که خیلی شیرین زبان است؟

یا با ساختن داستان درباره اینکه به چه موقعیت های بالایی رسیده و چه آدم های مهمی را می شناسد. او را به خود جذب کرده باشد؟ همین ویژگی ها که او را جذب کرده، اتفاقا مربوط به اختلال شخصیتی او بوده است. به هر حال، در این باره دوستتان را سرزنش نکنید و یادتان باشد که همه ما دارای این گرایش درونی هستیم که به سمت افراد نابهنجار جذب می شویم! جواب او به این سوال ها، تا حدی دلیل های شخصی او را برای جذب شدن به چنین افرادی روشن تر می کند:

* آیا چنان مبهوت ویژگی های ظاهری یا رفتاری او شده است که باعث می شود بسیاری از ویژگی ها و رفتارهای ناپسند از چشمش دور بماند؟
* آیا فردی که به او علاقه دارد، دارای ویژگی هایی است که او به شدت فاقد آنها است؟
* آیا او خودرا ملزم به کمک به این افراد و نجات آنها می داند؟
* آیا هنگام اقدام به ترک فرد مورد علاقه اش، حتی اگر آن را ضروری هم بداند، دچار احساس گناه می شود؟
* آیا نیاز به کمک به نیازمندان آنقدر دراو قوی است که خودش را ناتوان از ترک چنین آدمی می بیند؟
* آیا او در همان لحظه اول آنچنان عاشق می شودکه دیگر معایب شخصیتی و رفتاری او را نمی بیند؟
* آیا عزت نفس او آنقدر شکننده است که گفتن کلمه نه به فردی که فکر می کند در مقایسه با خودش موقعیت برتری دارد، برایش خیلی دشوار است؟
* آیا فقط به این فکر است که از تنهایی فرار کند؟

آیا دوستانتان با این شخصیت ها برخورد داشته اند؟
* آیا رابطه آنها بسیار شورانگیز شروع شد و بعد به دلایلی نه چندان قابل قبول، به سردی گرایید؟
* آیا خواستگار او از تاثیر رفتارهایش روی دیگران آگاهی ندارد؟
* آیا خواستگار او رفتارهایی دارد که به نظر نامناسب است اما خودش با آنها مشکلی ندارد؟
* آیا وقتی برای تصحیح رفتارت او اقدامی می شود، به آن اعتنایی نمی کند و یا واکنش منفی دارد؟
* آیا او معمولا اول رابطه خیلی خوبی با بقیه برقرار می کندو بعد کارش به دلسردی و دلخوری و کناره گیری می کشد؟
* آیا خواستگار او آنقدر به توجه و محبت نیاز دارد که دوستتان را به ستوه آورده است؟
* آیا خواستگار او آنقدر منضبط و منظم است که هر تغییر برنامه ای او را عصبانی می کند؟
* آیا رفتار خواستگار او عجیب و غریب است و اصلا برای همین است که دوستتان دوستش دارد؟
* آیا بددلی ها، نگرانی ها و سوءظن های خواستگارش امان دوستتان را بریده است؟
** اگر جواب ها به سوال های بالا مثبت است، ورود او را به جمع افراد دارای سابقه ارتباط با اختلال شخصیتی ها تبریک می گوییم. البته، دراین گروه افرادخیلی زیادی وجود دارند و دوست تان، یکی از متعدد آدم های دارای این تجربه است. یادتان باشد تنها جواب مثبت به یکی از این سوال ها، برای تشخیص اختلال شخصیت در کسی که او را دوست دارد کافی نیست اما بد نیست قدری شک او را برانگیزد.

عشاق عجیب و غیرعادی
1- محبوب شکاک (اختلال شخصیت پارانوئید)

علائم:
* گمان می کندکه به او آسیب می زنند، یا به او دروغ می گویند یا قصد دارنداز او سوء استفاده کنند.
* ظاهرا همیشه برایش جای تردید وجود دارد که دیگران به او وفادار هستند یا نه.
* از اینکه بخواهد اعتماد کند می ترسد و صمیمانه همه چیز را با محبوبش در میان نمی گذارد.
* حرف های دیگران را، حتی اگر شوخی یا تعریف و تمجید باشدگ، علیه خود تعبیر می کند یا فکر می کند قصد تمسخر او را دارند.
* وقتی از کسی ناراحت می شود، کینه او را برای همیشه به دل می گیجرد.
* فکر می کندمورد حمله دیگران قرار گرفته، در نتیجه به سرعت عصبانی و پرخاشگری می شود.
* خشک و رسمی و فاقد حس شوخ طبعی است.
* گاهی بقیه را می ترساند چون احساس می شود توانایی این را دارد که به دیگران آسیب برساند.

چرا جذب چنین آدمی می شوم؟
خیلی از افراد جذب افراد مرموز و تودار می شوند. انگار می خواهند از راز و رمز این دسته از افراد سر در بیاورند. به علاوه، آدم های شکاک گاهی زخم خورده به نظر می رسند و در بعضی ها این احساس را به وجود می آورند که رسالت کمک به او را دارند.
در واقع، افرادی که نیاز دارند دائم مورد تایید دیگران باشند و وفاداری خود را به کسی ثابت کنند و آدم هایی که شک و تردید و دائم چک شدن را به پای عشق و علاقه می نویسند و دوست دارند دائم کنترل شوند، جذب چنین افرادی می شوند. آدم هایی که نیاز به مراقبت کردن از شخص دیگری دارند هم مستعد برقراری رابطه با پارانوئیدها هستند.

آخرش چه می شود؟
رابطه با این افراد می تواند خطرناک باشد چون اگر احساس کنند محبوبشان به آنها آسیب خواهد زد، ممکن است تصمیم بگیرند در این کار پیشدستی کنند. خبر بد اینکه این دسته از افراد اغلب درمان هم نمی شوند چون به درمانگر هم اعتماد نمی کنند و واکنش شان به درمان خیلی تهاجمی است.

[«قرمز» حکایت مردی است که با وجود عشق زیادی که به همسرش دارد، نمی تواند او را باور کند و دست از تردید بر نمی دارد.]

2- محبوب منزوی (اختلال شخصیت اسکیزوئید)

علائم:
* علاقه ای به ارتباط نزدیک با دیگران ندارد، حتی کسی که محبوبش است.
* فعالیت های فردی را ترجیح می دهد، حتی به بودن با خانواده.
* تعداد فعالیت ها و وقایعی که می تواند برای او جذاب باشد، خیلی اندکاست.
* به غیر از اعضای خانواده، فرد دیگری با او نزدیک و صمیمی نیست.
* انگار نسبت به تمجید و حتی انتقاد اطرافیان بی تفاوت است.
* به نظر بقیه، سرد و منزوی و بی احساس با شاید خجالتی است.

چرا جذب چنین آدمی می شوم؟
این افراد به دلیل درونگرایی و گوشه گیری خود می توانند برای بقیه جذاب باشند، به علاوه افرادی که می خواهند طرف مقابل شان فقط با آنها وقت بگذراند و خیال خیانت هم به سرش نزند، جذب چنین آدم هایی می شوند. همچنین این دسته از آدم ها، احساسات افرادی را قلقلک می دهندکه می خواهند دائم از شریک زندگی شان مراقبت کنند، به جای او حرف بزنند، به جای او تصمیم بگیرند و خلاصه مثل یک پرستار مهربان برای او باشند. اگر کسی نیاز داردکه اطراف مقابلش به او خیلی احتیاج داشته باشد، احتمالا جذب اسکیزوئیدها می شود. نکته تلخ و خنده دار ماجرا این است که بعد می فهمد آنها اصلا به او نیازی ندارند و بود و نبودشان آنقدرها هم فرقی نمی کند.

آخرش چه می شود؟
اسکیزوئیدها خیلی به درمان جواب نمی دهند چون منزوی بودن مهمترین مکانیسم دفاعی است که همه عمرشان داشته اند و نمی خواهندآن را ترک کنند. بنابراین نباید از آنها عصبانی شد و اگر قرار است با چنین آدم هایی زندگی کنید، باید بی خیال تغییر آنها شوید. باید بگذارید به حال خودشان باشند و در فعالیت هایی که دوست دارند شریک شد. اگر قرار است همسری داشته باشید که قلبش برای خانواده بتپد، اسکیزوئیدها مناسب نیستند.

[«فارست» شخصیت ساده و دوست داشتنی است که خیلی هم توجه جلب می کند اما بیشتر سرگرم کارهای خودش است تا کارهایی که مردم معمولا انجام می دهند.]

3- محبوب غیرعادی (اختلال شخصیت اسکیزوتایپال)

علائم:
* افکار او به نظر همه تا حدی عجیب است.
* حوادث، اتفاق ها و خلاصه همه چیز در زندگی عادی برای او معنای خاصی دارند.
* انگار دنیا را به روش خاصی تجربه می کند، آنقدر که گاهی هیچ کس از دنیای او چیزی سردر نمی آورد.
* عواطف، هیجان ها و ابراز احساس های او به نظر عجیب و نامتناسب می رسند.
* دوستان صمیمی زیادی ندارد.
* زیاد علاقه به موقعیت های اجتماعی ندارد چون با دیگران احساس راحتی نمی کند.

چرا جذب چنین آدمی می شوم؟
افراد اسکیزوتایپال، اسرارآمیز، شگفت انگیز و حتی سرگرم کننده اند، برای همین هم در دیدارهای اول، می توانند جذاب باشند. آنها یک دنیا حرف هایی دارند که در زندگی تان نشنیده اید و می توانند باعث خنده یا شگفتی شوند. به علاوه گاهی رفتارها و پوشش متفاوت آنها، به بقیه این احساس را می دهد که افرادی جسور هستند و همین، خودش جذابیت است. همچنین متفاوت بودنشان، حس این را که بخواهند از آنها مراقبت کنند در افراد به وجود می آورد. البته، معمولا آدم هایی جذب اسکیزوتایپال ها می شوند که خودشان هم رگه هایی از عجیب و غریب بودن داشته باشند! از ما گفتن بود، باید مراقب بود!

آخرش چه می شود؟
باید در رابطه با این افراد حسابی پوست کلفت بود و آمادگی طرد شدن در موقعیت های اجتماعی را داشت. همچنین باید برای بارها عصبانی شدن از دست او آماده شد. نبایدب رای تغییر او عجله به خرج دارد و باید قدم به قدم در کنار او بود تا بتواند کم کم با اجتماع کنار بیاید. اگر چنین صبری وجود ندارد، بدانید ترک کردن ناگهانی او می تواند حسابی به او آسیب بزند. پس، این کار حتما باید به تدریج و با کمک یک متخصص انجام شود.

[«ذهن زیبا» به خوبی مردی را به تصویر می کشد که با بقیه فرق دارد. حتی نقوش لباس های دیگران را به شیوه ای غریب و معنادار می بیند. نگاهی که بقیه با آن ارتباط نمی گیرند و همین دلیل هم از او فردی تنها می سازد.]

عشاق فریبنده و خطرناک
4- محبوب نمایشی (اختلال شخصیت هیستریونیک)

علائم:
* دوست دارد همیشه مورد توجه همیشه باشد و بسیار تلقین پذیر است.
* رفتارها و نوع لباس پوشیدنش برای جلب توجه است.
* نگرش خاصی درباره مسائل مهم زندگی ندارد، دیدش سطحی است و حرفی برای بیان کردن در جمع ها ندارد.
* تحمل مورد بی توجهی قرار گرفتن را ندارد و زود احساساتش تغییر می کند. حتی ممکن است در جمع به پرخاشگری و قشقرق بپردازد.

چرا جذب چنین آدمی می شوم؟
اگر فردی با چنین آدم هایی وارد رابطه شود، احتمالا از آن دسته آدم هایی است که هیجان خواهی درونی خود را دائم سرکوب می کند یا شاید برای خود به اندازه کافی ارزش قائل نیست که نیازهای خود را در رابطه به رسمیت بشناسد و بخواهد که برطرف شوند.

آخرش چه می شود؟
برای داشتن یک رابطه زناشویی عمیق و با دوام، یک فرد هیستریونیک به هیچ وجه مناسب نیست. اگر فردی می خواهد چنین رابطه ای را ادامه دهد، باید حد و مرزهای خیلی دقیقی را تعیین کند و سر حرف خودش هم بماند. باید انتظارها را درباره روابط، نوع لباس پوشیدن و رفتار کردن این افراد مطرح شود و در این باره قاطع بود. باید خود را برای پرخاشگری های آنها آماده کرد و از یک درمانگر کمک گرفت. اگر تصمیم به جدایی از آنها گرفته شد، باید از حمایت خانواده و دوستان استفاده شود تا از خشم او زیاد آسیب ندید.

[شخصیت زن مهم فیلم «زندگی خصوصی» برگرفته از یک شخصیت هیستریونیک است.]

5- محبوب توفانی (اختلال شخصیت مرزی)

علائم:
* اقدام های دیوانه وار انجام می دهد تا از سوی محبوبش طرد نشود و معمولا رفتارهای او را طوری تعبیر می کند که انگار قصد ترک او را دارد.
* در تاریخچه زندگی او رفتارهای تکانشی وجود دارد، مانند رانندگی پرخطر، پرخوری، اعتیاد، ولخرجی و ...
* در تاریخچه زندگی او ارتباط های بی ثبات با دیگران وجود دارد.
* بارها اقدام به خودکشی یا آسیب رساندن به خودکرده یا دست کم ژست آن را گرفته است.
* نوسان های شدید هیجانی دارد، برای مثال از شادی به افسردگی یا از آرامش کامل به خشم خیلی شدید.
* احساس پوچی مزمن دارد.
* پرخاشگری های بی مورد کلامی و فیزیکی دارد.

چرا جذب چنین آدمی می شوم؟
در بیشتر موارد، شخصیت های مرزی را زنان تشکیل می دهند. فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، بسیار جذاب، پرشور، پر از هیجان، بدون حد و مرز و جسور ظاهر می شود که خیلی جذاب است. او در ابتدا هیچ رفتار ناخوشایندی ندارد و کسی به مشکل دار بودن او شک نمی کند. افرادی که از بالا و پایین شدن زیاد در رابطه و واکنش های ناگهانی خوششان می آید، یا احساس می کنند رسالت نجات فردی اینچنین بی ثبات را دارند، وارد چنین روابطی می شوند.

آخرش چه می شود؟
درمان چنین فردی اگرچه کند و دشوار اما ضروری است. تمام تهدیدهای او به خودکشی باید جدی گرفته شود. باید با تفکر سیاه و سفید او مقابله و متهم شدن به بی عاطفه بودن را دائم تحمل کرد. زندگی به افراد دارای اختلال شخصیت مرزی از هر اختلال دیگری دشوارتر است. به هر حال باید مراقب بود به تفکرهای خود تخریبی او دامن نزد و به او فهماند که اگر دلخوری وجود دارد به معنای این نیست که از او متنفرند. سرانجام این افراد، اگر بعد از تلاش های مکرر برای خودکشی زنده بماند، در بیشتر موارد افسردگی است.

[سابقه خودکشی، رفتارهای تکانشی، تصمیم های عجولانه و بدونفکر کردن به عاقبت کار ویژگی های شخصیت باران کوثری در فیلم «بغض» است.]

6- محبوب خطرناک (اختلال شخصیت ضد اجتماعی)

علائم:
* در فعالیت هایی شرکت می کنند که خلاف قانون است و احتمالا سابقه بازداشت یا مشکلات قانونی دارد.
* بارها به خاطر منافع خود، به دیگران دروغ می گوید و آنها را فریب می دهد.
* تکانشی است، یعنی رفتارهایش ناگهانی است و به عاقبت آنها فکر نمی کند. اصلا انگار هیچ چیز برایش درس عبرت نمی شود.
* بارها نشان داده برای رفاه و سلامتی دیگران اهمیتی قائل نیست.
* ثبات و شرافت لازم در زمینه شغلی خودش را ندارد.
* روحیه پشیمانی و عذرخواهی ندارد و در برابر آسیبی که به دیگران می زند یا ناراحتی هایی که درست می کند، به جای عذرخواهی، بهانه می تراشد و خود را توجیه می کند.

چرا جذب چنین آدمی می شوم؟
افراد ضد اجتماع به شدت در برقراری ارتباط مهارت دارند و خیلی سعی می کنند جذاب و بامزه باشند. آنها باعث می شوند احساس شود یک رابطه جالب دو طرفه برقرار شده و آینده ای پر از شادی و خوشبختی در زندگی زناشویی پیش روی است. واقعا چه کسی از این شرایط بدش می آید؟ البته قضیه به این سادگی ها هم نیست. گاهی افراد جذب کسی می شوند که به نظر جالب و قوی می رسند؛ آدمی که اگرچه خیلی خودش را احساساتی، مودب و با وجدان نشان می دهد اما در عمل نشانی از احترام به انسان ها در رفتارش نیست. احتمالا عزت نفس این افراد آسیب دیده است و برای خودشان به اندازه کافی، ارزش قائل نیستند.

آخرش چه می شود؟
اگر کسی فکر می کند صبرش لبریز نخواهد شد، همیشه می تواند سکوت کند، دروغ بشنود و تحقیر شود، همه بار مسوولیت زندگی را به تنهایی به دوش بکشد، با خیانت های مکرر کنار بیاید و پای محاکمه و مانند آن هم بنشیند، می تواند زندگی با چنین فردی را امتحان کند، در غیر اینصورت، هر جا جلوی ضرر را بگیرد، سود کرده است.

[عبرت نگرفتن و برنامه ریزی مداومبرای تبهکاری، عاقبت خیلی از ضد اجتماعی های پیشرفته است که در فیلم «درایو» به تصویر کشیده می شود.]

7- محبوب خودپسند (اختلال شخصیت خودشیفته)

علائم:
* خود را از همه مهم تر می داند و تمام وقت در حال تعریف از خود است.
* خود را فرد خیلی خاصی می داند که تنها آدم های خیلی برجسته می توانند درکش کنند.
* همیشه خودش را حق به جانب می داند و انتظار دارد بقیه در راستای خواسته های او رفتار کنند.
* از دیگران برای خواسته های خودش سوء استفاده می کند.
* توانایی درک دیگران یا همدلی با آنها را ندارد و در واقع بقیه را آنقدر مهم و با ارزش نمی داند.
* به شدت به دیگران حسادت می کند اما مدعی است که این دیگران هستند که حسادت می کنند.
* همواره نیاز به شنیدن تعریف و تمجید از سوی دیگران، به خصوص خانواده دارد.

چرا جذب چنین آدمی می شوم؟
برخلاف باور عمومی، بیشتر خودشیفته ها، مرد هستند. آنها خیلی جذاب و با اعتماد به نفس ظاهر می شوند و با دروغ ها و گزافه گویی های فراوان، دیگران را شیفته خود می سازند. اما اگر کسی به این افراد توجه کند، ممکن است به این دلیل باشد که درگذشته یاد گرفته همیشه در خدمت دیگران باشد و به خواسته های خود توجه نکند. همچنین اگر عزت نفس و اعتماد به نفسش خیلی ضعیف باشد، ممکن است کم کم طوری وارد بازی یک فرد خودشیفته شود که خودش هم باور کند او برتر است و دارد او را با همه ضعف هایش تحمل می کند. حتی شاید از این بابت از او ممنون هم باشد.

آخرش چه می شود؟
آدم های خودشیفته، یا در کودکی زیادی مورد توجه بوده اند یا برعکس، آنقدر بی اعتنایی دیده اند که با خودشیفته دارند از خودشان دفاع می کنند. درمان آنها دشوار است چون اصلا دیگران را در حدی نمی بینند که بخواهند آنها را تغییر دهند. اگر بتوان خیلی قاطع ماند و راه را بر تحقیر دیگران بست، برای مثال حد و مرزهای خیلی روشنی گذاشت، خیلی جدی و با بی اعتنایی می توان تا حدی اوضاع را کنترل کرد. همچنین اگر بتوان او را در بازی خودشانداخت و برای مثال با تعریف وسوسه اش کرد تا درست رفتار کند، اوضاع بهتر می شود. با اینحال، زندگی با یک خودشیفته می تواند تمام توان افراد را بگیرد و از آنها فردی افسرده و بدون اعتماد به نفس بسازد.

[دارسی در فیلم «غرور و تعصب» به هیچ کس بها نمی دهد، هیچکس را در حد و اندازه خود نمی داند و از هر فرصتی برای سرکوفت زدن به دیگران و تحقیر آنها استفاده می کند.]

8- محبوب فرساینده (اختلال شخصیت پرخاشگر - منفعل)

علائم
* به طور غیرمستقیم از انجام وظایف شغلی و اجتماعی سر باز می زند.
* همواره از این شاکی است که بقیه او را درست درک نمی کنند.
* در بسیاری از مواردلجوجانه به بحث و جدل می پردازد.
* ظاهرا بدون هیچ دلیل مشخصی از افراد مافوق خشمگین است و از آنها دائم انتقاد می کند.
* نسبت به آدم های موفق تر احساس حسادت می کند.
* در بسیاری از موارد با اغراق، از مشکلات زندگی خودش گله دارد.
* همواره بین اطاعت انفعالی و نافرمانی خصمانه در نوسان است.
* رفتارهایش به طور غیرمستقیم، خوشبختی و موفقیت های شریک زندگی اش را از بین می برد.

چرا جذب چنین آدمی می شوم؟
جذب آدمی که همیشه با نیش و کنایه حرف می زند و همیشه خشم دارد، کار ساده ای نیست. اگر کسی چنین فردی را دوست دارد احتمالا می خواهد در نقش یک منجی ظاهر شود واو را از گرفتارهایی که می گوید، رها کند. علاوه بر این، شاید فردی که زیاد غر می زند، شبیه به یکی از والدین او باشد و با همه سختی هایی که رابطه با او دارد، باز برایش یادآور فضای خانه باشد و به همین دلیل رفتارهای اعصاب خردکن او را تحمل می کند.

آخرش چه می شود؟
افراد منفعل - پرخاشگر، اعتماد به نفس و عزت نفس دیگران را تخریب می کنند وتلاش برای تغییر او هم بی نتیجه است. در واقع این شخصیت ها می توانند دیگران را به طور کامل نهبود کنند. برای همین بهتر است این رابطه ادامه پیدا نکند. به علاوه بایدمراقب بود که تصمیم گیری یا تعیین تکلیف را به عهده او نگذاشت چون اوضاع سخت می شود و خلاصه حسابی پشیمانی به بار می آورد.

[شخصیت اصلی فیلم «راننده تاکسی» از همه عصبانی است. عصبانیت او حد و مرزی ندارد. انگار باید از همه انتقام بگیرد. خشم او به همه مربوط است و فیلتری ندارد.]

عشاق مضطرب و نیازمند
9- محبوب هراسان (اختلال شخصیت اجتنابی)

علائم:
* به دلیل ترس از انتقاد و عدم تایید، از فعالیت هایی که نیاز به تعامل با افراد زیاد داشته باشد طفره می رود.
* فقط مایل است با افرادی ارتباط برقرار کند که از آنها خوشش می آید.
* به دلیل احساس شرم و یا ترس از مورد تمسخر قرار گرفتن، درمورد دنیای درونی خود با حتی صمیمی ترین اطرافیانش هم صحبتی نمی کند.
* در موقعیت های اجتماعی دائم نگران این است که مورد انتقاد قرار بگیرد یا اینکه طرد شود.
* به خاطر احساس بی کفایتی، از حضور در موقعیت های اجتماعی جدید اجتناب می کند و اگر هم در چنین موقعیت هایی حاضر شود، احساس کمتر و پایین تر بودن دارد.
* معمولا سعی می کند وارد فعالیت های جدید و ناشناخته نشود.

چرا جذب چنین آدمی می شویم؟
بسیاری از آدم ها دوست دارند چیزها و افرادی را به دست بیاورند که به نظر دست نیافتنی هستند. آدم های اجتنابی هم به خاطر اینکه رابطه ای برقرار نمی کنند و از آدم ها، با هراس می گریزند، از همان گروه دست نیافتنی ها به حساب می آیند. از طرف دیگر، این افراد به نظر مظلوم هایی می رسند که نیاز به کمک دارند و میل افراد به نجات را قلقلک می دهند. آدم های اجتنابی به نظر خیلی هم امن می رسند چون تمایل به ارتباط با غریبه ها در آنها کمتر است. شاید دوستتان هم به همین دلیل جذب چنین آدمی شده است.

آخرش چه می شود؟
نباید به درمانش دلخوش بود. زندگی با اجتنابی ها می تواند خیلی کسل کننده باشد. اگر دیگران دل به دلش دهند و با همه کناره گیری ها و یکنواختی هایش کنار بیایند، کمکی به بهبود اوضاع نمی کنند. باید صر به خرج داد، قدم به قدم او را تشویق کرد، او را وارد جمع ها کرد و البته به محدود بودن هم عادت کرد.

10- محبوب غمگین (اختلال شخصیت افسرده)

علائم:
 * زندگی و رفتارهای او پر از غم و اندوه است.
* احساس بی کفایتی و بی ارزشی دارد و اعتماد به نفسش خیلی پایین است.
* نسبت به خودش دیدی منفی دارد و همیشه در حال سرزنش کردن خودش است.
* بیشتر تمایل داردخودخوری کند و وقت زیادی را به غصه خوردن می گذراند.
* نسبت به دیگران، از جمله افراد مهم زندگی اش هم دیدگاهی منفی و انتقادی دارد.
* تمنایل زیادی دارد که دائم دچار احساس پشیمانی و گناه شود.

چرا جذب چنین آدمی می شوم؟
آدم های با شخصیت افسرده درنگاه اول خیلی فروتن و مودب به نظر می رسند. آنها آدم های آرامی هستند که مسوولیت همه چیز را به گردن می گیرند و از دیگران عذرخواهی می کنند. به علاوه به شدت این احساس را در آدم برمی انگیزند که بایداز آنها مراقبت کرد. از طرف دیگر، این دست از آدم ها، به دیگران فرصت مدیریت کامل رابطه را می دهند.

آخرش چه می شود؟
می توان رویکمک درمانگر حساب کرد. می توان عزت نفس او را بالا برد و به او کمک کرد به دنیا این همه تلخ نگاه نکند. جدا شدن از او درشما احساس گناه به وجود می آورد. اگر هم قرار بر ماندن با او باشد، باید مراقب بود خودمانعزت نفس را از دست ندهیم.

[در فیلم «سگ آبی» مردی که از شدت افسردگی به ندرت حرف می زند، با یک عروسک ارتباط برقرار می کند.]

11- محبوب آویزان (اختلال شخصیت وابسته)

علائم:
* توانایی تصمیم گیری در امور روزمره بدون کسب اطمینان و نظر پرسیدن از دیگران را ندارد.
* نیاز دارد مسوولیت غالب حیطه های مهم زندگی را به عهده دیگران بگذارد.
* به خاطر ترس از تنهایی، از مخالفت با دیگران یا حتی اظهار نظر پرهیز می کند.
* به دلیل اینکه به توانایی هایش اطمینان ندارد، در شروع یا پایان کارها مشکل دارد.
* به دیگران بیش از حد اهمیت می دهد و برای اینکه مبادا آنها را از دست بدهد، گاه تن به کارهایی می دهد که برای خودش خوشایند نیست.
* وقتی قرار باشد رابطه ای را به پایان ببرد، از ترس تنهایی، سریع سراغ جانشین می گردد.
* خیلی نگران است که به تنهایی نتواند از خودش مراقبت کند.

چرا جذب چنین آدمی می شوم؟
در افرادی که در کودکی، مسوولیت نگهداری از خواهر و برادر کوچکتر را برعهده داشته اند، احتمال اینکه در ارتباط های جدی زندگی شان سراغ افراد وابسته بروند بیشتر است. بعضی افراد، نیاز شدیدی دارند به اینکه احساس کنند فرد دیگری به آنها نیاز دارد، اینطوری احساس قدرت و ارزش می کنند. به علاوه، بعضی ها، وقتی می بینند طرف مقابل چقدر وابسته است، از اینکه بخواهند او را ترک کنند به شدت دچار احساس گناه می شوند.

آخرش چه می شود؟
افراد وابسته می توانند دیگران را به ستوه بیاورند. برای هر چیزی می خواهند نظر دیگران را داشته باشند و خودشان نمی توانند به تنهایی تصمیم بگیرند. باید سعی کرد او را عادت به مستقل تر بودن داد. به جایش انتخاب نکرد. اگر برای درمان اقدام شود فراموش نکنید که او تنهاب رای کسب رضایت دیگران حاضر به مراجعه است و خیلی نباید دل به درمان بست. باید سعی شود روابط اجتماعی او را گسترش داد و اگر تصمیم به قطع رابطه گرفته شد، باید برای سیل اشک هایش نیز آماده شد.

12- محبوب سرسخت (اختلال شخصیت وسواسی)

علائم:
* ذهنش مشغول جزییات است و با اهمیت دادن به محدودیت ها، فرصت تفریح را از خود می گیرد.
* آنقدر کمال گرایی او زیاد است که نمی تواند کارهایش را به پایان ببرد.
* خود را حسابی وقف کار می کند.
* بسیار پایبند اخلاقیات است و در این زمینه هیچ انعطاف پذیری ندارد.
* نمی تواند از وسایل قدیمی خودش دل بکند و حاضر نمی شود آنها را دور بیندازد.
* حاضر نمی شود در کاری با دیگران همکاری کند، مگر اینکه همه چیز مطابق میلش انجام شود.
* معمولا خیلی خسیس است و به سختی برای خودش و دیگران پول خرج می کند.
* غالبا لجباز و یکدنده است و می خواهد خودش، همه را تحت کنترل داشته باشد.

چرا جذب چنین آدمی می شوم؟
این افراد در نگاه اول، آدم های منضبط و با اخلاق و سختکوش به نظر می رسند و دارای ویژگی هایی هستند که همه آنها را تحسین می کنند. در بعضی موارد افرادی جذب چنین آدم هایی می شوند که خودشان را آدم های بی نظمی می دانند و با این کار انگار می خواهند بی نظمی های خود را بپوشانند یا جبران کنند. به علاوه عده ای هستند که به شدت اعتقاد دارند یکی از زوج ها باید به سختی کار کند و دیگری، چیز زیادی از زندگی و کارهای مهم آن سر در نیاورد.

آخرش چه می شود؟
زندگی با شخصیت وسواسی سخت است چون کم کم تبدیل به آدمی می شود که نقشی در زندگی ندارد، برایش تصمیم می گیرند، برنامه ریزی می کنند، بودجه را هم تعیین می کنند. به علاوه، این افراد بیشتر وقت خودشان را سر کار می گذرانند و از دیدن برنامه های کاری خود بیشتر به هیجان می آیند تا دیدن خانواده! البته اینکه سختکوش هستند؛ خیلی خوب است ولی وقتی هیچ زمانی برای تفریح ندارند و دلشان هم نمی آید پولی خرج کنند، چه فایده؟ خبر خوب اینکه احتمال درمان وجود دارد.

[در فیلم «آملی» شخصیت آملی عاشق جزییات است. به چیزهایی توجه می کند که کسی متوجه آنها نمی شود. عادت های عجیب و غریبی هم دارد که دیگران را به تعجب وامی دارد.]

محمدرضا بازدید : 41 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

 

همسر، همسر که می‌گن یعنی چه؟ 

 

 

 

افراد متاهل یا کسانی که در آستانه سن ازدواج هستند، بهتر است این پرسش را در ذهن داشته باشند که چه تصویری از شریک زندگی خود دارند. اینکه به واقع همسرشان چه جایگاه و منزلتی نزد آنها دارد؟
 

 

افراد متاهل,سن ازدواج ,شریک زندگی

اگر به انتخاب همسر به عنوان ثمره ای از گزینش خویش بنگریم، زمینه ی روابطی تفاهیم آمیز و مثبت را ایجاد کرده ایم. اما پیش از این مرحله می بایست تصویر درستی از شریک زندگی را در ذهن داشته باشیم . بعد از ازدواج هم مهم است تا به کیفیت ذهنیت و احساس خود نسبت به همسر توجه داشته باشیم.

باید ببینیم که یادآوری همسر در ذهن موجب ایجاد حسی خوشایند می شود یا احساسی نامطلوب ایجاد می کند.

خداوند متعال در آیه ی 21 سوره روم، نگرش ارزشمندی را نسبت به همسر بیان می دارد و از او به عنوان تسکین دهنده قلب یاد می کند:
" انسان باید به رفتار خویش بنگرد که آیا مجموعه شخصیت او،موجب آرامش همسرش می باشد یا مخل آرامش وی؟ به میزانی که وجود انسان، آرامش روحی همسرش را فراهم کند از دیدگاه قرآن موفق تر خواهد بود.

در آیه ی 187 سوره بقره، همسر به عنوان لباس برای انسان و انسان نیز به عنوان لباس برای همسرش توصیف شده است.
این تعبیر بدان معناست که لباس به عنوان زینتی است که به انسان وقار و آراستگی می بخشد و همسر خوب و شایسته نیز به انسان وقار می بخشد. داشتن یک همسر شایسته موجب عزت و افتخار است.

بنابراین لازم است که هر فردی در خلوت خویش به این موضوع فکر کند که آیا موجب افزایش کمالات همسرخویش است یا اینکه او را دچار تنزل شخصیتی کرده است؟

شرایط زندگی در عصر امروز به گونه ای است که انسانها بیش از هر زمان دیگر به کسب آرامش در کنار همسر نیاز دارند. شرایطی که مشکلات اقتصادی و معیشتی موجب بروز سختی هایی در زندگی خانواده ها شده است. تبلیغات وسیعی از جریانات فکری و فرهنگی غربی به داخل جامعه راه یافته که اغلب آنها با هدف گیری نظام خانواده وارد این عرصه شده اند و می خواهند کانون خانواده را به چالش بکشند. در این شرایط متاسفانه گرایش به ازدواج و تشکیل خانواده کاهش یافته است و میزان وفاداری همسران و تحکیم روابط محبت آمیز میان آنها، تا حدودی کمرنگ شده است.

با وجود افزایش امکانات رفاهی و تعدد تفریحات، بشر امروز دچار احساس یاس است و می توان بخشی از این احساس را به این موضوع نسبت داد که افراد از ازدواج دوری می کنند. تبلیغات بسیاری در این سالها از طریق برنامه های ماهواره ای صورت گرفته است که مبنای بسیاری از آنها، دوری از ازدواج، داشتن روابط آزاد و بدون مسئولیت بوده است و ازدواج را تعهدی دست و پاگیر نشان داده اند که مشکلات زیادی به دنبال دارد. در حالیکه به نظر می رسد منشا تمامی مشکلات از همین نقطه شروع می شود که جوانان جامعه ما برخلاف تعالیم دینی و آئین سنتی عمل می کنند.

وقتی ازدواج به عنوان امری مقدس، سرلوحه زندگی هر جوانی باشد، خود را برای این امر مقدس آماده می کند و این باور را در خویش پرورش می دهد که باید نجابت درونی خویش را حفظ کند و برای خود حد و مرزی قائل باشد. برای خود ارزشهای درونی داشته باشد. به حفظ حرمت ها بیندیشد و خود را در چارچوبی از تفکرات و عقاید قرار دهد.

اگر افراد پیش از ازدواج به اصلاح نگرش خود نسبت به همسر و ازدواج بپردازند، احتمال برخورداری از یک زندگی مشترک آرام و شایسته را برای خود افزایش می دهند.

فراموش نکنید که رفتار هر کس با همسرش از نگرش او نشات می گیرد.
اگر به همسر خود به چشم انسانی ارزشمند نگاه کنید، رفتاری محترمانه با او خواهید داشت.

بهترین تلقی از همسر این است که او را امانت الهی بدانیم که برای آرامش روحی به ما پیوسته است. (1)

در این صورت است که همه رفتارها بر این مبنا شکل می گیرد و ازدواجی که با این اولویت ها صورت گیرد، می تواند آینده خوبی را به دنبال داشته باشد.

محمدرضا بازدید : 50 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

با اضطراب و استرس شب امتحان چکار کنیم؟

 

با اضطراب و استرس شب امتحان چکار کنیم

 

نمره ۲۰ یکی از عوامل مهم ایجاد استرس و اضطراب در دانش آموزان است. بیست، نمره‌ای است که اکثر والدین و دانش آموزان در پی آن هستند، در حالی که این نمره بیانگر یادگیری کامل از سوی دانش آموزان نیست بلکه فقط نشان می‌دهد که دانش آموز مطالب کتاب‌های درسی خود را خوب حفظ کرده است.

 

 

پریسا دختری ۱۶ ساله است که برای درس و مدرسه‌اش اهمیت خاصی قائل است. والدین او حساسیت فوق‌العاده‌ای نسبت به نمرات و امتحانات او دارند و همین مساله شب‌های امتحان را برای پریسا به کابوسی بزرگ تبدیل می‌کند. گرچه او همیشه درس‌هایش را به موقع حاضر می‌کند اما اضطراب شب امتحان، اغلب نتیجه کارش را خراب می‌کند.

 

 

او دلش می‌خواهد شب امتحان هیچ‌وقت نرسد. مرتب خودش را سرزنش می‌کند که چرا با اینکه شاگرد زرنگی است و مفاهیم درسی‌اش را به‌خوبی فرا گرفته نمی‌تواند از عهده پاسخ گویی به سوالات امتحان برآید. همیشه سر جلسه امتحان دلشوره دارد و نگرانی گرفتن نمره کمتر، امانش را می‌برد. از طرف دیگر، سفارش‌های پدر که از او می‌خواهد هر طور شده نمره ۲۰ بگیرد، او را آرام نمی‌گذارد. مدام از خود می‌پرسد، روزی می‌رسد که چیزی به نام امتحان وجود نداشته باشد؟پدر و مادر پریسا اعتقاد دارند، برای بهتر شدن وضعیت امتحانات دخترشان از هیچ کاری دریغ نکرده‌اند. شما هم همین‌طور فکر می‌کنید؟

 

 

همه انسان‌ها اضطراب را در زندگی خود تجربه می‌کنند و این کاملا طبیعی است که مردم هنگام مواجهه با موقعیت‌های تهدیدکننده و تنش‌زا مضطرب ‌شوند. اضطراب اگر در برابر عاملی حقیقی ایجاد شود، سازنده است چون فرد را از خطر دور می‌کند، اما احساس اضطراب شدید و مزمن در غیاب علت واضح، غیرعادی است و نه تنها سازنده نیست، بلکه آثار مخرب و زیانباری نیز دارد. در رابطه با اضطراب امتحان، باید نوع اضطراب بررسی شود که واقعی است یا اخلاقی. اضطراب واقعی بر اثر تسلط نداشتن بر مطالب درسی حاصل می‌شود و اضطراب اخلاقی، نگرانی از به دست نیاوردن نتیجه مورد انتظار خود یا والدین و یا معلم مربوطه است (ترس از دست دادن موقعیت و جایگاه خود.) چنین دانش‌آموزی حتی در صورت آمادگی کامل برای امتحان می‌تواند نتیجه آزمون را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

 

 

علائم و نشانه‌های اضطراب

 

 

عصبی بودن، آرام و قرار نداشتن، تنش، احساس خستگی، سرگیجه، تکرر ادرار، بی‌حالی، تپش قلب، اسهال، تنگی نفس، نگرانی و دلهره، لرزش، تعریق، بی‌خوابی، اشکال در تمرکز حواس، گوش به زنگ بودن. همان‌‌طور که ملاحظه می‌کنید، تمام اینها علائمی ‌هستند که حتما همه طعم آنها را کم و بیش چشیده‌ایم اما به راستی چرا شب‌های امتحان این‌قدر طولانی و سخت می‌گذرند و چطور می‌توان این شب های پر اضطراب را به راحتی سپری کرد؟

 

 

 

 

شب امتحان، شب اضطراب

 

 

همان‌طور که قبلا اشاره شد یکی از علل اضطراب ناشی از امتحان، تسلط نداشتن بر مفاهیم درسی است. ضعف در عملکرد معلمان، تطبیق نداشتن مفاهیم کتاب های درسی با روحیات دانش آموزان و موارد دیگر، سبب جدایی دانش آموزان از کتاب‌های درسی و نگرفتن مفاهیم آموزشی می‌شود. امتحان بین دانش آموزان و معلمان به صورت یک خط قرمز در آمده است، به طوری که معلم درس می‌دهد تا فقط دانش آموز در امتحان قبول شود و دانش آموز نیز درس می‌خواند تا فقط بتواند از پس سوالات امتحان برآید و تاکیدی بر میزان یادگیری دانش آموزان وجود ندارد.

 

 

نمره ۲۰ یکی دیگر از عوامل مهم ایجاد استرس و اضطراب در دانش آموزان است. بیست، نمره‌ای است که اکثر والدین و دانش آموزان در پی آن هستند، در حالی که این نمره بیانگر یادگیری کامل از سوی دانش آموزان نیست بلکه فقط نشان می‌دهد که دانش آموز مطالب کتاب‌های درسی خود را خوب حفظ کرده است.

 

 

بیش از ۹۳ درصد دانش آموزان به دلیل تاکید فراوان خانواده و معلمان مدارس در روزهای امتحان دچار استرس و اضطراب هستند که این عامل، درصد افت تحصیلی دانش آموزان را افزایش می‌دهد و سبب عدم ارائه کامل آموخته‌های دانش آموزان می‌شود. طبق مطالعات انجام شده اضطراب ناشی از امتحانات می‌تواند تا ۷۰ درصد سبب کاهش یادگیری دانش آموزان خصوصا در مقاطع راهنمایی و متوسطه شود. اضطراب امتحان یادگیری دانش آموزان را مختل کرده و سبب بروز اختلالات رفتاری همچون تیک‌های عصبی و پرخاشگری در آنها می‌شود.

 

 

 

 

چه باید کرد؟

 

 

کاهش اضطراب شب امتحان تنها بامشارکت معلمان و والدین و خواست و اراده خود فرد امکان‌پذیر است. نکات زیر می‌تواند شما را در سپری کردن شب‌های پر اضطراب امتحان یاری کند:

 

 

 

 

● سخنی با معلمان

 

 

▪ به دانش آموزان بیاموزید که شب‌های امتحان، زمان یادگیری دروس نیست و در این شب‌ها فقط باید به مرور درس‌ها پرداخت.

 

 

▪ باید به دانش آموزان آموخت که مدتی مانده به روز امتحان، کتاب درسی را به چند قسمت تقسیم کنند و هر روز قسمتی از آن را بیاموزند و آموخته‌های خود را در جایی یادداشت کنند تا در فرصت‌های مختلف بتوانند آنها را مرور کنند.

 

 

▪ برنامه امتحانی را چند هفته قبل از شروع امتحانات به دانش آموزان اعلام کنید.

 

 

▪ فاصله بین جلسات امتحان را با توجه به سختی یا آسانی دروس تنظیم کنید.

 

 

▪ پس از تهیه برنامه امتحانی، تا آنجا که ممکن است، تغییر جدیدی در برنامه ایجاد نکنید.

 

 

▪ محل برگزاری امتحان باید دارای تهویه مناسب، نور کافی، دمای مناسب و صندلی مناسب باشد.

 

 

▪ محل برگزاری امتحان، باید عاری از هرگونه عوامل مزاحم از قبیل سروصدا باشد.

 

 

▪ با دانش آموزان به صورت اطمینان بخش و امیدوارکننده در کلاس و جلسه امتحان برخورد کنید.

 

 

▪ قبل از شروع جلسه، فاصله افراد باید رعایت شده باشد تا زمان برگزاری جلسه نیازی به جابه‌جایی و حرکت نباشد.

 

 

▪ مراقبان نباید در حین برگزاری جلسات با یکدیگر صحبت کنند.

 

 

▪ ابتدای جلسه امتحان، راهنمایی و توضیح کافی پیرامون آن آزمون بدهید ودر حین جلسه از توضیح اضافی که موجب حواس پرتی آنان می‌شود اجتناب کنید.

 

 

▪ قبل از اتمام کلاس‌ها و شروع امتحانات به دانش آموزان اطمینان بدهید و آنها را از امتحان نترسانید.

 

 

▪ به دانش آموزان بگویید سوِالات از کتاب درسی آنهاست و آنها با مطالعه کتاب‌های درسی خود به راحتی می‌توانند به سئوالات پاسخ دهند.

 

 

▪ از ایجاد رقابت ناسالم در میان دانش آموزان اجتناب کنید .

 

 

▪ در طرح سئوال، اصول سنجش و اندازه گیری، به خصوص سطح دشواری سئوالات را رعایت کنید.

 

 

 

 

● سخنی با والدین

 

 

▪ حتی المقدور برای صبح امتحان فرزندتان صبحانه مناسبی آماده کنید و به هیچ وجه او را گرسنه به جلسه امتحان نفرستید.

 

 

▪ شب امتحان، آرامش لازم را برای دانش آموزان برقرار کنید.

 

 

▪ عسل، کشمش و خرما، جزو منابع غذایی هستند که می‌توانند کالری مناسبی را در روزهای امتحان به دانش آموزان منتقل کنند.

 

 

▪ محیط خانواده، باید دور از تنش‌های عاطفی و مشاجره باشد.

 

 

▪ در ایام امتحانات باید رفت وآمدها و میهمانی های خانوادگی تعطیل یا محدود شود.

 

 

▪ محیط فیزیکی آرام و بی سروصدایی برای مطالعه دانش آموزان فراهم کنید.

 

 

▪ به استراحت و خواب دانش آموزان توجه کافی داشته باشید .

 

 

▪ هنگام امتحانات، دانش آموزان نیاز به حمایت عاطفی و اطمینان بخش بیشتری دارند. در این زمینه اقدام موثر داشته باشید.

 

 

▪ از توقعات بی جا و فشار بیش از حد برای مطالعه خودداری کنید.

 

 

▪ در صورتی که فرزندتان از موفقیت در یکی از امتحانات رضایت خاطر نداشت، اورا مورد حمایت قرار دهید و از سرزنش او خودداری کنید.

 

 

▪ باید از حبس کردن دانش آموز در اتاق برای مطالعه خودداری کرده و به دانش آموز اجازه استراحت و تفریح لازم نیز بدهید.

 

 

▪ انتظارات بالا و بیش از حد توانایی فرزندتان، می‌تواند در ایجاد اضطراب و شدت آن موثر باشد. پس انتظارات خود را تعدیل کنید.

 

 

▪ از مقایسه فرزندان با یکدیگر و با دیگران پرهیز کنید .‌

 

محمدرضا بازدید : 43 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

عامل گرفتن نمره بد در مدرسه کشف شد!!و

نمره بد

 

 

 

 

پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات گسترده ای بر روی نوجوانان دریافتند که گرفتن نمره های بد در مدرسه به دلیل یک نقص ژنتیکی در DNA است.

 

 

در شرایطی که تنها چند هفته تا به صدا درآمدن زنگ مدارس باقی مانده است تیم تحقیقاتی "کوین بیور" از دانشگاه ایالتی فلوریدا کشف کرد که برخی جهشهای ژنتیکی بر روی ژنهای مسئول رمزگذاری دوپامین با گرفتن نمره در مدرسه ارتباط دارند.

 

 

این محققان با مقایسه وضیعت تحصیلی و اطلاعات مربوط به DNA دو هزار و 500 نوجوان محصل در دبیرستان و راهنمایی این ارتباط میان ژنها و نمره امتحانات را کشف کردند.

 

 

این ژنها مسئول عملکرد انتقال دهنده عصبی دوپامین (پیام رسان شیمیایی مغز) هستند. دوپامین مسئول حس شادی و خشنودی ناشی از بسیاری از رفتارهای ما است.

 

 

این تحقیقات نشان داد که ارتباط میان ژنها و نمرات امتحان بسیار حائز اهمیت است به طوری که در برخی موارد دانش آموز از راهیابی به دانشگاه باز می ماند.

 

 

به گفته این دانشمندان، نقص ژنتیکی DRD4 (ژن گیرنده D4 دوپامین) برای دانش آموز دارای این نقص مشکلات جدی در دروس ریاضی و انگلیسی و ژن DRD2 مشکلاتی برای دروس زبان دوم، تاریخ و علوم به وجود می آورد.

 

 

ژنهای رمزگذاری دوپامین نقش مهمی بر روی جنبه های مختلف شخصیتی مرتبط با ضد اجتماع گرایی، پیش فعالی و کاهش توجه می گذارند.

 

 

فرضیات این دانشمندان نشان می دهد که هرچند این ژنها بر روی گرفتن نمره نقش دارند اما به تنهایی برای درس خواندن کافی نیستند به طوری که محیط، سرویسهای آموزشی و تحصیلی موثر می توانند این نقص ژنتیکی را تاحد چشمگیری بی اثر کنند.

 

محمدرضا بازدید : 25 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

مناسب ترین رنگ اتاق خواب کودک چیست؟

رنگ مناسب اتاق کودک, انتخاب رنگ اتاق کودک


انتخاب رنگ اتاق خواب کودک کار آسانی نیست. البته انتخاب رنگ استانداردها و اصول مشخصی دارد:

 

صورتی برای اتاق دختربچه ها و آبی برای اتاق پسربچه ها. و وقتی نمی دانید که فرزند شما دختر است یا پسر، زرد و سبز رنگ های مناسبی هستند. البته رنگ اتاق بچه به این چند رنگ محدود نمی شود و رنگ های زیبای دیگری هم وجود دارند که برای اتاق کودک فوق العاده اند.

علاوه بر دو رنگ سنتی و متداول صورتی و آبی، بنفش هم رنگ زیبایی است. بنفش بسیار مهیج است و یک رنگ سلطنتی به شمار می رود. بنفش هم مانند سایر رنگ ها درجه بندی مختلفی دارد، لازم به گفتن نیست که بنفش تیره برای اتاق کودک انتخاب مناسبی نیست و رنگ ارغوانی بهترین آن هاست. رنگ ارغوانی دوست داشتنی و آرامش بخش است، درست مانند آبی و برای هر دو جنسیت مناسب است.

رنگ زیبای دیگر، سبز است. رنگ سبز از طبیعت گرفته شده و فرح بخش و آرامش بخش است. البته در انتخاب رنگ سبز دقت داشته باشید که سبز زیبایی را انتخاب کنید.

رنگی که به ندرت در این مورد استفاده می شود، رنگ نارنجی است. نارنجی رنگ محبوبی نیست و خیلی کم در خانه ها استفاده می شود. غیر قابل انکار است که نارنجی یک رنگ بسیار روشن و شاد است و حقیقت این است که رنگ مزاحمی برای آرامش اتاق خواب است، اما واقعا جذاب و برجسته است.

 

رنگ مناسب اتاق کودک, انتخاب رنگ اتاق کودک

رنگ اتاق خواب کودک

رنگ مناسب اتاق کودک, انتخاب رنگ اتاق کودک
رنگ اتاق خواب کودک

رنگ مناسب اتاق کودک, انتخاب رنگ اتاق کودک
رنگ اتاق خواب کودک

رنگ مناسب اتاق کودک, انتخاب رنگ اتاق کودک

 

محمدرضا بازدید : 43 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

سر انجام ژن شادی کشف شد !!

ژن,ژن شادی,سروتونین,ژن 5-HTT

سر انجام ژن شادی کشف شد !!
ژن شادی كه تاثیر زیادی بر چگونگی رضایت مردم از زندگی خود دارد، كشف شد.
این ژن دوقسمتی كه یكی از آنان از پدر و دیگری از مادر به ارث می‌رسد، 5-HTT نام دارد و مسوول چگونگی مدیریت پخش سروتونین است كه از غده صنوبری مغز ترشح می‌شود و به كنترل خلق و خو كمك می‌كند.
كسانی كه سروتین كمتری دارند - كه خود به داروی شادی مشهور است -، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.
حال اقتصاد دانان علوم رفتاری در مدرسه اقتصاد و سیاست لندن مداركی را مبتنی بر تاثیر كاركردی ژن 5-HTT در هدایت افراد به سمت زندگی شادتر دارند.
جان ایمانوئل دنوه و همكارانش از 2500 نفر از مردم آمریكا پرسیده‌اند كه چه‌قدر از زندگانی خود راضی‌اند و سپس حضور این ژن را در آنان بررسی كرده‌اند.
بر اساس نتایج حاصل، 69 درصد افراد دارای این ‍ژن از زندگی خود راضی‌اند (34 درصد بسیار راضی و 35 درصد راضی)، در حالی كه افراد فاقد این ژن تنها 38 درصد از زندگی خود راضی‌اند (19 درصد خیلی راضی،19 درصد راضی).
نتایج این تحقیق ارتباط قوی میان شادی و تغییر كاربردی این ژن را نشان می‌دهد. البته خوشبختی ما با این ژن و دیگر ژن‌ها تعیین نمی‌شود، بلكه به طور خاص تجربه ما از زندگی بیشترین تاثیر را در شادی شخصی ما دارد اما این یافته‌ها چگونگی برخورداری افراد از شادی را نشان می‌دهد و این كه چرا بعضی افراد به طور طبیعی شادتر از دیگرانند.

 

عضویت در وب
جهت عضویت در سایت کلیک کنید

جهت عضویت در سایت کلیک کنید

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • تبادل لینک و بنر
  • شهرداری نوش اباد
  • دانلود صمد ممد
  • تبادل لینک و بنر
  • دانلود
  • دانلود
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • الکترو مگ
  • هندز فری تغییر صدای موبایل
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • آسمون کاغدی
  • تهران موزیک
  • در هم بر هم
  • تبادل لینک هوشمند و رایگان
  • عاشقانه ها
  • شرکت نویان سحر پایدار
  • مدل لباس
  • فیسبوک ایرانی
  • کسب در آمد
  • فیسبوک فارسی
  • . . . تنهایی . . .
  • تهران موزیک
  • شاید برای تو،شاید برای دلم
  • Alone boy2
  • فول البوم
  • blue4music |بروز ترین مرجع موزیک و ویدیو
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال شمارش دقیق
  • بزرگترین سایت دانلود فیلم و اهنگ
  • بیا 2 دانلود
  • نمونه سوال امتحانی
  • سرگرمی اس ام اس سند
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال
  • سرگرمی
  • باران موزیک
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • تاس دانلود
  • ایران کیدذ
  • عکس های خفن خفن سرا
  • پیامک من|آرشیوی از بهترین پیامک ها
  • دانلودپا | مجله خبری تفریحی
  • وی بی اف دانلود | شارژ رایگان
  • رپ صدا | بزرگترین سایت رپ | دانلود جديد
  • مدیا
  • پیشبینی فوتبال تست خزر
  • دانلود بازی و نرم افزار اندروید
  • پاتوق سرای شما♥
  • اس ام اس جدید
  • دانلود سوال پيام نور + اخبار پيام نور
  • کسب درامد باورنکردنی
  • سایت تفریحی سرگرمی یــــــوک!!!
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • سرگرمی تفریحی بینگفا
  • .:| شارژ ایرانسل و همراه اول |:.
  • بدو دانلود
  • کاریکاتور
  • عکس جدید
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    سایت ما چجوریه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2647
  • کل نظرات : 167
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 523
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,202
  • بازدید ماه : 2,985
  • بازدید سال : 40,592
  • بازدید کلی : 192,965
  • کدهای اختصاصی
    سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

    ابزار وبمستر

    مشاهده صفحه

    متحرک کردن عنوان وب

    ابزار هدایت به بالای صفحه