loading...
مجله تفریحی و سرگرمی و علمی(با خنده وارد شوید)
عضویت در وب

جهت عضویت در سایت کلیک کنید
جهت عضویت در سایت کلیک کنید
به علت به روز بودن از صفحات دیگر نیز بازدید کنید

محمدرضا بازدید : 52 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)

 

توصیه‌های فنگ شویی در مورد آینه ها در منزل !!

توصیه‌های فنگ شویی, کاربرد آینه در فنگ شویی


کدام رنگها برای درب اصلی بهترین می‌باشند؟

رنگ های فنگ شویی را با دقت انتخاب کنید تا بهترین کیفیت انرژی را جلب کنید.در این مقاله به سوالات یکی از کاربران در مورد فنگ شویی درب ورودی خانه و پاسخ متخصصین می‌پردازیم و در ادامه توصیه هایی در مورد آینه ها و نوع کاربری آن در منزل را برای شما عنوان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

سوال: برای درب اصلی خانه کدام رنگ ها را استفاده کنیم؟

ضد و نقیض های زیادی در فنگ شویی وجود دارد که من را بیش از پیش گیج کرده است. خانه من شمالی است و درب جلویی آن رو به جنوب می‌باشد. در بعضی کتب آمده است که رنگ درب جلویی خانه باید طبق محل قرار گرفتن خانه رنگ شود.

 

از طرفی در بعضی دیگر می‌خوانیم که رنگ این در باید طبق سمتی که روی آن است رنگ شود. بنابراین اگر معیار،محل قرار گرفتن خانه باشد، باید رنگ های مشکی و آبی را استفاده کنیم. و اگر معیار، سمتی که در رو به آن قرار گرفته است می‌باشد باید رنگ های قرمز، بنفش و نارنجی (حتی رنگ سبز) را به کار ببریم.

 

امکان دارد به من در این زمینه کمک کنید تا تصمیم بگیرم؟

 

پاسخ: سوال خیلی خوبی است. اجازه بفرمایید تا شما را از سر در گمی نجات بدهم تا بتوانید رنگ فنگ شویی مناسبی را برای درب اصلی خانه انتخاب کنید.

 

هر چند که پاسخ ها ضد و نقیض است و مناسبات فنگ شویی متفاوتی به کار گرفته می‌شود تا فنگ شویی خانه را تجزیه و تحلیل کند. بعضی از رایزن های فنگ شویی، رنگ خانه را با جهت ساختن آن، بعضی دیگر رو به چه سمتی قرار گرفته انتخاب می‌کنند.

 

هر دو این موارد صحیح می‌باشند، اما معمول ترین مورد همان رو به چه سمتی بودن، می‌باشد.مهم نیست کدام مورد به کار گرفته شود. بنابراین اگر درب رو به جنوب باشد، بدین معنی است که باید رنگ های فنگ شویی را با دقت انتخاب کنیم تا انرژی کلی را به بهترین نحو به کار بگیریم.

 

عنصر فنگ شویی جنوب، آتش می‌باشد و رنگ های عنصر آتش در فنگ شویی قرمز، نارنجی، بنفش و صورتی پر رنگ می‌باشند. حالا،همچنین می‌توانید رنگ های عنصر چوب(سبز و قهوه ای)را استفاده کنید. چون که چوب در بر هم کنش 5 عنصر فنگ شویی، آتش را تغذیه می‌کند.

 

درب های اصلی در فنگ شویی از اهمیت ویژه ای بر خوردارند. چون که از طریق درب اصلی، خانه انرژی عمومی را جذب می‌کند. در فنگ شویی، درب اصلی خانه به منزله دهان می‌باشد. درب فنگ شویی مناسب، بیشترین انرژی را جذب می‌کند و خانه ای را که در آن زندگی می‌کنید، تغذیه می‌کند.

 

از این رو بهترین انرژی را برای شما فراهم می‌کند تا زندگی خود را پیشرفت بدهید. همچنین عاقلانه است که خانه را با رنگ درب عقبی خانه یا محل قرار گرفتن آن قدرت ببخشیم، و به این صورت خانه برای نگه داشتن انرژی ورودی دارای قدرت می‌باشد.

 

اگر خانه شمالی باشد، می‌توانید از رنگ های آبی و سیاه استفاده کنید، چون که عنصر فنگ شویی شمال، آب می‌باشد.برای مثال، می‌توانید درب عقبی را از رنگ های فلز(فلز در رابطه با 5 عنصر فنگ شویی، آب را به وجود می‌دارد)یا آب استفاده کنید. یا دیوار قرار گرفته در عقب خانه را با این رنگ ها مزین کنید.

 

به طور تناوبی، شما می‌توانید هنر را با انرژی عنصر فنگ شویی فلز یا آب به نمایش بگذارید. در روابط فنگ شویی پیشرفته تر ملاحظه می‌کنید که چندین راه دیگر برای جذب انرژی بیشتر وجود دارد. از رایزن فنگ شویی خود برای راهنمایی های بیشتر کمک بگیرید.

 

توصیه‌های فنگ شویی, کاربرد آینه در فنگ شویی


بعضی از کاربردهای آینه در فنگ شویی:
1) آینه در فنگ شویی انرژی آب را به هم دارد. 
2) آینه ها به فضا وسعت می‌بخشند.

3) آینه ها در صورت درست قرار گرفتن به عنوان آسپیرین در فنگ شویی می‌باشند. آنها می‌توانندبه صورت پر شور جریان انرژی را در هر فضایی تغییر دهند.
 
4) آینه ها احساس تازگی و آرامش می‌بخشند.


معمولا 3 مقوله در رابطه با آینه ها در فنگ شویی وجود دارد:
 
آینه های معمولی: به وسیله شکل و فرم آنها متمایز می‌شوند(بیضی،گرد،مربع،غیره) برای مثال، یک آینه گرد با یک فرم طلایی می‌تواند در ناحیه جنوبی شرقی هر فضایی در خانه به کار برود.
 
آینه های مقعر: این آینه ها در بیرون فنگ شویی به کار می‌روند و یک انعکاس وارونه و فشرده به وجود می‌آورند.

آینه های محدب: کیفیت های حفاظتی دارند، و به عنوان چشم نگهبان عمل می‌کنند. در بیرون فنگ شویی استفاده می‌شوند، اگر چه می‌توانید در درون هم آنها را استفاده کنید، به ویژه اگر دارای فرم خوبی باشند.

بهترین نواحی در خانه برای استفاده از آینه ها:

1)شرق(خانواده و سلامتی)  

2)شمال(شغل و گذر در زندگی) 

3)جنوب شرقی(ثروت و دارایی)

مکان هایی در فنگ شویی که نباید آینه را در آنجا قرار داد:

1)جنوب(شهرت و آوازه)  

2)روی دیواری که به طرف درب اصلی می‌باشد.  

3)روی دیواری که به طرف تختخواب می‌باشد.


آینه ها دارای ویژگی فوت و فن، دانش بشری و نوع بشری زیبا می‌باشد. از استفاده های حفاظتی تا انعکاس و.... انسانها قرن هاست که از آینه ها استفاده می‌کنند. فکر می‌کنید که ریشه آینه در کجاست؟ البته از نگاه کردن ما به آب شروع شده است. آب آرام، عمیق و پاک همیشه به عنوان انعکاس هر چیزی بوده است.

 

محمدرضا بازدید : 33 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

چند گیاه موثر برای درمان اضطراب‌هایتان

درمان اضطراب‌,داروی گیاهی درمان اضطراب‌

 

استرس، اضطراب، فشارهای روحی! نگرانی و دلهره! نگرانی از دیر رسیدن، نگرانی از عدم موفقیت، ترس از آینده، ترس از بی‌پولی، استرس‌های شغلی و تحصیلی و هزار و یک دلیل دیگر که باعث می‌شوند اضطراب تمام وجود آدم رابگیرد و امانش را ببرد.


 اضطراب و استرس 7 سال از عمر آدم را بر باد می‌دهد و بقیه را به کامش تلخ می‌کند. اما گویی در دنیای امروزه با این زندگی‌های پرتنش به خصوص در شهرهای بزرگ اضطراب و استرس جزو جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره است و باید به نوعی با آن کنار آمد. استرس یکی از بیماری‌های جدی زمانه‌ی ماست. خوشبختانه این روزها روش‌های متعددی برای غلبه بر استرس و فشارهای روحی وجود دارد مانند یوگا، ریلکسیشن، ماساژ و غیره.

علاوه بر این‌ها یک روش کاملا طبیعی دیگری نیز وجود دارد که به کنترل احساسات منفی و اضطراب کمک می‌کند. بله استفاده از گیاهان. حتما شما هم شهرت گل گاوزبان را در کاهش استرس شنیده‌اید. باید بدانید که علاوه بر گل گاوزبان گیاهان دیگری هم هستند که استرس و اضطراب را از شما دور می‌کنند.
 
زالزالک
زالزالک خواص آرا مبخشی دارد. کپسول‌های این گیاه تپش قلب، حالت‌های عصبی، زودرنجی یا احساسات افراطی را کاهش داده و  ضربان قلب را تنظیم می‌کند. تمام این‌ها هم باعث می‌شود که آرامشتان را بازیابید و اضطرابتان کمتر شود. در این صورت خواب راحتی هم تجربه می‌کنید.

 اسطوخودوس
استرس یک گیاه ضد اضطراب است. این گیاه به راحتی می‌تواند اعصابتان را آرام و عضلاتتان را شل کند. می‌توانید روزانه دو تا سه فنجان دم کرده‌ی اسطوخودوس میل کنید. از این گیاه مفید برای رفع اختلالات خواب، سردرد و ناراحتی‌های عصبی نیز استفاده می‌شود.

در واقع دم کرده این گیاه مانند یک مسکن عمل می‌کند که سیستم عصبی را آرام کرده و اختلالات خواب را رفع می‌کند. روغن یا افشره‌ی خوراکی اسطوخودوس نیز برای کاهش و درمان استرس و فشارهای روحی توصیه می‌شود. البته استفاده از افشره‌های خوراکی برای زنان باردار، شیرده و کودکان توصیه نمی‌شود.
 
گیاه جینسنگ
گیاه جینسنگ برای مقابله با استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده است. این گیاه به طور موثر با اضطراب مقابله کرده و خواب راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. می‌توانید از کپسول‌های 25 تا 50 میلی‌گرمی عصاره‌ی خشک جینسینگ استفاده کنید. دکتر داروساز می‌تواند در مورد میزان مصرف آن توضیحاتی به شما بدهد. توجه داشته باشید که دوره‌ی درمانی با این گیاه نباید بیش از 3 ماه طول بکشد.
  

درمان اضطراب‌,داروی گیاهی درمان اضطراب‌

بادرنجبویه
بادرنجبویه خواص آنتی اکسیدانی دارد و دم کرده‌ی آن نیز آرامش‌بخش است و با اضطراب مقابله می‌کند.

به عقیده‌ی محققان این گیاه اختلالات عصبی مانند خوابی، نگرانی و آشفتگی را برطرف می‌کند.

از روغن این گیاه نیز برای رفع تنش‌های عصبی استفاده می‌شود.

 سنبل الطیب
سنبل الطیب یک درمانگر همه کاره است. دم کرده یا کپسول‌های آن آرامبخش اعصاب است، حالت‌های عصبی را کاهش داده و کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشد. در واقع این گیاه خواب راحتی برای شما فراهم می‌کند بدون اینکه بعد از مصرف آن دچار خواب‌آلودگی شده باشید.
 
بابونه
بابونه هم یکی از آن گیاهان همه‌کاره هست. علاوه بر اثر مفیدی که روی پوست می‌گذارد آرامبخش، ضداسپاسم، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، بادشکن و برطرف‌کننده‌ی جراحات می‌باشد. اگر دچار حالت‌های عصبی شده‌اید، مضطرب، نگران، آشفته، بی‌خواب هستید و سردردهای عصبی و میگرنی گرفته‌اید بابونه را دریابید. این گیاه به جذب مواد معدنی کمک زیادی می‌کند. توصیه می‌کنیم از عطار یا دکتر داروساز نحوه‌ی مصرف این گیاه را بر حسب نوع نیازتان جویا شوید.

 درمان اضطراب‌,داروی گیاهی درمان اضطراب‌

 گیاه رازک
رازک قدمتی هزاران ساله دارد. این گیاه آرام‌بخش و خواب‌آور طبیعی است. 15 گرم گیاه رازک را در یک لیتر آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت حدود 10 دقیقه بجوشد. سپس بگذارید محلول به دست آمده خنک تر شود و سپس آن را صاف کنید.

می‌توانید روزانه 2 تا 3 فنجان از این دم کرده میل کنید. مصرف این جوشانده برای درمان دل شوره، نگرانی و استرس بسیار مفید است.
 
چند توصیه‌ی کلی
اول از همه بدانید که شما تنها نیستید این روزها اضطراب و استرس همه‌گیر شده است. همه درگیر این مشکل هستند باید راهی برای کاهش آن پیدا کرد.

* به طور منظم ورزش کنید.

* مواد غذایی متنوعی در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

* مصرف الکل، دخانیات و کافئین زیاد را کاهش دهید.

* به اندازه‌ی کافی بخوابید.

* روی تنفستان تمرکز کنید. به آرامی و از شکم نفس عمیق بکشید.

* زمانی که اضطراب تمام وجودتان را می‌گیرد دستهای‌تان را خیلی محکم مشت و سپس رها کنید.

* به خاطرات خوبتان فکر کنید و سعی کنید ترس را با غرق شدن در خاطرات خوب از خود دور کنید. 

 

محمدرضا بازدید : 35 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)
  
لبخند بزنید!
 
لبخند زدن ,لبخند زدن به دشمن,لبخندی طبیعی 
 
 
گرچه لبخند زدن در ظاهر کار آسانی به نظر می‌‌رسد اما گاهی وقت‌ها هم تبدیل به کار سختی می‌‌شود. مانند زمانی که خشمگین یا ناراحت هستیم، خیلی خسته‌ایم، در مقابل کسی قرار گرفته‌ایم که او را مخالف یا دشمن خود می‌‌دانیم، زمانی که بیماریم یا درد و رنج جسمانی یا روانی داریم و همچنین زمانی که خیلی افسرده‌ایم. اما چند روز قبل بخشی از داستان زندگی آنتوان سنت اگزوپری یعنی نویسنده‌ی کتاب شازده کوچولو را می‌‌خواندم که به من نشان داد حتی می‌‌توانیم با لبخند زدن به دشمن، زندگی‌مان را تغییر بدهیم!
 
اگزوپری یک خلبان جنگی بود که با نازی‌ها می‌‌جنگید و سرانجام در یک سانحه هوایی کشته شد. در جریان جنگ یک‌بار نازی‌ها او را اسیر کردند و به زندان انداختند. اگزوپری که از روی رفتارهای خشونت‌آمیز نگهبان‌ها حدس زده بود که روز بعد اعدامش خواهند کرد می‌نویسد: «مطمئن بودم که مرا اعدام خواهند کرد به همین دلیل بشدت نگران بودم. جیب‌هایم را گشتم تا شاید سیگاری پیدا کنم که از زیر دست آنها که حسابی لباس‌هایم را گشته بودند در رفته باشد، بالاخره یک سیگار پیدا کردم و با دست‌های لرزان آن را به لبهایم گذاشتم ولی کبریت نداشتم. از میان نرده‌ها به زندانبانم نگاه کردم. او حتی نگاهی هم به من نینداخت درست مانند یک مجسمه آنجا ایستاده بود. فریاد زدم «هی رفیق کبریت داری؟» به من نگاه کرد شانه‌هایش را بالا انداخت و به طرفم آمد. نزدیک‌تر که آمد و کبریتش را روشن کرد بی‌اختیار نگاهش به نگاه من دوخته شد. لبخند زدم و نمی‌‌دانم چرا؟ شاید از شدت اضطراب، شاید به خاطر این که خیلی به او نزدیک بودم و نمی‌‌توانستم لبخند نزنم.
 
در هر حال لبخند زدم و انگار نوری فاصله بین دلهای ما را پر کرد می‌دانستم که او به هیچ ‌وجه چنین چیزی را نمی‌خواهد. ولی گرمای لبخند من از میله‌ها گذشت و به او رسید و روی لبهای او هم لبخند شکفت. نگهبان سیگارم را روشن کرد ولی نرفت و همانجا ایستاد مستقیم در چشمهایم نگاه کرد و لبخند زد من حالا با علم به اینکه او نه یک نگهبان زندان، که یک انسان است به او لبخند زدم نگاه او حال و هوای دیگری پیدا کرده بود. پرسید: «بچه داری؟» با دست‌های لرزان کیف پولم را بیرون آوردم و عکس اعضای خانواده‌ام را به او نشان دادم و گفتم: «آره ایناهاش» او هم عکس بچه‌هایش را به من نشان داد و درباره نقشه‌ها و آرزوهایی که برای آنها داشت برایم صحبت کرد. اشک به چشمهایم هجوم آورد. گفتم که می‌‌ترسم دیگر هرگز خانواده‌ام را نبینم.. دیگر نبینم که بچه‌هایم چطور بزرگ می‌‌شوند. چشم‌های او هم پر از اشک شدند. ناگهان بی‌آنکه که حرفی بزند. قفل در سلول مرا باز کرد و مرا بیرون برد. بعد هم مرا بیرون زندان و جاده پشتی آن که به شهر منتهی می‌‌شد هدایت کرد نزدیک شهر که رسیدیم تنهایم گذاشت و برگشت بی آنکه کلمه‌ای حرف بزند. یک لبخند زندگی مرا نجات داد بله لبخند بدون برنامه‌ریزی، بدون حسابگری، لبخندی طبیعی، زیباترین پل ارتباطی آدم‌هاست ما لایه‌هایی را برای حفاظت از خود می‌‌سازیم.
 
لایه مدارج علمی‌‌ و مدارک دانشگاهی، لایه موقعیت شغلی و این‌که دوست داریم ما را آن گونه ببینند که نیستیم. زیر همه این لایه‌ها منِ حقیقی وی ارزشمند نهفته است. من ترسی ندارم از این‌که آن را روح بنامم من ایمان دارم که روح‌های انسان‌ها است که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌‌کنند و این روح‌ها با یکدیگر هیچ خصومتی ندارد. متاسفانه روح ما در زیر لایه‌هایی ساخته و پرداخته خود ما که در ساخته شدنشان دقت هولناکی هم به خرج می‌‌دهیم ما را از یکدیگر جدا می‌‌سازند و بین ما فاصله‌هایی را پدید می‌‌آورند و سبب تنهایی و انزوای ما می‌‌شوند. شاید بتوان گفت داستان اگزوپری داستان لحظه جادویی پیوند دو روح است. آدمی‌‌ به هنگام عاشق شدن و نگاه کردن به یک نوزاد این پیوند روحانی را احساس می‌‌کند. وقتی کودکی را می‌‌بینیم چرا لبخند می‌‌زنیم؟ چون انسانی را پیش روی خود می‌‌بینیم که هیچ یک ازلایه‌هایی را که نام بردیم روی منِ طبیعی خود نکشیده است و با همه وجود خود و بی‌هیچ شائبه‌ای به ما لبخند می‌‌زند و آن روح کودکانه درون ماست که در واقع به لبخند او پاسخ می‌دهد. داستان که به این جا رسید، به یاد آوردم که لبخند، همین لبخند به ظاهر ساده، گاهی قدرت بیشتری نسبت به قدرت ثروت و پول، مقام و حتی علم پیدا می‌‌کند.
 
گاهی می‌‌تواند مسائل را به سادگی حل کند و کارهایی را با ساعت‌ها فکر کردن و برنامه‌ریزی کردن انجام می‌‌شود، به انجام برساند. شگفت‌انگیز است، اما قدرت لبخند از بزرگترین قدرت‌هاست.
 
مزایای لبخند زدن
در مقالات قبلی هم درباره‌ی قدرت و مزایای لبخند، مطالبی گفته بودیم. این‌که لبخند چهره‌ها را جذاب‌تر می‌‌کند، لبخند زدن به ما آرامش می‌‌دهد، سیستم ایمنی بدن را قوی می‌‌کند، استرس و فشار‌های روانی را کم می‌‌کند، با آزاد کردن آندروفین، سروتونین و مسکن‌های طبیعی بدن، روحیه را بهتر می‌‌کند، ما را فرد موفق و کامیابی نشان می‌‌دهد، چهره‌مان را جوان‌تر نشان می‌‌دهد، به مثبت اندیشی ما کمک می‌‌کند، به سادگی به دیگران سرایت می‌‌کند و بسیاری مزایای دیگر. اما نکته‌ی مهم این‌جاست که آیا می‌‌توان در همه‌ی شرایط، لبخند زد؟
 
چگونه لبخند بزنیم؟
همه بلدند لبخند بزنند حتی نوزادان نیز در شکم مادر و بعد از تولد لبخند می‌‌زنند. کودکان هم به سادگی لبخند می‌‌زنند. اما چه می‌‌شود که ما بزرگسالان در لبخند زدن این اندازه خساست به خرج می‌‌دهیم؟ حتما می‌‌گویید مشکلات زندگی باعث شده که دیگر نتوانید لبخند بزنید. البته مشکلات زندگی تمام نشدنی‌اند. هر روز مشکل یا مسئله‌ی فکر برانگیز جدیدی رخ می‌‌دهد. با وجود همه‌ی اینها چگونه لبخند بزنیم؟
 
مشکلات، درس‌هایی برای رشد ما
اگر نگاه خود را درباره مشکلات تغییر بدهیم و مسائل و مشکلات را درس‌هایی برای رشد خود بدانیم، مشکلات هم اجازه پیدا نمی‌‌کنند که مثل کوه سر راه ما بایستند و ما را آزار دهند. در واقع در این صورت هر مشکلی را تبدیل به یک مسئله می‌‌کنیم. مسئله‌ای که بالاخره در این دنیا جواب و پاسخ شایسته‌ای برایش وجود دارد و ما مانند یک مبارز، بالاخره روش و سلاح موثر برای از میان برداشتن آن را پیدا می‌‌کنیم. با این نگاه، می‌‌بینید که حتی مشکلات هم برای قوی کردن ما و در راه خدمت به ما فعالیت می‌‌کنند. بنابراین می‌‌توانیم به این هدیه‌های به ظاهر ناخوشایند هم لبخند بزنیم.
 
عادت به لبخند زدن
خود را به لبخند زدن عادت دهید. خوشبختانه لبخند زدن مسری است و اگر شما لبخند بزنید اطرافیانتان هم لبخند می‌‌زنند و لبخند آنها هم به نوبه‌ی خود بر شما تاثیر مثبت می‌‌گذارد. سعی کنید در شرایط سخت هم لبخند بزنید و این را تمرین کنید. تاریخ نشان می‌‌دهد که بزرگان ما، مانند پیامبر اکرم(ص) و امامان بزرگوار، با همه‌ی سختی‌ها، تحریم‌ها و محرومیت‌ها، کارشکنی‌های مردم و سران زمان خود، همواره لبخند می‌‌زدند. حتی در جنگ، در گرسنگی و گرما، در میان جهالت اطرافیان و در سختی‌های دیگر. وقتی لبخند زدن را تمرین می‌‌کنید خودتان از انجام آن بیش از سایرین لذت خواهید برد. این تمرین را هر چه زودتر شروع کنید.
محمدرضا بازدید : 18 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

 IQ  EQ

تقریباً همه افراد واژه ‌IQ‌ یا ضریب هوشی را شنیده‌اند و كم و بیش با مفهوم آن آشنا هستند.
اما آنچه كمی ناشناخته باقی مانده و هنوز گروه زیادی با آن غریبه هستند، ‌EQ‌ یا همان هوش هیجانی است؛ همان چیزی كه براساس نظر دانشمندان می‌تواند عاملی برای موفقیت افراد باشد، همان چیزی كه می‌تواند برای كنترل استرس و اضطراب به فرد كمك كند و همان چیزی كه موجب می‌شود افراد در جامعه موفق‌تر عمل كنند.
سال‌های سال دانشمندان تصور می‌كردند IQ تنها عاملی است كه می‌تواند موفقیت افراد را تعیین و آن را تضمین كند، در حالی كه امروزه نظر آنها تغییر كرده و می‌گویند EQ هم عاملی بسیار مهم برای موفق‌ بودن یا ‌ نبودن افراد مختلف است.‌
البته براساس نظریاتی كه امروزه مطرح می‌شود، EQ حتی مهم‌تر از IQ نیز به حساب می‌آید، به این معنا كه EQ تعریف گسترده‌تری دارد و IQ تنها بخش كوچكی از آن است. ‌
خلاقیت، ارتباط مناسب با دیگران، استفاده از حواس پنجگانه و تجربیات مناسب از حواس همگی در محدوده هوش‌هیجانی، هوش‌عاطفی یا همان هوش‌احساسی جای می‌گیرد البته باید بدانید هوش‌هیجانی قابلیت رشد و پرورش هم دارد و هرچه بهتر و موفق‌تر بتوانیم آن را مدیریت كنیم و هوش‌هیجانی را در خودمان و فرزندان‌مان بیشتر پرورش دهیم، تاثیرات مثبتی هم از آن در زندگی‌مان مشاهده خواهیم كرد.
برای این‌كه بهتر متوجه این موضوع شوید، به این مثال توجه كنید: امنیت شغلی یكی از موضوعات مهم و یكی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های انسان امروزی است،اما فردی كه EQ بالایی دارد و براحتی می‌تواند با دیگران ارتباطات مناسبی برقرار كند، به طور حتم امنیت شغلی بهتر و بیشتری هم خواهد داشت البته مبحث EQ فقط به این موضوع ختم نمی‌شود و تعریف‌های گسترده‌تری دارد؛ رضایتمندی از زندگی زناشویی، داشتن روابط اجتماعی لذت‌بخش، ارتباط شغلی مناسب، انگیزش شغلی و ارتباط مناسب والدین با فرزندان همگی از جمله مواردی است كه در صورت استفاده مناسب از هوش‌هیجانی می‌تواند رشد كند و بهبود یابد.
در واقع، هوش‌هیجانی بیشتر بر موضوع ارتباط مناسب افراد با یكدیگر تاكید می‌كند كه متأسفانه در این دوران كمی به دست فراموشی سپرده شده است.
در صورتی كه اگر به این موضوع اهمیت بیشتری بدهیم، تاثیر مثبتی بر خود بویژه فرزندان‌مان خواهیم گذاشت كه به این ترتیب در پرورش هوش‌هیجانی آنها نیز موثر خواهیم بود.

 

محمدرضا بازدید : 23 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)

 

آزردن همسر مانع قبولی نماز !

 

 

قبولی نماز, قبول شدن نماز, نماز, احکام نماز, کتک زدن همسر

رفتارهای شکایت آمیز به زندگی لطمه می زند و آفت و آسیب زیادی دارد. کسانی که خیلی نق می زنند خودشان انسان آرامی نیستند زیرا این نق زدن روح و روان خود فرد را هم آزرده می کند و علاوه بر آن شوهر را هم متنفر می کند. چک ها ضرب المثلی دارند که می گوید: دود، چکه و زنی که  غُر می زند، مرد را فراری می دهد.

غر نزنید
وقتی خانم غر می زند مرد به بیرون از خانه می رود و این آفت دارد. امام صادق (علیه السلام) می فرماید: زبان هایتان را از نق زدن حفظ کنید.

روایت داریم که اگر خانمی به همسرش بگوید که خیری از تو به من نرسیده است، اعمال نیک او از بین می رود.
 
بیش از توان مرد به او تحمیل نکنید
در روایت داریم: زنی که بر مردش تحمیل می کند اعمالش از بین می رود و روز قیامت خدا را در حالی ملاقات می کند که خدا از او خشمگین است.

حضرت زهرا (سلام الله علیها) می فرماید: علی جان، من از خودم شرم می کنم که از تو چیزی بخواهم که در توان تو نیست.

شخصی به پیامبر گفت: من زنی دارم که وقتی از خانه بیرون می آیم مرا بدرقه می کند و وقتی به خانه می روم از من استقبال می کند و وقتی مرا غمگین می بیند، می گوید که اگر غم روزی را می خوری، خدا روزی را می رساند و اگر غم تو برای آخرت است خدا غم تو را بیشتر کند.

پیامبر فرمود: این زن کارگزار خدا در روی زمین است و نیمی از ثواب شهید را می‌برد.(وسائل الشیعة، ج 15، ص 227)

زن ها نباید زیاد توقع داشته باشند و نق بزنند. البته این کار طرفینی است.
 
مرد از زن دلبری می خواند نه دلیری
در مورد آزار زن توسط مرد روایت های زیادی داریم. این آزار می تواند زبانی باشد. پیامبر فرمود: خانمی که شوهرش را آزار می دهد خدا نماز او را قبول نمی کند و هیچ عمل خوب و نیکویی را از او قبول نمی کند. در روایت داریم: نفرین شده است، نفرین شده است، زنی که مردش را آزار می دهد. در مورد خشونت روایت داریم که اگر زنی بر مردش غضب کند و خشونت داشته باشد، خدا او نمی بخشد.

فراموش نکنیم که مرد از زن دلبری می خواهد نه دلیری.

ستم به همسر، مانعی برای کمال نماز
یکی از موانعی که برای کمال نماز در نصوص و روایات بدان اشاره شده است اذیت و آزار و روا داشتن ستم به همسر می باشد. یکی از بارزترین مصادیق ظلم که شاید عقاب شدیدتری هم داشته باشد ظلم به همسر در خانه است.

در توصیه های اولیای دین و بزرگان دینی سفارش زیادی شده که در میان اعضای خانواده عدالت بلکه عفو و گذشت و اخلاق دینی باید حاکم باشد. و کمترین ستم نسبت به زیر دستان، هیچ توجیه شرعی ندارد. و این عمل که قبیح ترین و زشت ترین عمل محسوب می شود مانع بزرگی برای کمال نماز است.

از پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) مرویست که فرمودند:

«كسی كه همسر خود را آزار دهد نماز و اعمال نیك او پذیرفته نیست نزد خداوند مگر اینكه او را كمك نماید یا او را راضی نماید هر چند در تمام ایام عمر، روزه داشته باشد و نیز شوهر هم دارای همین نوع از عذاب و عقاب است در صورتی كه به همسرش ظلم روا بدارد.»

از اصحاب و یاران پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) نقل شده است که حضرتشان به سه چیز بسیار تأکید داشته و نزدیکان خود را بدان توصیه می فرمودند: الصلاة الصلاة وما ملکت ایمانکم لا تکلِّفُوهم ما لایطیقون واتقوا الله فی النساء فانَّهُنَّ عوانٌ فی ایدیکم.

«نماز، نماز بگزارید و به زیر دستان به نیكی رفتار كنید و از خدا بترسید در كار زنان كه آنان اسیران دست شمایند.»

نماز و عدالت با زیر دستان و تقوای الهی سه امر مهمی هستند که پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) پیروان و نزدیکان خود را بدان توجه دادهاند. به نظر می رسد که ارتباط این سه امر در این باشد که نماز واقعی موجب می شود که نمازگزار از ظلم و تعدی به حقوق دیگران دوری نموده و درجات ایمان و ترس از خدا در قلب او بیشتر گردد. و متقابلاً کسی که به خانواده و دیگران ظلم و ستم نماید و در عین حال نماز هم بخواند. نمازش هر چند شرط صحت را دارا است ولی قطعاً شرط کمال را فاقد است.
پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) که فرمودند: «كسی كه همسر خود را آزار دهد نماز و اعمال نیك او پذیرفته نیست نزد خداوند مگر اینكه او را كمك نماید یا او را راضی نماید هر چند در تمام ایام عمر، روزه داشته باشد و نیز شوهر هم دارای همین نوع از عذاب و عقاب است در صورتی كه به همسرش ظلم روا بدارد»

از صاحب شریعت اسلام و خاتم پیامبران (صلی الله علیه وآله وسلم) روایت است که: «خداوند نماز پنج گروه را نمی پذیرد بندهایی كه از مولای خود فرار كرده است، شراب خوار، رباخوار، كسی كه عاق والدین قرار گیرد و زنی كه شوهرش از او راضی نباشد.» (مستدرک الوسائل، ج 13، ص 332)

پس نماز در رعایت موازین شرع و در زندگی خانوادگی و عفو و گذشت در روابط زناشویی نقش مهمی را ایفا میکند یعنی آنان که مواظبت بر عبادات و نماز خویش دارند و بدان اهمیت میدهند به حفظ موازین شرع مقیدتر و به مقام قرب الهی نزدیکترند. چون کمترین آثار نماز همین است که در میان اهل خانواده ظاهر گردد و از آنجا به جامعه تسرّی یابد و آنکه به حفظ نماز توجه و اهمیتی قائل نیست از معاصی و گناهان نسبت به خانواده و جامعه اِبایی ندارد.

پس بیائیم به این کلام نورانی پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) جامه عمل بپوشانیم که فرمودند: مَنْ صَبَرَ علی سوء خُلق اِمرأته اعطاه الله من الاجر مثل ما اعطی ایوب علی بلائه ومَنْ صَبرتْ علی سوء خُلقِ زوجِها اعطاها اللهُ مثل ثوابِ آسیةَ امرأة :

هر مردی که بر بداخلاقی همسرش برای خدا صبر و شکیبایی کند خداوند بزرگ برای هر بار صبر او، پاداشی همانند و همسنگ پاداش صبر ایوب در برابر بلای او به وی خواهد داد و هـر زنى که در بـرابر بـد اخلاقى شـوهـرش صبر و شكیبایى ورزد ، خداوند همانند (ثواب) آسیه (همسر فرعون) به او عطا كند .(وسائل الشیعة/115/37 / بحار الأنوار: 103 / 247 / 30 منتخب میزان الحکمة: 254)

محمدرضا بازدید : 40 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

 

تقویت اعتماد به نفس را اینجوری امتحان کنید

 

 

 

تقویت اعتماد به نفس , اعتماد به نفس,ترسیدن از مشکلات

 

بیشتر مواقع، ناراحتی ها و کمبودهای ما در بزرگسالی، ریشه در کودکی دارند. این واقعیت غیرقابل انکاری است که همه انسان ها به نوعی آن را تجربه می کنند. برخی از این ناراحتی ها به طور نامحسوس همه زندگی، ذهن و مغز ما را در خود می گیرند و باعث بروز رفتارهایی می شوند که خود نیز نمی پسندیم اما ناگزیر از آنها هستیم.

اما بدانید که همه انسان ها می توانند به خود کمک کنند تا اعتماد به نفس خود را بیابند و آن را تقویت کنند.

درس یک: ایمان داشته باشید
وقتی هنوز در ذهن خود به مسایل  ناراحت کننده و مشکلات و  مواردی که موجب آزار شما است فکر می کنید، آنها را به سمت خود جذب می کنید. باید در ذهن خود به خوبی ها فکر کنید. آینده بهتر و درست برای خود مجسم کنید. خود را در وضعیتی تصور کنید که دیگر از مشکل کنونی خبری نیست.

ترسیدن از مشکلات بدترین چیز است. با این کار خود را نابود می کنید. اگر تصور کنید بدبخت، بی پول، غمگین، افسرده یا ... هستید، این طور هم خواهد شد. به مسایل خوب فکر کنید. باید ایمان قوی داشته باشید. باید ایمان داشته باشید که دنیایی که خداوند بزرگ برای ما ایجاد کرده است مملو از انرژی های مثبت است. باید این انرژی ها را جذب کنید نه انرژی های منفی را. به روزهای خوب، شغل عالی، همسر وفادار، فرزندان سالم و ... فکر کنید.

با قدرت ایمان، تصویر آینده خود را بر اساس علاقه مندی هایتان در ذهن بسازید تا به آنچه می خواهید برسید. بخش اعظم تلاش انسان ها در مغز آنها است.

 

 

 

درس 2: در حال  زندگی کنید
همیشه مغز انسان به همه جا می رود به غیر از زمانی که در آن حاضر است. به گذشته و آینده فکر می کنید اما قدر لحظه های کنونی خود را نمی دانیم. نگاه به گذشته و نگرانی از آینده نیز بیشتر مواقع ترس و تفکرات منفی در بر دارد و همین مساله باعث می شود تا از اکنون خود نیز بی نصیب بمانیم و همیشه فقط درد و ناراحتی را حس کنیم. در نتیجه، اعتماد به نفس خود را نیز از دست خواهیم داد. زیرا تصور می کنیم درخور و شایسته خوبی ها نیستیم.

درس 3: تلاش کنید
درس های یک و دو تا حدی آسان هستند. اما این تمرین کمی دشوار است. شما باید باور داشته باشید همه اتفاق ها نتیجه مثبت دارند. به همین دلیل، برای آن تلاش کنید.

درس 4: نتیجه نهایی را فراموش کنید
در حال  زندگی کنید و از لحظه های کنونی لذت ببرید. چرا برای آینده ای که نیامده است این همه نگران هستید. چه اهمیتی دارد که در انتها به کجا خواهید رسید. قرار است همیشه خوب و مثبت فکر کنید و انرژی های مثبت را به خود جذب کنید. با ایمان داشتن و سپردن همه چیز به خدا و قدرت نامحدود او می توانید اعتماد به نفس بیشتر داشته باشید و آینده بهتری برای خود رقم بزنید.

منظور این نیست برای آینده و پیشرفت خود برنامه ریزی نکنید. برنامه ریزی با نگرانی بسیار فرق دارد. اتفاقا برای آینده برنامه ریزی کنید و برای تحقق اهداف خود تلاش کنید. اما برای یافتن نتیجه درست، باید منفی بافی، کلی‌نگری، نگرانی و بی اعتمادی را کنار بگذارید.

محمدرضا بازدید : 38 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

 

محاسبه مشکلات زندگی بدون چرتکه

 

 

 

مشکلات زندگی,محاسبه مشکلات زندگی ,محاسبه زندگی

 

شما به عنوان یکی از اعضای خانواده احساس می کنید مشکلاتی را پیش رو دارید؟ احساس می کنید گاهی بیش از اندازه به خواسته های خانواده پاسخ مثبت داده اید؟ شاید با مرور پرونده زندگی تان به این نتیجه رسیده اید که لازم است کمی تغییر کنید و علاوه بر در نظر گرفتن نیازهای خانواده لازم است نیازهای خودتان را هم در نظر بگیرید. حال بد نیست برای حل این مشکلات به چند نکته کوچک توجه کنیم.

محاسبه زندگی

 


لحظه‌ای ایست!
یک دقیقه فکر کنید. برای هر مشکلی مهمترین نکته این است که در حادترین شرایط قبل از فکر کردن، عمل نکنیم. در مقابل مشکلات از خود بپرسیم که این مسئله به چه میزان زندگی ما را تحت الشعاع قرار می دهد؟ در واقع با حل این مشکل چه گره ای از زندگی ما گشوده می شود؟ سعی کنید بهترین راه حل را انتخاب کنید چرا که یک تصمیم غلط در آینده و حتی چند ساعت بعد از آن می تواند شما را دچار دودلی و سردرگمی نماید. فکر کنید اگر از لحاظ سنی کمی بزرگتر بودید چنین تصمیمی را می گرفتید. سعی کنید در حل مشکلات بیشتر از اینکه احساسی فکر کنید، منطقی عمل کنید.

سکوت سرشار از ناگفته هاست
گاهی سکوت کنید. درست است که می گویند سکوت علامت رضایت است اما در مقابل مشکلات و افراد مشکل آفرین سکوت معانی دیگر هم دارد. گاهی دست اندازهای زندگی نیازمند قدری مکث است. آرام بودن به شما کمک می کند تا زود عصبانی نشوید چرا که عصبانیت ممکن است شما در زمان عصبانیت حرفهایی بزنید که بعدا پشیمان شوید. این موضوع کمک می کند تا سر مسائل بی اهمیت پیوندهای خانوادگی تان گسسته نشود. خانواده شما به مرور درخواهد یافت که حالات شما در مقابله با مشکلات چنین است و پرچم سکوت سفید را ناشی از تسلیم شدن نمی داند.
 
رازدار باشید
پایگاه سخن پراکنی نباشید، راز دار باشید. حفظ مسائل خانواده به صورت آرام و بی سر و صدا ، به نفع خانواده و آبرومندانه است . در واقع نگهداری رازهای خانواده به نفع خانواده است.همچنین افراد زمانی که بدانند هر چیزی که آنها به شما می گویند را هر جا بیان نمی کنید،  بیشتر به شما اعتماد می کنند.
 
در کنار خانواده باشید نه در مقابل آنها
در تمام موارد و زمان های اضطراری کنار خانواده خود باشید . سعی کنید همیشه کمک حال آنها باشید. حفظ خانواده و رسیدگی به امور آنها در زندگی شما هم بازتاب خواهد داشت. به خانواده تان دروغ نگویید چرا که آنها نیز شما را درک می کنند و برای شما احترام قائل هستند.


گیاه کینه و دشمنی را نکارید
در هر خانواده ای حداقل  یک نفر در خانواده است که حرف های کنایه آمیز می زند.گاهی این طعنه ها تا عمق وجود افراد را می سوزاند.در اغلب موارد افراد تصمیم می گیرند که از خجالت طرف مقابل دربیایند. اما نکته حائز اهمیت این است که سعی کنید در هر موقعیتی متانت خود را حفظ کنیم و با خوبی هایمان او را شر منده کنیم. اجازه ندهید که او نقطه ضعف شما را بفهمد . در زمان های خاص محیط را ترک کنید.
 
بی احترامی نکنید
سعی کنید خودتان را فراموش کنید.رفتارهای خوب تان را حفظ کنید.رفتارهای بدتان را فراموش کنید.در مراحل سخت زندگی مودب باشید و هیچگاه نگذارید عصبانیت چهره فرد دیگری را به خانواده و دوستان نشان دهد. با متانت باشید و بی احترامی نکنید. سعی کنید در مورد موارد و مسائل مهم  ، با آرامش در موضع تان بایستید. حتی اگر خانواده تان با اعمال و رفتارشان شما را عصبانی کرده اند در هر صورت با مسئله کنار بیایید شما به زمان نیاز دارید.

عضویت در وب
جهت عضویت در سایت کلیک کنید

جهت عضویت در سایت کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • تبادل لینک و بنر
  • شهرداری نوش اباد
  • دانلود صمد ممد
  • تبادل لینک و بنر
  • دانلود
  • دانلود
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • الکترو مگ
  • هندز فری تغییر صدای موبایل
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • آسمون کاغدی
  • تهران موزیک
  • در هم بر هم
  • تبادل لینک هوشمند و رایگان
  • عاشقانه ها
  • شرکت نویان سحر پایدار
  • مدل لباس
  • فیسبوک ایرانی
  • کسب در آمد
  • فیسبوک فارسی
  • . . . تنهایی . . .
  • تهران موزیک
  • شاید برای تو،شاید برای دلم
  • Alone boy2
  • فول البوم
  • blue4music |بروز ترین مرجع موزیک و ویدیو
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال شمارش دقیق
  • بزرگترین سایت دانلود فیلم و اهنگ
  • بیا 2 دانلود
  • نمونه سوال امتحانی
  • سرگرمی اس ام اس سند
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال
  • سرگرمی
  • باران موزیک
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • تاس دانلود
  • ایران کیدذ
  • عکس های خفن خفن سرا
  • پیامک من|آرشیوی از بهترین پیامک ها
  • دانلودپا | مجله خبری تفریحی
  • وی بی اف دانلود | شارژ رایگان
  • رپ صدا | بزرگترین سایت رپ | دانلود جديد
  • مدیا
  • پیشبینی فوتبال تست خزر
  • دانلود بازی و نرم افزار اندروید
  • پاتوق سرای شما♥
  • اس ام اس جدید
  • دانلود سوال پيام نور + اخبار پيام نور
  • کسب درامد باورنکردنی
  • سایت تفریحی سرگرمی یــــــوک!!!
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • سرگرمی تفریحی بینگفا
  • .:| شارژ ایرانسل و همراه اول |:.
  • بدو دانلود
  • کاریکاتور
  • عکس جدید
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    سایت ما چجوریه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2647
  • کل نظرات : 167
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 523
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,258
  • بازدید ماه : 3,041
  • بازدید سال : 40,648
  • بازدید کلی : 193,021
  • کدهای اختصاصی
    سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

    ابزار وبمستر

    مشاهده صفحه

    متحرک کردن عنوان وب

    ابزار هدایت به بالای صفحه