loading...
مجله تفریحی و سرگرمی و علمی(با خنده وارد شوید)
عضویت در وب

جهت عضویت در سایت کلیک کنید
جهت عضویت در سایت کلیک کنید
به علت به روز بودن از صفحات دیگر نیز بازدید کنید

محمدرضا بازدید : 30 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

 

 

آبگرم و اسکی در سرعین !

 

 

 

اگر اسکی باز باشید می دانید که بعد از گذراندن چند ساعت در پیست، هیچ چیز به اندازه یک حمام آبگرم و جکوزی نمی چسبد.شاید فکر کنید قرار گرفتن این دو در یک منطقه با فاصله کمتر از 15 دقیقه رویایی و غیر ممکن است، اما چنین بهشتی در سرعین یک واقعیت ملموس است.
 
اگر اسکی باز باشید می دانید که بعد از گذراندن چند ساعت در پیست پربرف و اسکی کردن، هیچ چیز به اندازه یک حمام آبگرم و از آن بهتر،جکوزی نمی چسبد.

 شاید فکر کنید قرار گرفتن این دو در یک منطقه با فاصله کمتر از 15 دقیقه رویایی و غیر ممکن است، اما چنین بهشتی در سرعین یک واقعیت ملموس است. در 30 کیلومتری اردبیل، شهر سرعین با چشمه های آبگرم فراوان که همگی از یک منشا در کوه سبلان سرچشمه می گیرند، در ارتفاع 1650 متری از سطح دریاها قرار گرفته است.

 

  پیست اسکی ,پیست اسکی های ایران,اسکی بازی

 

  بیشترین استقبال از آبگرم های سرعین در فصل تابستان می شود، اما حقیقت این است که آبگرم در فصل های سرد خیلی بیشتر لذتبخش است، پس اگر می خواهید در کنار حس عالی آرامش دردهای استخوان و مفاصل تان را هم تسکین بدهید، در اولین تعطیلات در پیش رو کمی ابتکار به خرج بدهید و این بار به جای مقاصد همگی عازم سرعین شوید.

از اردبیل اتوبان دوبانده ای به سمت سرعین وجود دارد که شما را در کمتر از 20 دقیقه به این شهر می رساند.

 


آب های این چشمه ها دارای ترکیبات کلر و بیکربنات کلسیک هستند وسیلیس فراوان دارند و برای درمان یا دستکم تسکین دردهای عصبی، رماتیسم و مفاصل و استخوان توصیه می شوند. تعداد زیادی آبگرم در سرعین وجود دارد که علاوه برهموطنان مان، پذیرای تعداد زیادی مهمان خارجی هم هست. مجتمع آب درمالنی سبلان که بزرگترین مرکز آبدرمانی خاورمیانه است دارای امکانات بسیار، و خیلی نزدیک به استاندارهای جهانی است. اسخرهای بسیار، جکوزی، سونهای خشک و بخار، خدمات پزشکی و دوش و حوضچه های انفرادی از امکانات این مجتمع بزرگ است که تا ساعت 11 هر شب به مراجعین خدمات ارائه می دهد.

بش باجیلار یا پنج خواهرون، دارای استخرهای سرپوشیده بزرگ، جکوزی، سونای خشک و بخار و خدمات پزشکی است. گامیش گلی( استخر گاومیشی) هم سر و شکلی سنتی دارد و چشمه ها از داخل استخر می جوشند.

 مجتمع های ژنرال، پهنلو، قهوه سویی، ساری سو، قره سو، قهوه خانه یعقوب و مرکز آبدرمانی شفا، ایرانیان و چشمه آبگرم دالار از دیگر مراکز آبدرمانی سرعین هستند. آب این آبگرم ها عمدتا کدر و بودار هستند و دمای آنها 35 درجه است. علاوه بر این چشمه های آبگرم دو چشمه آب سرد هم در 5 کیلومتری سرعین در ویلا دره وجود دارد که آنها هم دارای خواص درمانی هستند.

 

  پیست اسکی ,پیست اسکی های ایران,اسکی بازی

  پیست اسکی آلوارس
در فاصله کوتاهی، حدود 30 کیلومتری چشمه های آبگرم سرعین در نزدیکی روستای آلوارس، پیست اسکی آلولرس قرار دارد. این پیست در ارتفاع 3200 متری قرار دارد و از لحاظ وسعت بزرگترین پست اسکی کشور است.

از آنجا که دامنه های سبلان تقریبا 9 ماه از سال برفگیر هستند، این پیست هم 6 تا 8 ماه از سال قابل اسکی کردن است که از نظر زمان بهره برداری هم رتبه اول را در میان پیست های کشور دارد.

آلوارس یک پیست تقریبا پرامکانات است، بالابر، تله سیژ، تله اسکی،پیست کوب، مهمانسرا، رستوران و هتل از امکانات این پیست هستند. این پیست قبلا چراگاه ایل شاهشون بوده است و در فصل های گرم هم پوشیده از شقایق می وشد و منظره زیبایی ایجاد می کند.

اگر اهل صید ماهی هستید، خوب است بدانید درفصل های مناسب، بدون آنکه به محیط صدمه بزنید در رودخانه های اطراف روستا می توانید قزل آلاهای خوبی صید کنید.

با همه اینها می توانید مطمئن باشید که سفرتان به سرعین یکی از سفرهای خاطره انگیز در زندگی تان خواهد بود، سفر خوش.

 چی بخوریم؟
سرعین بهشت گردشگرانی است که هیچ چیز برای شان جای یک وعده غذای عالی و خوشمزه را نمی گیرد، در کنار تمام جذابیت های طبیعی و انسان ساختی که در این منطقه وجود دارد و آن را تبدیل به یکی از قطب های جذاب گردشگری ایران کرده، غذاهای لذیذ مبحثی جداگانه هستند.

انواع کباب که از گوشت تازه تهیه می شود، انواع آش و لبنیات عالی در انتظار مسافرانی است که به قصد آرامش یا ورزش به سرعین سفر می کنند. اگر آش دوغ دوست دارید باید بدانید در هیچ کجای ایران آش دوغی به خوشمزگی سرعین نخواهید خورد، دوغا یا آییران آشی را حتما در فهرست غذاهایی که باید امتحان کنید قرار دهید.

 آبگوشت، کباب و نان محلی، سارج ایجی، بوزباش و کله جوش از دیگر غذاهای لذیذی هستند که می تواند در سرعین و اردبیل میل کنید. صبحانه با عسل عالی سرعین را فراموش نکنید.
 

محمدرضا بازدید : 27 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

 

معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

 

معبد برزگ غاز وحشی,معبد برزگ غاز وحشی در شی آن  چین,تصاویر معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

معبد برزگ غاز وحشی در شی آن  چین
معبد برزگ غاز وحشی (Big Wild Goose Pagoda)، مکان باستانی مقدس بوداییان می باشد که ساختمان آن به خوبی حفظ شده و در حومه جنوبی شهر شی ان ، در حدود 4 کیلومتری  مرکز شهر واقع شده است. سبک ساده اما جذاب همراه با میادین های مقابل معبد سبب شده است که گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.

 

 

 

معبد برزگ غاز وحشی,معبد برزگ غاز وحشی در شی آن  چین,تصاویر معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

 معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

معبد برزگ غاز وحشی,معبد برزگ غاز وحشی در شی آن  چین,تصاویر معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

  معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

 

 

معبد برزگ غاز وحشی در سال 652 میلادی  در زمان سلطنت Gaozong، امپراتور سلسله تانگ (618-907) ساخته شده است. هدف از ساخت این صومعه  جمع آوری و نگهداری  متعلقات بودا که توسط هندوستانی ها به یغما رفته بود می باشد.

 

 

 

معبد برزگ غاز وحشی,معبد برزگ غاز وحشی در شی آن  چین,تصاویر معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

  معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

 

 

ساختمان اولیه دارای 60 متر ارتفاع و 5 طبقه بوده که امروزه ارتفاع آن 64.5 متر با دو طبقه افزون دیگر می باشد. از نمای دور مانند یک مربع مخروطی شکل ساده اما بزرگ به نظر می رسد و آن را یک شاهکار معماری بودایی می دانند. علی رغم اینکه این بنا از آجر ساخته شده  اما ساختار آن بسیار محکم است.

 

 

 

معبد برزگ غاز وحشی,معبد برزگ غاز وحشی در شی آن  چین,تصاویر معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

  معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

معبد برزگ غاز وحشی,معبد برزگ غاز وحشی در شی آن  چین,تصاویر معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

 

 

 درون صومعه ، پله های پر پیچ و تابی وجود دارد که به بالای بام منتهی می شوند.  در دیواره های این معبد ، مجسمه های بودایی حکاکی شده توسط هنرمندان سلسله تانگ به جشم می خورد و هم چنین فضایلی در مورد صومعه از سوی خوشنویسان آن سلسله حک شده است. از آنحایی که در اطراف این معبد غاز های وحشی  مهاجرت می کردند ، بر روی این معبد نام " غاز وحشی" را گذاشتند.

محمدرضا بازدید : 28 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

 

پوشاک و پاپوش مردان ترکمن

 

 

 

پوشاک ترکمن, لباس قومیت‌های ایرانی

 

با مقایسه پوشاک ترکمن‌ها با پوشاک ادوار تاریخی ایران، شاید نتوان پوشاک آن‌ها را با تمام جزییات به دوره خاصی ارتباط داد. آنچه که در لباس قومیت‌های مختلف ایرانی به چشم می‌خورد، عناصر ترکیبی دوره‌های تاریخی متفاوت می‌باشد. باید در نظر داشت آنچه که در یک دوره تاریخی موجود بوده است و یا آنچه که در برخی از دوره‌ها وارد ایران شده است، همواره در پی تغییر یک دوره به لحاظ سیاسی، با تفکری خاص تغییر داده شده و یا شکلی ترکیبی پیدا کرده است، لذا برای این‌که بتوان ارتباط بین آن‌ها را پیدا کرد انجام مطالعات مستمر تاریخی، اجتماعی، سیاسی و .... الزامی به نظر می‌رسد.

 

 

 

پوشاک ترکمن‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست، در آن نشانه‌های پوشاک دوره‌های مختلف به عنوان مثال  پوشاک عربی ( مربوط به زمان ورود اسلام ) و تغییرات آن در ایران، به چشم می‌خورد، بوروک ترکمنی، در ظاهر شبیه عرقچین‌های دوره تیموری و یا کلاه بانوان دربار تیموری و تزیینات آن، شبیه به آل دانقی بانوان ترکمن به همراه زیورآلات فلزی خاص آن می‌باشد. پس باید اجزا پوشاک ترکمنی از میان ادوار مختلف ایران بیرون کشیده شود.

 

 

 

پوشاک سنتی

 

آنچه در این قسمت به آن پرداخته می‌شود، شامل موارد زیر می‌باشد:

 

 

 

پوشاک ترکمن, لباس قومیت‌های ایرانی

 

 

 

پوشاک و پاپوش مردان ترکمن:
لباس‌هایی مردان‌ را می‌توان‌ در چهار قسمت‌: تن‌ پوش‌، شلوار، كلاه‌ و كفش‌ بررسی‌ كرد.

 


الف‌  - تن‌پوش‌ها:
ـ دون‌(don):
لباس‌ اصلی‌ تركمنی‌ ردایی بلندی‌ بود كه‌ از ابریشم‌ دوخته‌ می‌شد و تا زیر زانوان‌ می‌رسید و«دون‌» نام‌ داشت‌. دون‌ بنا به‌ رنگ‌ و نوع‌ بافت‌ بر دو نوع‌ بود. اگر از ابریشم‌ كاملا قرمز رنگ‌ دوخته‌ می‌شد، «قیزیل‌دون‌» یا «قیرمیز دون‌» (Gyzyl/ Gyrmyz don)  و اگر از ابریشمی‌ دوخته‌ می‌شد كه‌ رنگ‌ آن‌ متمایل‌ به‌ زرد بوده و بافت‌ پارچه‌ آن‌ یكنواخت‌ نباشد و نخ‌های رنگی مختلف از آن عبور دهند، - در واقع‌ رنگارنگ‌ و راه‌راه‌ باشد - «قارما دون‌» (Garma don)  نام‌ داشت‌.

 

 

 

پوشاک ترکمن, لباس قومیت‌های ایرانی

 

 

 

پوشاک ترکمن, لباس قومیت‌های ایرانی

 

بر حاشیه‌ دون‌، نوارهایی سوزن‌دوزیی از نوع‌ «آلاجا» (Alaja) (دو نخ‌ تافته‌ سیاه‌ و سفید یا تیره‌ و روشن‌) وجود داشت‌ كه‌ به‌ زیبایی‌ این‌ لباس‌ می‌افزود. بر كمره‌ دون، ‌كمربندی‌ از شال‌ (گاه‌ آراسته‌ به‌ نقره‌) می‌بستند كه‌ به‌ آن‌«شده قوشاق» ‌ ((Guşakو یا «تیرمه‌ شال‌» (Tirme) می‌گویند.

 

 

 

ـ چأكمن ‌ Çäkmen:
بالاپوشی‌ است‌، بلندتر ازكت‌های‌ كنونی‌ كه‌ از كرک‌ شتر تهیه‌ می‌شود. چأكمن‌ تهیه ‌شده‌ از كرک‌ ظریف‌ و مرغوب‌ را «اینچه‌ چأكمن‌» (inçe çäkmen) و چأكمنی‌ را كه‌ از كركک زبر تهیه‌ می‌شود «یوغین‌چأكمن‌» (Ýogyn) می‌نامند.

 

 

 

ـ ایچمک‌ Içmek:
یا پوستین‌ كه‌ در هوای‌ سرد استفاده‌ می‌گردد، آستینبلند و از شانه به سمت مچ دست باریک می‌شود اما قسمت جلوی آن بدون قلاب یادکمه است. برای بستن جلوی سینه از قوشاق، یعنی دستاری که به دور کمر می‌پیچنداستفاده می‌شود.ایچمک بنا به‌ نوع‌ پوستی‌ كه‌ از آن‌ تهیه‌ می‌شد، انواع‌ مختلفی داشت‌.

 

 

 

بهترین نوع پوستین را، «باغانا ایچمک» می‌نامیدند که از پوست بره یک ماهه تهیه و دباغی می‌شد. نوعی از آن که از پوست بره پنج الی شش ماهه تهیه می‌شد، پس از دباغی دشواری با انواع‌ مواد طبیعی‌ به‌ رنگ‌ زرد در آورده‌ می‌شود که آن را «سیلکمه ایچمک» می‌نامند. «ایش ایچمک» و یا (پوستین کار) نوع دیگر آن است که از پوست گوسفند تهیه شده و آن را در حین کار می‌پوشند.

 

 

 

قبا:
روپوشی است از پارچه‌های راه راه و گاهی ساده، بدون یقه برگردان با آستین‌های راسته و بدون زیر بغلی که به جای آن در محل اتصال آستین و تنه چاک‌دار است. دامنیبلند دارد که در دو طرف چاک دار است و دو طرف آن از ناجیه کمر به طور یکنواختی گشاد می‌شود. دو طرف قبا بر روی هم قرار می‌گیرد و با بندینک و یا کمربندی چرمی نگاه داشته می‌شود.

 

 

 

ـ كوینك‌ Köýnek:
‌ پیراهنی‌ ساده‌ و فاقد یقه ‌بود و یا یقه‌‌ای‌ كوتاه‌ و مدور و بدون‌ دكمه‌ داشت‌; با آستین‌هایی‌ بلند، ساده و راسته كه‌ به‌ جای‌ دكمه‌، بندهایی‌ در آن‌ به‌ كارمی‌رفت که «سپ یقه» نامیده می‌شد و بند را «یقه توپ» می‌نامیدند‌. پیراهن‌ دیگری‌ نیز دوخته‌ می‌شد كه‌ آن‌ هم‌ ساده‌، منتها دارای‌ یقه‌ كج‌ یا كناری‌ بود و آن را «چئک یقه» یا «گزک یقه» و یا «اوزیقه» می‌نامیدند که چاک یقه در پهلوی راست  یقه قرار می‌گیرد.

 

 

 

این‌ یقه‌ با سوزن‌دوزی‌های‌ مفصلیی از نوع «جویجه بورون» (نوک جوجه ای) زینت‌ داده‌ می‌شد و سرآستینش‌ نیز گلدوزی‌ شده‌ بود و «گلباغ» نامیده می‌شد. قد پیراهن‌ها معمولی می‌باشد. پارچه آن را از چلوار ذکر کرده‌اند. مردان میان 50 تا 60 ساله و بزرگ‌تر از آن پیراهن سپید می‌پوشند. این پیراهن‌ها نقش و نگاری ندارند و آرایش آن‌ها نواری است، كه در كنار یقه جیب‌های پهلو و آستین دوخته شده است.

 

 

 

پیراهن روحانیون:
روحانیون ترکمن هنوز هم از پیراهن‌های سفید با دامنی بلند استفاده می‌کنند، اما یقه آن مثل سابق صوفی یقه نیست بلکه به تقلید از روحانیون فارس تهیه می‌شود که یقه‌ای مدور، پایه‌دار و دارای دکمه است. این پیراهن‌ها معمولا از جنس نخ‌های پنبه‌ای کتانی است.

 

 

 

چاتال:جامه‌ای بود سبک که در هنگام آلامان، یعنی یورش به دشمن، می‌پوشیدند و آن از جامه خانگی کوتاه‌تر بود.

 

 

 

یاپینجا:
پوششی است از جنس نمد و بدون آستین، مخصوص چوپان‌ها که در زمستان بر دوش می‌اندازند و درتابستان به عنوان سایه بان استفاده می‌کنند.

 

 

 

ب‌ - شلوار:
بالاق/ تنبان
شلوار مردانه،‌ عبارت‌ از تنبان‌ گشادی‌ بود كه ‌رشته‌ای‌ پنبه‌ای‌ لیفه‌ آن‌ را تشكیل‌ می‌داد و سر آن‌ را گاه‌ با «هوتاز» (Hotaz) یا منگوله‌ می‌آراستند که به آن «اوچغور» می‌گویند. بالاق نیز مانند شلوار برشی سادهداشت، اما برای مردان مسن از پارچه‌های سفید و جوان ترها از پارچه‌های سبز و نیلی استفاده می‌شد.

 

 

 

جولبار/ شلوار:
این پوشاک را مردان کهنسال، در روزهای جشن و از بالای تنبان می‌پوشیدند، جولبار، برشی معمولی داشت و از دو قسمت اصلی درست می‌شد:
الف) قسمت اصلی: که قوزک پاها را می‌پوشانید.

 


ب) خشتک: که برشی نزدیک به ذوزنقه ی دوقلو داشت. این نوع شلوار به وسیله نخی پنبه‌ای به نام اوچقورباق/ بند تنبان به دور کمر محکم می‌شد که از درون لیفه شلوار عبور می‌دادندو گاهی نیز به دو انتهای اوچقورباق به عنوان زینت، منگوله‌ای به نام هوتوز می‌بستند.پارچه جولبار معمولا به رنگ نیلی بود و گوگ ماووت/ ماهوت آبی نامیده می‌شد.

 

 

 

پوشاک ترکمن, لباس قومیت‌های ایرانی

 

 

 

ج‌ - كلاه‌ها:
ـ تلپك‌(Telpek):
كلاه‌ پوستی‌، كه‌ از پوست گوسفند تهیه می‌شود و انواع‌ گوناگون‌ داشت‌ كه‌ عبارتند از: 1 – دوومه‌تلپك‌ ((Düwme 2- بوخار تلپك‌ (Buhar T.)  که نیم گرد است و دارای پشم‌های بلند، مشکی و پیچ در پیچ می‌باشند که گاهی روی چشم و ابروی مرد ترکمن را می‌پوشانند.3- شیپیرما تلپك‌ (ypyrma T.)  که کلاهی نه چندان بلند می‌باشد، که در بالای آن اندکی فراخی است. سر پوشی مسطح دارد و اغلب آن را با پارچه خوشرنگی از قرمز می‌پوشانند و نوارهایی به شکل (+) برای تزیین، روی آن می‌دوزند. هر دو نوع کلاه آستردار، پنبه دوزی شده و لفاف‌دار است. این کلاه بر روی بوروک استفاده می‌شود.

 

 

 

ـ بؤروك‌ (Börük):
یا عرقچین‌ كه‌ غالبا با نقوش‌ گوناگون‌ سوزن‌دوزی‌ می‌شد و در برخی‌ لهجه‌ها تاخیا (Tahýa) یا تایخا (Taýha) خوانده‌ می‌شد. از این نوع کلاه هم مردان و هم زناناستفاده می‌کنند، در واقع مردان اغلب در زیر کلاه پوست استفاده می‌کنند و پسران نیز بؤروک را در ایام کودکی و جوانی به سر می‌گذارند. نقش و نگار زیبا و هنرمندانه آن توسط زنان ایجاد و تمام نقاطبیرونی کلاه پارچه‌ای، سوزن دوزی می‌شود. زنان ترکمن به خصوص عشایر، در تهیه این کلاه که وقت زیادیهم صرف می‌شود، با حوصله و دقت تمام و با سلیقه خاصی، انواع نقش و نگارها را بکاربرده و یک هنر ظریف تماشایی را به یادگار باقی می‌گذارند

 

 

 

 

 

دستار شیرشکری:
گاهی مردان از دستار معروف شیر شکری که پارچه‌ای سفید با گل های نخودی رنگ می‌باشد، همانند عمامه استفاده می‌کنند.

 

 

 

د – پای پوش/ كفش:‌
ـ چكمه ‌ çekme:
اصلی‌ترین‌ پاپوش‌ مردان، ‌چكمه‌های‌ بلند چرمی‌ با نوک‌ برگردان‌ بود. چکمه‌های بلند را ایدیک نیز می‌نامند و در سوارکاری از آن‌ها استفاده می‌شود.

 

 

 

ـ چاریق‌(Çaryk):
چوپانان‌ را از پوست‌ گاو چارقی ‌تهیه‌ می‌كردند (در برخی منابع به چرم شتر و گاومیش نیز اشاره شده است) كه‌ کفشی نرم است و مخصوص‌ پیاده روی و استفاده‌ در صحرا و خاک ‌نرم‌ است‌. برایتهیه چاریق، پوست دباغی شده را کمی بزرگ‌تر از پا برش می‌دهند و در اطراف آن، برایگذراندن بند، سوراخ‌هایی ایجاد می‌کنند، آن‌گاه پای دولاق پیچ شده را در آن قرارداده، بندها را به دور دولاق می‌پیچند و محکم می‌کنند. این بندها را چاریق‌باق می‌گویند.

 

 

 

ـ دولاق‌ Dolak:
قبل‌ از پوشیدن‌ چارق‌، پارچه‌ای دستباف، ضخیم و از جنس پشم،که مثل نواری به دور پا تا زیر زانو می‌پیچند، را استفاده و آن را با چاریق‌باق محکم می‌کنند. دولاق حکم جوراب را دارد اما بسیار زبرتر و گرم‌تر است. بدین جهت از آن فقط درزمستان‌ها استفاده می‌شود.

 

 

 

ـ چپك‌  Çepekیا یلكن‌ (Ýelken):
پاپوشی است تابستانی که، از پوست شتر تهیه می‌شود. این پاپوش، سبک، راحت و در مقاممقایسه، شبیه دمپایی‌های امروزی است.

 

 

 

مردان ترکمن در گذشته، علاقه‌مند به نوعی کفش به نام گبری نیز بودند اما آن‌ها امروزه مانند سایرین از کفش‌های معمول استفاده می‌کنند.

 

 

 

- جوراب:

 

از جنس ابریشم و پشم می‌باشد که زنان ترکمن آن‌ها را می‌بافند.

محمدرضا بازدید : 36 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

 

سفر به تمیزترین شهر هند

 

 

 

سرزمین عجایب. کشور 72 ملت. هر چه که نامش باشد و عنوانش از دیرباز تاکنون مقصدی پر وسوسه برای مسافران بوده است؛ مقصدی که از گذشته محبوب ایرانیان هم محسوب می شده است.
 
اما همواره چیزی که از هند به یاد می آوریم، زاغه های شلوغ و کثیف، شهرهای پر سر و صدا و آلوده و البته معابد رویایی و پرشکوهش بوده است در کنار آن باید از مردم رویا پردازش هم یاد کنیم، مردمی که همچون تمام فیلم های بالیوود همواره به بهبود امید دارند و می‌دانند که مثل پایان تمام فیلم‌های هندی عاقبتی خوش در انتظار آنهاست، ذهنیتی که همیشه درست نیست اما آنها به چیزی غیر از آن هم دل نمی‌بندند.

 

  شهر هند,تمیزترین شهر هند

 

  یکی از شهرهای مهم این کشور «گوا»(Goa) است، شهری که ویترین گردشگری این کشور هم محسوب می شود زیرا یکی از زیباترین و پاکیزه ترین شهرهای این کشور است. طبیعت گوا با تپه‌های سرسبزش کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل‌های فراوان و دیگر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد. وسیع‌‌ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند هم در گوا قرار دارد و این شهر سالانه از صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی پذیرایی می‌کند.

 

    شهر هند,تمیزترین شهر هند

 

450 سال حکومت پرتغال بر این منطقه باعث شده که تمام شهرها و حتی روستاهای گوا فرهنگی خاص داشته باشد. از معماری خانه‌ها و معابد این شهر گرفته تا خرده فرهنگ‌های مردم این منطقه تاثیر پذیرفته از فرهنگ پرتغالی‌هایی است که بیش از چهار سده در این شهر حکومت می‌کرده‌اند. امپراتوری پرتغال شدیدا علاقه مند به گسترش قلمرو خود و تجارت ادویه بود. فتح شهر و بندر گوا برای تجارت پرتغال میان شبه جزیره عربستان و آسیای جنوب شرقی امری حیاتی بود. بندر گوا پس از مدتی به مرکز امپراتوری استعماری پرتغال در جزایر هند شرقی و اقیانوس هند تبدیل شد و از پایگاه گوا بود که پرتغالی‌ها به سایر نقاط آسیا از جمله خلیج فارس دست اندازی کردند.

 

    شهر هند,تمیزترین شهر هند

 

 نام گوا هم احتمالا تلفظ پرتغالی یک واژه سانسکریت است که در «حماسه ماهابهاراتا» هم آمده. «گوپاراشترا» یا «گوواراشترا» به‌ معنی مردم گاوبان. گوای قدیمی (به همراه تاج محل، میدان ویکتوریای بمبئی، غارفیل و معبدهای کاماسوترا) یکی از 9 منطقه‌ای در هند است که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

گشت و گذار در گوا
قدمت شهر گوا را به قرن سوم پیش از میلاد نسبت می ‌دهند زمانی که به عنوان بخشی از امپراتوری مایریان شکل گرفت و از آن پس تحت حکومت ‌های محلی یا خاندان‌های مهم هند بود.

 

    شهر هند,تمیزترین شهر هند

 

این شهر بافتی قدیمی هم دارد که به نام گوای قدیم مشهور است. منطقه‌ای که یکی از جاذبه‌های ثبت جهانی هندوستان را هم در خود جای داده است، یکی از 9 میراثی که یونسکو آن را ثبت جهانی کرده است. این منطقه در 9کیلومتری شرق پانجیم، پایتخت سابق پرتقالی ها قرار دارد و از نظر اهمیت هم رده تاج محل، میدان ویکتوریای بمبئی، غارفیل و معبدهای کاماسوترا است.

غذاهای گوا بسیار معروف است و مخلوطی است از غذاهای پرتغالی، جنوب هند و عربی اما به سبب حضور همیشگی گردشگران، غذاهای متنوعی در همه جای شهر در دسترس است. گوا یکی از معدود مکان‌های هند است که اغلب رستوران‌های آن گوشت گاو هم سرو می‌کنند.

 

    شهر هند,تمیزترین شهر هند

 

 برای بازدید از همه کلیساها، موزه ها و صومعه‌های گوای قدیمی به یک روز کامل وقت احتیاج هست. در ایستگاه اتوبوس پانجیم مرتب اتوبوس‌هایی به سمت گوای قدیمی حرکت می‌کند که کرایه آنها به نسبت ناچیز است و طی مسیر حداکثر نیم ساعت طول می‌کشد. مسیر جاده از پانجیم به گوای قدیمی صاف است و می‌تواند مسیر بسیار راحتی برای دوچرخه سواری به حساب آید.

همچنین می توانید در گوای قدیمی سوار قایق بشوید و به جزیره دیوا (Diva Island) بروید. واگاتور که در بلندی های سنگی ای که واگاتور را از چاپورا جدا می کند بقایا یک قلعه پرتغالی از قرن هفدهم میلادی قرار دارد که گرچه شاید دیدن خودش به بالا رفتن نیرزد ولی منظره بسیار خوبی از ساحل و دریا را پیش چشمانتان قرار می دهد.
    شهر هند,تمیزترین شهر هند

 

 چه وقت برویم؟
بندر گوا در اغلب سال هوایی گرم و شرجی دارد. که برای استفاده از دریا مناسب است. در ماه می گرمترین هوا را دارد. فصل باران های موسمی یا مانسون از ماه جون تا سپتامبر را در بر می‌گیرد اما اوج بارندگی‌ها مربوط به جولای و آگوست می‌باشد. گوا یک فصل سرما کوتاه مدت از اواسط دسامبر تا اواخر فوریه دارد.

 

    شهر هند,تمیزترین شهر هند

 

  خرید در گوا
گوا هرچند کوچک‌ترین ایالت هندوستان است اما درآمد سرانه مردمان آن از دیگر ایالت ها بیشتر است. به همین دلیل می‌توان در این شهر مرکز خرید‌های خوبی را به چشم دید.

فروشگاه بیگ جی (Big G) یکی از آنهاست . در این مجموعه تمام چیزهایی را که به آن نیاز دارید می توانید پیدا کنید. در این مجموعه، در طبقات مختلف، می توانید اجناس مختلفی مثل لوازم آرایش ، پوشاک مردانه ، زنانه و حتی بچگانه را خریداری کنید. این مجموعه که مملو از مغازه های مختلف است حتی چند رستوران مخصوص گیاه‌خواران را نیز در خود جا داده است. از دیگر امکانات آن، محدوده بازی برای بچه هاست.

 

    شهر هند,تمیزترین شهر هند

 این فروشگاه از معروف ترین فروشگاه‌های گوا است و به‌نوعی محبوب‌ترین فروشگاه این شهر هم حساب می شود. فروشگاه آکرون آرکید (Acron Arcade) یکی دیگر از این فروشگاه هاست.

در این فروشگاه می توانید بهترین برند ها را با مناسب‌ترین قیمت‌ها خریداری کنید. از دیگر فروشگاه‌های این شهر می‌توان گوا شاپینگ سنتر، اوسانز شاپینگ سنتر، شهناز شاپینگ سنتر، پاپولار شاپینگ سنتر، کانکونکار را نام برد.

عضویت در وب
جهت عضویت در سایت کلیک کنید

جهت عضویت در سایت کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • تبادل لینک و بنر
  • شهرداری نوش اباد
  • دانلود صمد ممد
  • تبادل لینک و بنر
  • دانلود
  • دانلود
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • الکترو مگ
  • هندز فری تغییر صدای موبایل
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • آسمون کاغدی
  • تهران موزیک
  • در هم بر هم
  • تبادل لینک هوشمند و رایگان
  • عاشقانه ها
  • شرکت نویان سحر پایدار
  • مدل لباس
  • فیسبوک ایرانی
  • کسب در آمد
  • فیسبوک فارسی
  • . . . تنهایی . . .
  • تهران موزیک
  • شاید برای تو،شاید برای دلم
  • Alone boy2
  • فول البوم
  • blue4music |بروز ترین مرجع موزیک و ویدیو
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال شمارش دقیق
  • بزرگترین سایت دانلود فیلم و اهنگ
  • بیا 2 دانلود
  • نمونه سوال امتحانی
  • سرگرمی اس ام اس سند
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال
  • سرگرمی
  • باران موزیک
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • تاس دانلود
  • ایران کیدذ
  • عکس های خفن خفن سرا
  • پیامک من|آرشیوی از بهترین پیامک ها
  • دانلودپا | مجله خبری تفریحی
  • وی بی اف دانلود | شارژ رایگان
  • رپ صدا | بزرگترین سایت رپ | دانلود جديد
  • مدیا
  • پیشبینی فوتبال تست خزر
  • دانلود بازی و نرم افزار اندروید
  • پاتوق سرای شما♥
  • اس ام اس جدید
  • دانلود سوال پيام نور + اخبار پيام نور
  • کسب درامد باورنکردنی
  • سایت تفریحی سرگرمی یــــــوک!!!
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • سرگرمی تفریحی بینگفا
  • .:| شارژ ایرانسل و همراه اول |:.
  • بدو دانلود
  • کاریکاتور
  • عکس جدید
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    سایت ما چجوریه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2647
  • کل نظرات : 167
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 93
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 119
  • باردید دیروز : 523
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,317
  • بازدید ماه : 3,100
  • بازدید سال : 40,707
  • بازدید کلی : 193,080
  • کدهای اختصاصی
    سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

    ابزار وبمستر

    مشاهده صفحه

    متحرک کردن عنوان وب

    ابزار هدایت به بالای صفحه