loading...
مجله تفریحی و سرگرمی و علمی(با خنده وارد شوید)
عضویت در وب

جهت عضویت در سایت کلیک کنید
جهت عضویت در سایت کلیک کنید
به علت به روز بودن از صفحات دیگر نیز بازدید کنید

محمدرضا بازدید : 26 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

استیک با سس پونه و سرکه

طرز پخت انواع استیک,طرز تهیه استیک با سس پونه و سرکه


آماده سازی: 30 دقیقه
مدت انتظار: 2 ساعت
مجموعاً: 2 ساعت و 30 دقیقه

 

مواد لازم : برای 6 نفر


 گوشت گاو یا گوساله ( گوشت کبابی )  600 گرم
 پونه کوهی  1 قاشق غذاخوری
 زیره سبز  2 قاشق چای خوری
 روغن زیتون  1/4 فنجان
 پیازچه خرد شده  6 عدد
سرکه 3 فنجان
سس ورستر شایر 1/2 فنجان
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم


طرز تهیه استیک با سس پونه و سرکه:
از یک چاقوی تیز استفاده کنید و خیلی آرام روی استیک از عرض به فاصله های یک و نیم سانتیمتری خط بیندازید و استیک را در یک ظرف پیرکس قرار دهید و روی دو طرف استیک پونه و زیره بپاشید. سپس به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه روی آن پراکنده کنید.


روغن زیتون را روی دو طرف استیک بمالید. بعد پیازچه و سرکه و سس ورستر شایر را اضافه کنید و استیک را داخل مواد بچرخانید تا خوب آغشته شود و روی آن را ببندید و حداقل به مدت 3 ساعت در جای خنک قرار دهید.


منقل را آماده کنید و سینی منقل را روغن بمالید. استیک را به مدت 3 الی 4 دقیقه هر طرف آن را روی حرارت ملایم مستقیم بپزید.


بعد از پخته شدن استیک را به تخته برش انتقال دهید و به مدت 5 دقیقه رها کنید.

خیلی نازک استیک را از عرض ورقه کنید و به بشقاب انتقال دهید و با سس تهیه شده، سرو کنید.

 

 اموزش سس مخصوص این غذا در ادامه مطلب

 

محمدرضا بازدید : 32 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 

شنسیل شتر مرغ

 

 

 

طرز تهیه شنسیل شتر مرغ,پخت شنسیل

 


مواد لازم :

 

 گوشت فيله شترمرغ 150 گرم
 پودرسوخاري  نصف پيمانه
 آرد گندم  نصف پيمانه
 تخم‌مرغ  يك عدد
زعفران آب كرده  دو قاشق غذاخوري
نمك، فلفل، پودر سير به ميزان لازم
روغن براي سرخ‌كردن به ميزان لازم

 


طرز تهيه :
گوشت ورقه شده را بين دو كيسه فريزر گذاشته و با بيفتك كوب‌ مي‌كوبيم تا نازك شود، آن‌گاه نمك، فلفل و پودر سير را مخلوط كرده و به دو طرف گوشت مي‌پاشيم. سپس زعفران آب كرده را با تخم‌مرغ مخلوط مي‌كنيم. آن‌گاه گوشت را در آرد گندم خوابانده بعد در تخم‌مرغ زده شده قرار مي‌دهيم. در آخر در پودر سوخاري مي‌خوابانيم و با حرارت ملايم در روغن سرخ مي‌كنيم.

محمدرضا بازدید : 35 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 

بال مرغ کبابی به سبک آسیایی

 

 

 

طرز تهیه بال مرغ کبابی, کباب بال مرغ آسیایی

 


آماده سازی: 15 دقیقه
مدت انتظار: 15 دقیقه
مجموعاً: 30 دقیقه

 

 

 

مواد لازم : برای 24 نفر

 

بال مرغ   1 کیلو و 100 گرم
 آرد  110 گرم
 نمک  2 قاشق چای خوری
فلفل قرمز  2 قاشق چای خوری
فلفل سیاه 1/4 قاشق چای خوری
روغن سرخ کردنی  به مقدار لازم
کره بادام زمینی 1/4 فنجان
آب 2 قاشق غذاخوری
سس تند 2 قاشق چای خوری
شکر قهوه ای 1.5 قاشق چای خوری
آبلیمو 1.5 قاشق چای خوری
سس سویا 1.5 قاشق چای خوری
پودر زنجبیل 1/2 قاشق چای خوری

 


طرز تهیه:
بالهای مرغ را به سه بخش تکه کنید. ته بالها را دور بریزید.
داخل یک نایلون پلاستیکی نمک، آرد، پاپریکا و فلفل را مخلوط کنید. بالها را به آن اضافه کنید و بعد آن را تکان دهید تا بالها به آرد آغشته شوند.

داخل یک قابلمه روغن را تا دمای 190 درجه سانتیگراد (375 درجه فارنهایت) گرم کنید. هر کدام از بالها را درون روغن به مدت 6 الی 8 دقیقه سوخاری کنید و بعد آن ها را روی دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن آن برود و بعد آن ها را به یک کاسه انتقال دهید تا گرم بماند.

داخل یک قابلمه کوچک کره بادام زمینی، آب، سس تند، شکر قهوه ای، آبلیمو، سس سویا و پودر زنجبیل را مخلوط کنید و به مدت یک الی دو دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا یکدست شود و روی بال مرغ بریزید و سریع سرو کنید.

محمدرضا بازدید : 33 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

 

طرز تهیه چیزکیک

 

 

نحوه پخت چیز کیک , طرز تهیه چیز کیک
خيلي از ایرونیها با این کیک آشنایی ندارند و بعضا حتی تصور کیکی که از پنیر ساخته شده باشه واسشون عجیبه. من در خوردن شیرینی ها حساسیت به خرج میدم و زیاده روی نمیکنم ولی وقتی پای چیزکیک درمیون باشه خون جلو چشمم رو میگیره و رژیم مژیم حالیم نمیشه!

 

پنیر خامه ای که این نوع کیک باهاش ساخته میشه پنیر فیلادلفیا هستش که متاسفانه در ایران به صورت پروسس شده و شور در بازار موجوده و با اون کیفیت مطلوب نمیشه کیک رو درست کرد. من بارها این کیک رو درست کردم و به نظرم عالی میومد ولی همیشه این ابهام واسم وجود داشت که مزه چیزکیکی که با پنیر خامه ای درست و حسابی درست میشه چجوریه.

 

تا اینکه چندباری در بلاد عجانب چیزکیک خریدم و خوشبختانه طعمش دقیقا همینی بود که خودم درست میکردم ( ان شالله خدا قسمت کنه روبروی مسجدالحرام ، خروجی باب فهد، توی "بیت دونات" چیزکیک بخورید! قبول باشه)  اگه قرار نیست حالا حالاها خارج تشریف ببرید شاید بد نباشه اینجا شانستون رو امتحان کنید! کیک ساده ای نیست و درست درآوردنش کمی مهارت میخواد ولی نگران نباشید شاید خدا خواست و تونستید یه چیزکیک خوب درست کنید.
چیزکیکها دو نوع هستند؛ سرد و گرم. اولی آسون و دومی سخت. مدل سردش نیازی به پختن نداره و فقط با یخچال سرو کار خواهید داشت. مدل گرمش باز به چند گروه تقسیم میشه که سخت و ساده داره و در هرصورت با فر سروکار دارید. من امروز میخوام از مدل گرمش ورژن سختش رو آموزش بدم :p میدونم که قراره من از ساده شروع کنم تا به سخت برسیم ولی چون به پروفسور فرانسه ام قول یه چیزکیک اصیل رو داده بودم باید حتما یه کیک حرفه ای درست میکردم که طعم چیزکیک کلاسیک رو داشته باشه! نگران نباشید، از اونجایی که من عاشق چیزکیکم شما انواع و اقسام کیکهایی که با پنیرخامه ای درست میشه رو خواهید آموخت. واما رسپی:

 

برای کراست:

 

 پودر بیسکوییت  2 لیوان
 کره  115 گرم
 پودر دارچین  1 ق چ

 


برای فیلینگ:

 

 پنیرخامه ای  440 گرم
 شکر  1 لیوان
 تخم مرغ  3 عدد
 ماست خامه ای  1 لیوان
 رنده پوست لیمو  1 ق م
وانیل 1 ق چ

 

نحوه پخت چیز کیک , طرز تهیه چیز کیک
طرز تهیه :
فر را روی درجه 170 درجه سانتیگراد قرار دهید. پودر بیسکوییت و کره ذوب شده و پودر دارچین را با دست مخلوط کنید .

توصیه : پودر دارچین رو حذف نکنید. چون عطر بسیار خوبی به کیکتون میده و در طعمش هم مؤثره. این رو میدونید که ... دارچین قند خون رو پایین میاره؟ پس حذفش نکنید. من که بیشتر از 1 قاشق ریختم چون از عطرش خیلی خوشم میاد! برای بیسکوییت من از بتی بور مینو استفاده کردم و توی یک پلاستیک بگ ریختم و کوبیدم و بعد آسیاب کردم و بعد الک کردم. خلاصه اینکه کاملا پودرِ پودر شد! بعد از اضافه کردن کره توقع نداشته باشید که خمیری بدست بیاد که بشه باهاش گلوله درست کرد. توی تصویر مشاهده میکنید که مواد من زیاد خمیری نیست. شما باید با پرس کردن کراست رو تولید کنید.

 

نحوه پخت چیز کیک , طرز تهیه چیز کیک
(برای این کیک باید حتما از قالب کمربندی استفاده کنید و هیچ راه دیگه ای هم نداره! قبلا هم گفته بودم که سریعا تشریف ببرید و یه دونه از این قالبها خریداری بفرمایید!) خمیر بیسکوییت را به کف و دیواره قالب پرس کنید. ( برای اینکار میتونید از یک لیوان استفاده کنید تا ضخامت کراستتون یک اندازه از آب دربیاد. لیوان رو به دیواره قالب فشار بدید تا دورتادور قالب کراست داشته باشید . این کار باعث میشه که در هنگام برش کیک و انتقالش به بشقاب و یا خوردنش مشکلی نداشته باشید چون خود کیک بسیار لطیفه و به تنهایی قابل جابجایی نیست.) قالب را به مدت 5 دقیقه در فریزر قرار دهید.

 

نحوه پخت چیز کیک , طرز تهیه چیز کیک
پنیر خامه ای را خوب هم بزنید تا یکنواخت شود. تخم مرغها را دانه دانه اضافه کنید. شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. وانیل و رنده پوست لیمو و ماست را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. ( این قسمت کار توضیح خاصی نداره و هیچ نکته مهمی هم در کار نیست. فقط کافیه کل مواد رو به مدت 5 دقیقه با همزن برقی خوب هم بزنید تا تخم مرغها توی مخلوط حباب ایجاد کنند و حجم مخلوط دو برابر بشه.

 

نحوه پخت چیز کیک , طرز تهیه چیز کیک
دور و زير قالب فویل آلومینیوم بپیچید و قالب کیک را توی ظرفی دیگر قرار دهید. ( فویل باعث میشه که آب توی کیکتون نفوذ نکنه و کراستتون له و شل نشه) .

 

نحوه پخت چیز کیک , طرز تهیه چیز کیک
مخلوط فیلینگ را توی قالب بریزید و درون فر قرار دهید و ظرف زیرین را تا نیمه قالب از آب پرکنید. ( قالب کمربندی من 23 سانتیه. حمام آب باعث میشه که کیکتون رطوبت خودش رو حفظ کنه و یک چیزکیک مویست داشته باشید) .

 

نحوه پخت چیز کیک , طرز تهیه چیز کیک
کیک باید برای 45 دقیقه در فر قرار گیرد. ( تجربه به من ثابت کرده که کیک زودتر از 1.5 تا 2 ساعت نمیپزه! ممکنه از جنس پنیرش باشه. در هر صورت وقتی کیکتون کاملا پف کرد و روش زرد رنگ شد یعنی پخته. توجه داشته باشید که در هر حال بعد از خارج کردن از فر باز هم کیکتون شل و وله و تلو تلو میخوره!) کیک را برای حداقل 4 ساعت در یخچال قرار دهید ( که باز مثل همیشه برای من که کارمند هستم و کیکهام رو شب درست میکنم اجبارا کیک تا فردا عصرش که از اداره برگردم باید توی یخچال منتظرم بمونه) .

 

نحوه پخت چیز کیک , طرز تهیه چیز کیک
خیلی راحت فویل رو جدا کرده و کمربند رو باز کنید و کیک رو به ظرف سرو منتقل کنید. و اما برش کیک....برای اینکار باید کاردتون گرم باشه تا خط برش تمیزی بدست بیاد. بعد از هر برش کارد رو با حوله ای که در آب داغ فرو کردید تمیز کنید و برش بعدی رو بزنید.

 

نحوه پخت چیز کیک , طرز تهیه چیز کیک

محمدرضا بازدید : 49 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

طرز تهیه ی كيك گردويی با ارده و شيره انگور

نحوه پخت کیک با شیره, پخت انواع کیک

مواد اولیه :

 تخم‌ مرغ  سه عدد
 كره  دو قاشق سوپخوري
 روغن و ارده  از هر کدام نصف پيمانه
 بيكينگ‌ پودر  يك قاشق چايخوري
 شيره انگور و گردو خرد شده  از هر کدام يك پيمانه
وانيل 1/4 قاشق چايخوري
آرد دو پيمانه


طرز تهيه:
اصولا كيك گردويي از آن دست شيريني‌هاي مقوي مي‌باشد كه وقتي ميل كنيد، انرژي‌تان چند برابر مي‌شود و ممكن است زورتان آنقدر زياد شود كه با مشت به ديوار بكوبيد، حالا حساب كنيد كه كيك گردويي را با ارده و شيره انگور ميل كنيد. انرژي‌تان مي‌شود صد برابر، ديگر كسي جلودارتان نيست، بگذريم.
ابتدا تخم‌مرغ‌ها را خوب هم مي‌زنيم تا حجيم شوند. سپس روغن و كره نرم‌شده در محيط را به آن اضافه كرده و هم مي‌زنيم. بعد شيره انگور و ارده را افزوده و به هم زدن ادامه مي‌دهيم. نيمي از گردو و وانيل را ريخته و در انتها آرد و بيكينگ‌پودر را الك كرده و با مواد كاملا مخلوط مي‌كنيم و در قالب چرب‌شده ريخته و روي آن نيمي ديگر از گردوها را مي‌ريزيم و در فر از قبل گرم‌شده با دماي 170 درجه سانتي‌گراد به مدت 40 الي 45 دقيقه قرار مي‌دهيم.

محمدرضا بازدید : 25 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)
صرفه جویی در مصرف روغن
مجموعه: نکات مهم آشپزی

صرفه جویی در مصرف روغن

 

صرفه جویی در مصرف روغن

 

معمولا وقتی کوکو سیب زمینی وکتلت و بادنجان و... سرخ میکنیم کلی روغن مصرف میشه .  

 

حالا این راه رو امتحان کنید ... وقتی دارین مثلا کوکوسیب زمینی درس میکنین دستتونو آغشته به سرکه و به دو طرف کوکو بزنیدو در روغن داغ بندازید. مطمئن باشید نه تنها مزه اش تغییر نمیکنه بلکه نصف روغنی که همیشه مصرف میکردین هم صرفه جویی میشه...

 

اگر هم میخواهین همبرگر یا کتلت شما آبدار بشه دو طرفشو با آب آغشته کنید.

 

 
 
 
 
معمولا وقتی کوکو سیب زمینی وکتلت و بادنجان و... سرخ میکنیم کلی روغن مصرف میشه .  
 
حالا این راه رو امتحان کنید ... وقتی دارین مثلا کوکوسیب زمینی درس میکنین دستتونو آغشته به سرکه و به دو طرف کوکو بزنیدو در روغن داغ بندازید. مطمئن باشید نه تنها مزه اش تغییر نمیکنه بلکه نصف روغنی که همیشه مصرف میکردین هم صرفه جویی میشه...
 
اگر هم میخواهین همبرگر یا کتلت شما آبدار بشه دو طرفشو با آب آغشته کنید.
 
محمدرضا بازدید : 28 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

تکنیک هایی برای خوش طعم کردن بیشتر گوشت

روش های طعم دار کردن گوشت , مزه دار کردن گوشت قرمز
گوشت ، ماده اصلی پخت انواع غذاهاست، اما چگونگی پخت آن در لطافت و خوشمزگی آن تاثیر بسزایی دارد . این نوشتار فوت و فن های پخت گوشت را آموزش می دهد .

خواباندن گوشت
یعنی گوشت را با ادویه و چاشنی‌های مختلف، چند ساعتی گذاشتن و سپس کباب کردن و پختن. خواباندن، طعم آن را بسیار لذیذ می‌کند. اگر گوشت را به طریقه یاد شده بخوابانید، می‌توانید آن را تا 3 ماه در فریزر نگاه دارید و در موقع نیاز بیرون بیاورید و کباب کنید و غذایی بسیار لذیذ فراهم سازید. گوشت و مرغ را 3 تا 4 ساعت بخوابانید ولی ماهی، نیم‌ساعت کافی است. به هنگام کباب کردن مایع بیرون آمده از گوشت خوابیده را بتدریج روی گوشت بریزید تا طعم بهتری به گوشت بدهد.

استفاده از سرکه در پختن گوشت‌
اگر گوشت یا استخوان قلم را 48 ساعت در آبی خیس کنید که اندکی سرکه دارد و آن را در یخچال نگه‌دارید مواد غذایی بسیاری وارد آن خواهد شد. در ضمن، به مدت طبخ کمتری نیاز خواهید داشت. برای حداکثر استفاده، خوب است گوشت و استخوان را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا سرکه در آن نفوذ کند.

پختن استخوان‌های گوشت‌
وقتی که استخوان را می‌پزید برای آن‌که مواد غذایی بیشتری از استخوان خارج شود چند عدد گوجه‌فرنگی یا مقداری سرکه به آن اضافه کنید. آب استخوان خواص غذایی زیادی دارد. از مصرف آن کوتاهی نکنید.

شستن گوشت قبل از فریز کردن‌
هنگام ذوب گوشت یخ زده، بسیاری از مواد غذایی همراه شیره از آن بیرون می‌آید. بنابراین گوشت را پیش از آن‌که در فریزر بگذارید خوب بشویید تا بعد بتوانید شیره آن را همراه گوشت بپزید.

دمای پخت گوشت‌
نکته مهم درباره پخت گوشت این است که اگر حرارت زیاد به مدت طولانی به آن برسد، گوشت سفت می‌شود. (در ظرفی که حرارت را در خود نگه می‌دارد مثل ظرف چینی)‌ حتما توجه کرده‌اید زمانی که چند دقیقه‌ای صرف کباب کردن یا سرخ کردن گوشت می‌شود، براحتی می‌توانید گوشت کبابی یا سرخ شده ر ا بخورید، ولی اگر آب روی همان گوشت سرخ شده بریزید و به مدت طولانی بپزید دو سه ساعت وقت لازم است تا بپزد. علت این است که پروتئین در حرارت زیاد سخت می‌شود.
 آیا  دقت کرده‌اید که شیشه یا لیوان شیر را اگر با آب داغ بشویید شیر اطراف شیشه یا لیوان دیرتر پاک می‌شود تا وقتی که آن را با آب سرد بشویید؟ یا اگر لکه خونی را  روی پارچه‌ای بریزید و آن را در آب داغ فرو کنید آن لکه دیر پاک می‌شود. اگر پنیر حرارت مستقیم و زیاد ببیند مثل لاستیک می‌شود. در همه این موارد پروتئین در اثر حرارت زیاد سفت و سخت می‌شود.

برای این‌که معلوم شود کدام درجه برای گوشت مناسب است تا پروتئین آن حفظ شود و طعم خوبی داشته باشد، حداقل سوخت صرف شود تا حداکثر خواص گوشت باقی بماند.

تحقیقات نشان داده که گوشت بهتر است در درجه حرارت کم پخته شود و سعی کنیم با همان آب اولیه پخته شود. اگر می‌بینیم گوشتی که  رگه‌های چربی دارد نرم‌تر می‌شود به این دلیل است که چربی بخصوص وقتی که داغ نباشد حرارت را به آرامی منتقل می‌کند به هنگام تهیه ژیگو اگر گوشت را به اندازه و با درجه حرارت کم بپزید، گوشت براحتی و بزودی سرخ می‌شود، سفت نمی‌شود، همه گوشت به صورت یکنواخت می‌پزد و ته دیگ نمی‌گیرد.

در حرارت کم، گوشت کمتر جمع می‌شود و صورت ظاهری آن زیباتر می‌ماند و نیز پر آب‌تر است. همچنین شیره مواد معدنی آن حفظ شده است.

 

عضویت در وب
جهت عضویت در سایت کلیک کنید

جهت عضویت در سایت کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • تبادل لینک و بنر
  • شهرداری نوش اباد
  • دانلود صمد ممد
  • تبادل لینک و بنر
  • دانلود
  • دانلود
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • الکترو مگ
  • هندز فری تغییر صدای موبایل
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • آسمون کاغدی
  • تهران موزیک
  • در هم بر هم
  • تبادل لینک هوشمند و رایگان
  • عاشقانه ها
  • شرکت نویان سحر پایدار
  • مدل لباس
  • فیسبوک ایرانی
  • کسب در آمد
  • فیسبوک فارسی
  • . . . تنهایی . . .
  • تهران موزیک
  • شاید برای تو،شاید برای دلم
  • Alone boy2
  • فول البوم
  • blue4music |بروز ترین مرجع موزیک و ویدیو
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال شمارش دقیق
  • بزرگترین سایت دانلود فیلم و اهنگ
  • بیا 2 دانلود
  • نمونه سوال امتحانی
  • سرگرمی اس ام اس سند
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال
  • سرگرمی
  • باران موزیک
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • تاس دانلود
  • ایران کیدذ
  • عکس های خفن خفن سرا
  • پیامک من|آرشیوی از بهترین پیامک ها
  • دانلودپا | مجله خبری تفریحی
  • وی بی اف دانلود | شارژ رایگان
  • رپ صدا | بزرگترین سایت رپ | دانلود جديد
  • مدیا
  • پیشبینی فوتبال تست خزر
  • دانلود بازی و نرم افزار اندروید
  • پاتوق سرای شما♥
  • اس ام اس جدید
  • دانلود سوال پيام نور + اخبار پيام نور
  • کسب درامد باورنکردنی
  • سایت تفریحی سرگرمی یــــــوک!!!
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • سرگرمی تفریحی بینگفا
  • .:| شارژ ایرانسل و همراه اول |:.
  • بدو دانلود
  • کاریکاتور
  • عکس جدید
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    سایت ما چجوریه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2647
  • کل نظرات : 167
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 86
  • آی پی دیروز : 83
  • بازدید امروز : 206
  • باردید دیروز : 238
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 881
  • بازدید ماه : 2,664
  • بازدید سال : 40,271
  • بازدید کلی : 192,644
  • کدهای اختصاصی
    سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

    ابزار وبمستر

    مشاهده صفحه

    متحرک کردن عنوان وب

    ابزار هدایت به بالای صفحه