loading...
مجله تفریحی و سرگرمی و علمی(با خنده وارد شوید)
عضویت در وب

جهت عضویت در سایت کلیک کنید
جهت عضویت در سایت کلیک کنید
به علت به روز بودن از صفحات دیگر نیز بازدید کنید

محمدرضا بازدید : 30 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

 

اگر می‌خواهید صاحب فرزند پسر بشوید...

 

 

 

 

اگر می‌خواهید صاحب فرزند پسر بشوید، صبحانه بخورید!

 

 

 

 

 

اگر می‌خواهید صاحب فرزند پسر بشوید

 

 

 

 

 

اگر زنانی كه قصد بارداری دارند، صبحانه و رژیم غذایی چرب بخورند ، احتمال این كه فرزندشان پسر شود، افزایش پیدا می‌كند.

 

 

 


به گفته پژوهشگران؛ آنچه زنان قبل و بعد از بارداری می‌خورند روی جنسیت و سلامت جنین آنها تاثیر می‌گذارد.

 

 

 


این محققان در یك پژوهش جدید دریافته‌اند: زنانی كه قصد بارداری دارند با خوردن صبحانه كامل و رژیم غذایی پرچرب احتمال این كه صاحب فرزند پسر شوند، بیشتر است.

 

 

 


اما در عوض اگر در این دوران از غذاهای كم چرب استفاده كنند و ساعات طولانی‌تری گرسنه بمانند، فرزندشان دختر خواهد شد.

 

 

 


این یافته حاصل مطالعات محققان دانشگاه میسوری است كه در نشریه پیشرفتهای آكادمی ملی علوم انگلیس به چاپ رسیده است.

 

 

محمدرضا بازدید : 35 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

 

چاره‌جویی برای کوتاهی قد

 

 

کوتاهی قد,کوتاهی قد مردان,کوتاهی قد کودکان,علت کوتاهی قد

کوتاهی قد

 

چاره‌جویی برای کوتاهی قد

كوتاهی قد، علت شایعی برای مراجعه كودكان و نوجوانان به متخصصان غدد است، ولی هر فردی كه با شكایت از كوتاهی قد مراجعه می ‌كند، واقعا قد كوتاه نیست. مهم تر اینکه افزایش قد با روش‌هایی مانند استفاده از صندل‌ها یا كفش‌های مخصوص كه تبلیغ می‌ شود یا امواج لیزری و... امكان‌پذیر نیست. این روش‌ها غیرعلمی و بدون تأثیر هستند.

 

فرمول محاسبه تقریبی قد:

ژنتیك نقش مهمی در تعیین قد نهایی هر فرد دارد. بر اساس تحقیقات جمعی، فرمول زیر برای محاسبه تقریبی قد نهایی در هر فرد پیشنهاد شده است:

 

5/6-  تقسیم بر 2 (قد پدر + قد مادر) = قد دختران

5/6+ تقسیم بر 2 (قد پدر + قد مادر) = قد پسران

 

تشخیص علت کوتاهی قد:

پس از تشخیص قطعی علت كوتاهی قد، باید درمان متناسب با علت کوتاهی قد شروع شود؛ برای مثال، در كوتاهی قد ژنتیكی درمان با هورمون رشد مؤثر نیست.

كمبود هورمون رشد، تنها بر اساس آزمایش‌های هورمونی مشخص نمی شود و حتما سرعت رشد در دوران كودكی نیز باید بررسی شود، یعنی اگر در دوران كودكی، سرعت رشد قدی خوب بود، بر اساس یك آزمایش هورمونی نمی ‌توان كمبود هورمون رشد را تشخیص داد و درمان را شروع كرد. علت باید معلوم شود و قد كودک به طور دقیق بر اساس منحنی‌های استاندارد رشد سنجیده شود.

 

با یك رادیوگرافی ساده از استخوان‌های مچ دست(به طور معمول دست چپ)، سن استخوانی تعیین ‌شود که در واقع نشان‌دهنده سن بیولوژیک واقعی كودک است.

 

علل كوتاهی قد:

علل کوتاهی قد شامل موارد زیر است:

 

* کوتاهی قد ژنتیكی: که در این نوع کوتاهی قد، سرعت رشد كودک در سال طبیعی است و سن استخوانی نسبت به سن تقویمی عقب نیست.

 

 

کوتاهی قد,کوتاهی قد مردان,کوتاهی قد کودکان,علت کوتاهی قد

کوتاهی قد

 

* تأخیر سرشتی در رشد: کودکانی که از سن دو سالگی، كوتاهی قد دارند و سرعت رشد آنها در سال تقریبا طبیعی است، ولی سن استخوانی آنها عقب تر است. بلوغ در این کودکان با تأخیر است، ولی در نهایت، بیشتر این كودكان به حد ژنتیكی قد خود می‌ رسند.

 

* بیماری هایی مانند: سوء‌تغذیه، كمبود ویتامین D و کمبود كلسیم كه موجب نرمی استخوان می ‌شود، بیماری سلیاك(عدم تحمل گلوتن موجود در گندم)، كم‌خونی‌ها، بیماری‌های التهابی دستگاه گوارش ، بیماری‌های كلیوی مزمن، نارسایی قلبی، بیماری‌های مزمن ریوی یا كبدی و كم‌كاری تیروئید از عوامل موثر در کوتاهی قد هستند.

 

* مصرف برخی داروها مانند داروهای كورتونی نیز می ‌تواند موجب اختلال در رشد شود.

* اختلالات رشد داخل رحمی نیز از علل دیگر كوتاهی قد كودكان هستند.

 

مراحل افزایش قد:

یادمان باشد همه ما در سه مرحله رشد می ‌کنیم:

1- در دو سال اول زندگی 30 تا 35 سانتی‌متر افزایش قد داریم. این رشد سریع قد با افزایش سن كاهش می‌ یابد.

2- از دو سالگی به بعد کودكان هر سال 5 تا 7 سانتی‌متر قد می ‌كشند. البته در نزدیكی سنین بلوغ سرعت رشد كمتر خواهد ‌شد.

3- سرانجام در دوره بلوغ یك جهش رشد قدی وجود دارد كه به طور متوسط در پسران 25 تا 30 سانتی‌متر و دختران 20 تا 25 سانتی‌متراست. حداكثر جهش رشد قدی در دختران پیش از شروع عادت ماهیانه و در پسران در مراحل انتهایی‌تر بلوغ است.

به‌ طور معمول در سنین 15 تا 17 سالگی در دختران و 16 تا 18 سالگی در پسران، صفحات رشد(صفحات غضروفی استخوان) بسته می ‌شوند و امكان افزایش قد، پس از آن وجود نخواهد داشت.

محمدرضا بازدید : 33 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)

 

 

 ده سبزی مفید که باید در رژیم غذایی شما باشد

 

 

 

 

 

 

 سرطان معده , سرطان‌ پروستات , خواص سبزیجات

 

سبزیجات از منابع غنی آنتی‌اکسیدان به حساب می‌آیند. خوشبختانه این گیاهان در وعده‌های غذایی ما بسیار دیده می‌شوند. در اینجا اما به نمونه‌هایی اشاره شده که مصرف بیشتر آنها به سلامت ما کمک بیشتری می‌کند.

 

 

 

 سرطان معده , سرطان‌ پروستات , خواص سبزیجات

 

 

 

کلم بروکلی
کلم بروکلی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضد سرطان است. یکی از تحقیقات نشان داده است، مردانی که پنج بار یا بیشتر در هفته از این قبیل سبزیجات که بروکلی یکی از آنهاست- می‌خورند، در صورت ابتلا به سرطان مثانه، شانسی ۱۰ درصد بیشتر از مردان در بهبودی دارند.

 

 

 

 سرطان معده , سرطان‌ پروستات , خواص سبزیجات

 

 

 

پیاز
تمامی آنتی‌اکسیدان ضد سرطان پیاز را در صورتیکه آن را خام مصرف کنید به دست خواهید آورد. پختن پیاز در دمای زیاد، فواید ضد سرطان آن در سرطان‌های ریه و پروستات را کاهش می‌دهد.

 

 

 

 سرطان معده , سرطان‌ پروستات , خواص سبزیجات

 

 

 

ذرت
ذرت را به هر شکلی که مصرف می‌کنید -بلال یا پخته شده-، تنها مراقب باشید که ذرت پخته شده را می‌خورید. یک مطالعه در ژورنال مواد غذایی کشاورزی و شیمی نشان داده است که میزان آنتی‌اکسیدان ِ لوتئین در ذرت پخته شده بیشتر است و هر چه ذرت بیشتر پخته شود، میزان این آنتی‌اکسیدان نیز بیشتر خواهد بود. این آنتی‌اکسیدان، ریسک نابینایی و کم‌بینایی بر اثر کهولت سن را در افراد مسن موثر کاهش می‌دهد.

 

 

 

 سرطان معده , سرطان‌ پروستات , خواص سبزیجات

 

 

 

نخود سبز
کوچک اما نیرومند! طبق نتیجه یکی از تحقیقات در ژورنال بین‌المللی سرطان مشخص شده که مصرف مقداری از نخود سبز به همراه دیگر حبوبات، ریسک سرطان معده را کاهش می‌دهد.

 

 

 

 سرطان معده , سرطان‌ پروستات , خواص سبزیجات

 

 

 

کلم پیچ
این گیاه سبز با برگ‌های مجعد، سرشار از ویتامین سی است. آنتی اکسیدان آن با کم کردن سطح LDL یا کلسترول بد، منجر به کاهش ریسک بیماریهای قلبی می‌شود.

 

 

 

 سرطان معده , سرطان‌ پروستات , خواص سبزیجات

 

 

 

فلفل قرمز
یک فلفل متوسط، فقط ۳۲ کالری دارد، اما دارای حجم عظیمی از ویتامین سی است که حدود ۱۵۰ درصد از ارزش روزانه توصیه شده را تامین کرده و از گرفتگی شر این که از عوامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی است، جلوگیری می‌کند.

 

 

 

 سرطان معده , سرطان‌ پروستات , خواص سبزیجات

 

 

 

اسفناج
اسفناج با کاروتنوئیدها ساخته شده؛ آنتی‌اکسیدان‌هایی که به سلامت چشم‌ها کمک می‌کند و از بروز دژنراسیون ماکولار که باعث نابینایی در افراد مسن می‌شود، جلوگیری می‌کند. پختن سبزیجات کمک می کند لوتئین (کاروتنوئید) بهتر توسط بدن جذب شود.

 

 

 

ماکولار نقطه‌ای زردرنگ در شبکیه چشم است که بیشتری حساسیت به نور را در شبکیه دارد و فساد آن از شایع‌ترین عوامل کوری در افراد مسن است.

 

 

 

 سرطان معده , سرطان‌ پروستات , خواص سبزیجات

 

 

 

جوانه یونجه
این نیروگاه کوچک، منبعی غنی از بتاکارتن است. آنتی‌اکسیدانی است که شما را در برابر سرطان ریه محافظت می‌کند و به ساخت پوست سالم، مو، ناخن‌ها، لثه‌ها، غدد، استخوان‌ها و دندان کمک می‌کند. این گیاه همچنین منبع خوبی از ویتامین ای است، که ممکن است از حملات قلبی جلوگیری نماید. مصرف جوانه یونجه همچنین ریسک مرگ در اثر سرطان مثانه را کاهش می‌دهد.

 

 

 

 سرطان معده , سرطان‌ پروستات , خواص سبزیجات

 

 

 

کلم بروکسل
آنتی اکسیدان‌های این گیاه به رفع رادیکال‌های آزاد سرطانی کمک می‌کند و با ۸۰ درصد ویتامین سی روزانه خود در نصف لیوان، به مبارزه با بیماری‌های قلبی و آب مروارید می‌رود.

 

 

 

 سرطان معده , سرطان‌ پروستات , خواص سبزیجات

 

 

 

چغندر
سبزیجات از منابع غنی آنتی‌اکسیدان به حساب می‌آیند. خوشبختانه این گیاهان در وعده‌های غذایی ما بسیار دیده می‌شوند. در اینجا اما به نمونه‌هایی اشاره شده که مصرف بیشتر آنها به سلامت ما کمک بیشتری می‌کند.

محمدرضا بازدید : 25 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)

 

گیاه درمانی برای زنان:

 

 

گیاه درمانی برای زنان,گیاه درمانی,داروهای گیاهی

 

گیاه درمانی برای زنان

 

گیاه درمانی نگرانی‌های خانم‌ها را نسبت به فقدان میل جنسی، یائسگی، ناباروری و بسیاری از مشکلات زنانه دیگر درمان می کند...

گیاه درمانی برای زنان در گذشته‌ها، زنان آموخته بودند که چگونه با استفاده از گیاهان دارویی و مکمل‌های گیاهی مشکلات مربوط به سلامت و بهداشت زنانه را درمان کنند. در سال‌های اخیر، بسیاری از تحقیقات علمی این درمان‌ها را تایید کرده‌اند. بسیاری از گیاهان می‌توانند همچون دارو عمل کرده و مشکلات بهداشتی و نگرانی‌های خانم‌ها نسبت به فقدان میل جنسی، یائسگی، ناباروری و بسیاری از مشکلات زنانه دیگر را درمان کنند.

خارخاسک
خارخاسک، یکی از گیاهانی است که نه تنها برای افزایش میل جنسی در خانم‌ها، بلکه برای آقایان نیز تجویز می‌شود. این گیاه تولید هورمون(LH) را افزایش داده و مقدار تستوسترون را بیشتر می‌کند. معمولا زنانی که میل جنسی آنها کم است، مقدار کمی هورمون تستوسترون در بدن دارند که با افزایش این هورمون، میل جنسی آنها افزایش می‌یابد. مزایای استفاده از این گیاه در حفظ و تنظیم ترشح هورمون تستوسترون(TH) در بدن است که همین امر و تعادل این هورمون در بدن، از ویژگی‌‌های ثانویه مردانه جلوگیری می‌کند. از آنجایی که یکی از علل گُر گرفتگی در زنان یائسه، ترشح هورمون LH است و عدم تنظیم این هورمون، گر‌گرفتگی را در دوران یائسگی افزایش می‌دهد.

مارچوبه Racemosus یا همان Shatavari
این گیاه در جنگل‌های انبوه هند رشد کرده و همچون یک تقویت کننده عمل می‌کند. مارچوبه استرس را نیز از بین می‌برد. پژوهشگران بر این باورند که یکی از دلایل کاهش میل جنسی، استرس است. به علاوه، این گیاه در تولید شیر در طی شیردهی و درمان ناباروری نیز موثر واقع می‌شود.

سندرم پیش از قاعدگی و گیاهان دارویی
استفاده از گیاهان دارویی می‌تواند تا حدودی نشانه‌های سندرم قبل از قاعدگی (PMS) را تسکین دهد و نوسانات هورمونی در سیکل ماهانه زنان را تنظیم کند. اصطلاح PMS به معنی انواع نشانه‌هایی است که از دو هفته قبل از عادت ماهانه زنان آغاز می‌شود. گیاهان دارویی موثر در PMS، قبل از عادت ماهانه هورمون‌ها را تسکین می‌دهند و به رفع احساس غم و اندوه فرد در دوره قبل از قاعدگی کمک می‌کنند.

کوهوش سیاه
با نام علمی Cimicifuga racemosa
در سال‌های اخیر، این گیاه به عنوان درمان گیاهی برای PMS و متعادل کننده هورمون‌های بدن مورد استفاده قرار گرفته و بسیار محبوبیت پیدا کرده است. خاصیت ضد اسپاسمودیک این گیاه موجب تسکین گرفتگی‌های عادت ماهانه می‌شود. دلیل اصلی گر گرفتگی، ترشح هورمون (LH) است که کوهوش سیاه ترشح این هورمون را در بدن کاهش می‌دهد و در نتیجه گُر گرفتگی کاهش می‌یابد. در آلمان از این گیاه به وفور برای درمان سردرد، خستگی و درد مفاصل در دوران یائسگی استفاده می‌شود.

گل گاوزبان
با نام علمی Borago officinalis
اگر چه روغن گل گاوزبان به اندازه روغن گل پامچال شناخته شده نیست، اما در مقایسه با آن غلظت بالاتری از اسید گامالینولئیک (GLA) دارد.

افزایش باروری در زنان
قبل از توسعه روش‌های مدرن باروری، درمان‌های گیاهی، قرن‌ها در میان بیشتر ملل کارایی داشته‌اند. اگر هر یک از این گیاهان را در دوز مناسب استفاده کنید، هیچ ضرری نخواهند داشت، اگر چه توصیه ما به تمام خوانندگان این است که قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی با پزشک مشورت کنند؛ به خصوص اگر هم‌زمان داروی شیمیایی مصرف می‌کنند. تاثیر برخی از داروهای گیاهی زمانی که با هم مصرف شوند، بیشتر خواهد شد؛ اما برخی از آنها نیز روی داروهای شیمیایی تاثیر منفی دارند و خواص آنها را از بین می‌برند. داروهای گیاهی موثر در باروری، شرایط مناسبی را در بدن برای تخمک‌گذاری و بارداری ایجاد کرده و با حفظ تعادل سیستمیک میان دستگاه تناسلی زنانه، سلامت رحم، تخمدان‌ها و لوله‌های فالوپ را تضمین می‌کنند.

پنج انگشت
با نام علمی Vitex agnus castus
درخت زیبایی با ارتفاع ۵/۱ متر است و به دلیل اینکه برگ‌های آن پنجه‌ای و ۵ عددی است، آن‌را پنج انگشت می‌نامند. این گیاه که گل‌های آن اغلب آبی رنگ هستند، یکی از مشهورترین گیاهان درمانی در باروری طبیعی زنان است و غده هیپوفیز را تحریک می‌کند و ترشح استروژن و پروژسترون و تستوسترون را افزایش می‌دهد و فرایند تخمک‌گذاری را سرعت می‌بخشد.

 

 

 

به ویژه زمانی که دلیل ناباروری، مقدار کم تولید پروژسترون باشد، این گیاه به عنوان یک تونیک عمل کرده و سیستم تولید مثل را فعال می‌کند. به طور خاص این گیاه بر روی زنانی که تخمک‌گذاری نامنظم دارند، موثر است و زنانی که مبتلا به فاز لوتئال کوتاه هستند و مدت زمان میان تخمک‌گذاری و پایان چرخه قاعدگی آنها کوتاه است، می‌توانند از این گیاه دارویی با مشورت پزشک استفاده کنند.

 

 

 

بعد از قطع مصرف قرص‌های ضد بارداری، با استفاده از داروی گیاهی می‌توانید تخمک‌گذاری طبیعی داشته باشید. همچنین این گیاه، یکی از مهم‌ترین گیاهان در درمان PMS است و از زمان بقراط و ۲۵۰۰ سال پیش برای درمان بسیاری از ناراحتی‌های زنانه تجویز می‌شده و به طور خاص در درمان درد سینه قبل از قاعدگی، ادم، افسردگی، اسهال و یبوست و سردرد PMS مفید است. مطالعات انجام شده در سال‌های اخیر نشان می‌دهند که استفاده از این گیاه بی‌ضرر و در درمان نشانه‌های PMS موثر است. مطالعه‌ای که بر روی ۱۶۰۰ زن با تجربه PMS در آلمان صورت گرفت، نشان داد که بیش از ۹۳ درصد زنان با مصرف این گیاه قطع و یا کاهش علائم داشته‌اند. این گیاه با تحریک غده هیپوفیز، هورمون‌های تخمدان را تنظیم می‌کند.

گل پامچال
با نام علمی Oenothera bierinis
این گیاه از گیاهان امریکای شمالی و سرشار از اسیدهای چرب ضروری و حاوی اسید لینولئیک گاما (GLA) است که از عملکرد غدد هورمونی حمایت می‌کند، علائم قبل از قاعدگی را تسکین می‌دهد و موجب قوام و شفافیت و چسبناکی ترشحات زنانه و تخمک می‌شود که همین امر باعث می‌شود تخمک‌ها برای مدت طولانی‌تری در دهانه رحم زنده بمانند و تا ده روز بتوانند به راحتی با اسپرم ترکیب شوند. زنانی که مقدار این اسید چرب (GLA) در بدن آنها کم است، حساسیت بیشتری نسبت به هورمون پرولاکتین دارند و همین حساسیت بیشتر منجر به درد و حساسیت سینه‌ها نیز می‌شود. با مصرف این گیاه معمولا طی دو الی سه چرخه علائم به تدریج کاهش می‌یابد.

شبدر قرمز
با نام علمی Trifolium pretense
مدت‌ها است که از این گیاه به عنوان یکی از موثرترین گیاهان باروری به خصوص در درمان زخم‌های لوله‌های فالوپ یا سلول‌های غیر طبیعی اندام تناسلی استفاده می‌شود. شبدر قرمز سرشار از ایزوفلاون است و در بدن همچون استروژن عمل می‌کند. همچنین رحم را تغذیه کرده و با پروتئین و ویتامین‌ها و کلسیم و منیزیم، مواد معدنی مورد نیاز غدد هورمونی، سیستم عصبی را تقویت می‌کند.

 

 

 

گیاه درمانی برای زنان,گیاه درمانی,داروهای گیاهی

 گزنه
با نام علمی Urtica dioica
با توجه به اینکه این گیاه سرشار از کلروفیل، پروتئین، کلسیم، آهن و ویتامین K است، در باروری و تقویت کلیه و تحریک و تنظیم ‌ترشحات غده آدرنال موثر است. هورمون‌های بدن را تنظیم می‌کند و تخمک‌گذاری و قاعدگی را بهبود می‌بخشد. این گیاه یکی از غنی‌ترین منابع گیاهی و سرشار از اسید فولیک است و به سلامت جنین کمک می‌کند.

برای بالا بردن و بزرگ شدن سینه خانم‌ها به طور طبیعی
استفاده از داروها و مکمل‌های گیاهی به منظور بالا بردن و فرم دهی سینه، در چند سال اخیر بسیار رواج یافته و انواع قرص‌ها و مکمل‌ها و پودرها و کرم‌ها به بازار ارائه شده‌اند. برای تقویت و تولید بافت و سلول جدید سینه، بدن نیاز به استروژن دارد؛ بنابراین برخی از گیاهان که حاوی سطوح بالایی از استروژن طبیعی به نام فیتواستروژن هستند و ساختاری شبیه هورمون زنانه استروژن دارند، گیرنده‌های استروژن در غدد سینه را تحریک می‌کنند و بافت جدید سینه ساخته می‌شود؛ درست شبیه دوران بارداری که ترشح استروژن موجب بزرگ شدن و بالا رفتن سینه‌ها می‌شود. اگر چه مطالعات نشان می‌دهند که برخی از گیاهان موجود در بازار می‌توانند سایز سینه‌ها را در زنان افزایش دهند، اما برای اثبات قطعی این موضوع، به مطالعات بیشتری نیاز است.

گیاهان طبیعی که در محصولات گیاهی بزرگ کننده سینه یافت می‌شوند، عبارتند از:
دانه رازیانه، ریشه قاصدک، شاهی آبی، کوهوش سیاه (Cimicifuga racemosa)، شنبلیله (trigonella Foenum-gracecum).

قبل از استفاده از هر نوع گیاه دارویی، کاملا در مورد آن تحقیق کنید و در مورد فواید و تاثیرات جانبی آن با پزشک مشورت نمایید. برای مشاهده نتیجه دلخواه در افزایش سایز سینه‌ها حداقل ۶-۱۲ ماه زمان نیاز است و بعد از یک ماه نمی‌توانید تغییرات زیادی مشاهده کنید. در هنگام خرید هر محصول گیاهی به تضمین و گارانتی روی محصول نیز توجه داشته باشید و قبل از خرید هر مکملی ابتدا با مصرف‌ کنندگان قبلی آن مشورت کنید و نظر آنها را جویا شوید.

گیاهان دارویی برای تسکین و درمان علائم یائسگی
شروع یائسگی، یک پیشرفت و روند طبیعی در زندگی زنان است و امروزه به طور فزاینده‌ای گیاهان و مکمل‌های گیاهی جایگزین داروهای شیمیایی شده‌اند. یائسگی معمولا با علائمی همچون تعریق شبانه، گر گرفتگی، خشکی واژن، درد هنگام نزدیکی، سردرد و اضطراب همراه است. به دلیل تغییرات بیوشیمی در بدن، شیوع بیماری‌های قلبی و پوکی استخوان نیز در این دوران افزایش می‌یابد. با مصرف گیاهان دارویی می‌توان به مقدار قابل توجهی از علائم و بیماری‌های ناشی از کاهش هورمون استروژن پیشگیری کرد. استروژن موجود در گیاهان فیتواستروژن نام دارد که در بدن همچون استروژن عمل می‌کند. گیاهان دارویی که حاوی فیتواستروژن هستند، در درجه اول علائم یائسگی را کاهش می‌دهند و در گام بعدی ترشح هورمون‌ها را تنظیم می‌کنند.

ریشه شیرین بیان
با نام علمی Glycyrrhiza glabra
این گیاه به طور عمده نوسانات هورمونی را برطرف می‌کند و با بهبود غده آدرنال، انرژی را افزایش و استرس را کاهش می‌دهد. در ضمن به هضم غذا کمک می‌کند و یک ملین است.

محمدرضا بازدید : 34 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)

 

گیاهی برای لاغری و خوش‌‌اندامی شما

 

 

 

استویا,خواص استویا,گیاه دارویی لاغری

 

اگر دغدغه‌ی لاغری دارید و نمی‌خواهید هر روز وزنتان بالا برود اما از طرف دیگر عاشق مواد غذایی شیرین هستید یک گزینه‌ی طبیعی پیشنهاد می‌کنیم که شما را از عذاب وجدان خلاص می‌کند: گیاه استویا!

 


 استویا یک قهرمان است. قهرمانی که طعم شیرین را بدون هیچ کالری اضافه به شما هدیه می‌دهد. در این مطلب کوتاه می‌گوییم که گیاه استویا چگونه به لاغری شما کمک می‌کند. با ما همراه باشید.

 استویا: کالری بی کالری
باورتان می‌شود که یک ماده شیرین‌کننده‌ای هیچ کالری نداشته باشد؟ بله کالری استویا صفر است. برای همین هم می‌توانید با خیال راحت آن را به غذاهای مختلف اضافه کرده و نوش جان کنید. به عنوان مثال اگر عادت دارید که چای یا قهوه‌تان را با شکر زیاد میل کنید استفاده از استویا می‌تواند شما را از مصرف قند و شکر زیاد دور کند. همچنین می‌توانید از این گیاه برای تهیه‌ی لیموناد یا انواع مرباها و شربت‌ها هم استفاده کنید.

 استویا: قدرت شیرین‌کننده‌ی برتر
عصاره‌ی استویا قدرت شیرین‌کنندگی بسیار بالایی دارد. یعنی حدود 100 تا 300 برابر بیشتر از قدرت شیرین‌کنندگی ساکاروز (قند سفید تصفیه‌شده). به عنوان مثال یک و نیم قاشق چای‌خوری عصاره‌ی استویا کافی است تا جایگزین یک فنجان شکر شود. می‌توانید عصاره‌ی این گیاه را تهیه کرده و به جای شکر سفید که سرشار از کالری است استفاده کنید.

 استویا: کاهش عدم تحمل گلوکز
افرادی که دچار مشکل عدم تحمل گلوکز هستند به جای اینکه قند را به انرژی تبدیل کنند به چربی تبدیل می‌کنند. برای همین هم بعد از خوردن غذا میل به خوردن دوباره دارند. شیرین‌کننده‌ای مانند استویا می‌تواند جایگزین مواد غذایی سرشار از گلوسید شود. در این صورت این عدم تحمل به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند به خاطر اینکه میزان گلوسیدهای دریافتی کاهش می‌یابد. در واقع استفاده از عصاره‌ی استویا باعث ایجاد سیری شده و بعد از غذا میل به خوردن نخواهید داشت.


استویا: تحریک اشتها ممنوع
زمانی که یک نوشیدنی شیرین شده با عصاره‌ی استویا میل می‌کنید انگار که آب خورده‌اید. در واقع این ماده به هیچ‌وجه اشتها را تحریک نمی‌کند و شما را به پرخوری نمی‌کشاند. زمانی هم که پرخوری را کنار بگذارید به تناسب اندام خواهید رسید. باید بدانید که استفاده از گیاه استویا شما را از گزند بیماری دیابت نوع 2 نیز دور نگه می‌دارد. پس همین الان به فکر تهیه‌ی عصاره‌ی استویا باشید و برای تهیه‌ی انواع مرباها، کیک، شیرینیجات یا شیرین کردن چای و قهوه و تهیه‌ی انواع نوشیدنی‌های دیگر استفاده کنید.

محمدرضا بازدید : 30 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

درمان تشنگي با خرفه

خرفه, خواص خرفه, خاصیت خرفه, گیاه خرفه

خرفه گياهي يک ساله با برگ هاي ضخيم و آبدار به رنگ سبز و ساقه هايي قرمزرنگ است و گل هاي کوچک و سفيدرنگي توليد مي کند که به تخم هاي ريز و سياهي تبديل مي شود.

اين گياه علفي به محيطي با نور زياد و دماي ۲۵درجه سانتي گراد نياز دارد. خاک مناسب براي رشد و پرورش آن مخلوطي از خاک باغچه، رس و مقداري ماسه است. بذر خرفه را بايد در فاصله ماه هاي ارديبهشت تا تير در باغچه يا گلدان بکاريد و چون اين گياه به آب فراوان نياز دارد، بايد به صورت مرتب و منظم آبياري شود. از نظر طب سنتي طبيعت خرفه سرد است. حضرت امام جعفرصادق(ع) فرموده اند: گياهي بر زمين خوب تر و نافع تر از خرفه نروييده است و اين سبزي مادرم زهرا(س) است.

خرفه به دليل طبيعت سرد براي تسکين عطش بسيار مفيد است. به ويژه با ورود به ماه مبارک رمضان شما  را به خوردن اين سبزي مفيد در افطار و سحر توصيه مي کنيم.

 

محمدرضا بازدید : 28 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

کاسنی؛ داروخانه ای رایگان

کاسنی,خواص کاسنی,خاصیت کاسنی,عرق کاسنی

کاسنی از جمله گیاهانی است که مصرف آن به سلامت شما کمک می کند. عرق این گیاه قلب، کبد و کلیه را فعال می کند.

ابن سینا، پزشک بزرگ مسلمان در مورد گیاه کاسنی و خواص آن گفته است: کاسنی بازکننده است و سموم کبد را دفع می کند.

ـ کاسنی در درمان التهابات معده و پاک کردن مجاری ادراری مؤثر است.

ـ اگر آب پخته کاسنی را با سکنجبین میل کنید بهترین داروی تب های طولانی و مداوم است.

ـ مالیدن آب کاسنی به محل های خارش بدن بسیار مفید است.

ـ غرغره آب کاسنی گلودرد و تورم مفصلی را از بین می برد.

ـ ریشه کاسنی در باز کردن و روان شدن اخلاط بسیار مؤثر است.

ـ ریشه کاسنی، مجاری گوارشی را پاک می کند و بهترین تصفیه کننده خون است. ریشه کاسنی در از بین بردن ورم احشا خیلی مؤثر است.

ـ ریشه کاسنی بهترین دارو برای آب آوردن شکم است و در نفخ و تحلیل مواد بسیار نافع است. ریشه کاسنی برای تقویت معده، زیاد کردن ادرار و رفع درد مفاصل و یرقان مفید است و مشکلات صفراوی را بر طرف می کند.

ـ کاسنی در ازدیاد نطفه موثر است و انسان را از ابتلا به قولنج محفوظ نگه می دارد و توان و نیروهای بدنی را تجدید می کند. این گیاه در ضعف اعصاب، ضعف چشم و فشار خون مفید است.

ـ قلب، کلیه و کبد را فعال و با نشاط می کند.

ـ کاسنی رحم را به وظیفه طبیعی خود وا می دارد و برگ آن دارای مقداری ویتامینC است لذا در حفظ جوانی مؤثر است.

 

محمدرضا بازدید : 22 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

خواص روغن گل گاوزبان

 خواص روغن گل گاوزبان,گل گاوزبان

 

خاصیت درمانی این روغن به طور چشمگیری ناشی از اسید گامالینولیک موجود در دانه ها و برگ های این گیاه است.

 خاصیت درمانی این روغن به طور چشمگیری ناشی از اسید گامالینولیک موجود در دانه ها و برگ های این گیاه است. این اسید نوعی اسیدچرب امگا۶ است که بدن آن را به اسیدچرب مفید تبدیل می کند که کاهش دهنده التهاب است. به نقل از سایت هلث نیوز، این روغن طبیعی بیماری های متعددی را برطرف می کند از جمله استرس و تب. در قدیم دمنوش آن برای درمان سرماخوردگی و تب استفاده می شد. این روغن درمان کننده آلرژی ها، اضطراب، افسردگی، آسم، سرطان سینه، سنگ کلیه،ام اس، پوکی استخوان، سندروم قاعدگی و کاهش دهنده وزن است.

* گردش خون را بهبود می دهد زیرا مانع لخته شدن خون می شود.

* خطر فشار خون را کاهش می دهد.

* از بروز سرطان از جمله پروستات پیش گیری می کند.

به کاهش علایم زنانه مانند، علایم قبل از قاعدگی، نازایی زنان، گرگرفتگی و گرفتگی عضله کمک می کند.

* توجه داشته باشید مصرف هر نوع داروی گیاهی یا روغن آن باید با مشورت پزشک صورت گیرد.

 

محمدرضا بازدید : 43 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

سر انجام ژن شادی کشف شد !!

ژن,ژن شادی,سروتونین,ژن 5-HTT

سر انجام ژن شادی کشف شد !!
ژن شادی كه تاثیر زیادی بر چگونگی رضایت مردم از زندگی خود دارد، كشف شد.
این ژن دوقسمتی كه یكی از آنان از پدر و دیگری از مادر به ارث می‌رسد، 5-HTT نام دارد و مسوول چگونگی مدیریت پخش سروتونین است كه از غده صنوبری مغز ترشح می‌شود و به كنترل خلق و خو كمك می‌كند.
كسانی كه سروتین كمتری دارند - كه خود به داروی شادی مشهور است -، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.
حال اقتصاد دانان علوم رفتاری در مدرسه اقتصاد و سیاست لندن مداركی را مبتنی بر تاثیر كاركردی ژن 5-HTT در هدایت افراد به سمت زندگی شادتر دارند.
جان ایمانوئل دنوه و همكارانش از 2500 نفر از مردم آمریكا پرسیده‌اند كه چه‌قدر از زندگانی خود راضی‌اند و سپس حضور این ژن را در آنان بررسی كرده‌اند.
بر اساس نتایج حاصل، 69 درصد افراد دارای این ‍ژن از زندگی خود راضی‌اند (34 درصد بسیار راضی و 35 درصد راضی)، در حالی كه افراد فاقد این ژن تنها 38 درصد از زندگی خود راضی‌اند (19 درصد خیلی راضی،19 درصد راضی).
نتایج این تحقیق ارتباط قوی میان شادی و تغییر كاربردی این ژن را نشان می‌دهد. البته خوشبختی ما با این ژن و دیگر ژن‌ها تعیین نمی‌شود، بلكه به طور خاص تجربه ما از زندگی بیشترین تاثیر را در شادی شخصی ما دارد اما این یافته‌ها چگونگی برخورداری افراد از شادی را نشان می‌دهد و این كه چرا بعضی افراد به طور طبیعی شادتر از دیگرانند.

 

محمدرضا بازدید : 30 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

خارش را درمان کنید

گزیدگی حشرات , خشکی پوست , بیماری کبدی

خارش نوعی ناراحتی پوستی است که بروز آن دلایل مختلفی دارد. خاراندن موضع باعث تشدید ناراحتی و حتی کبودی و خون ریزی آن می شود.

 

خارش نوعی ناراحتی پوستی است که بروز آن دلایل مختلفی دارد. خاراندن موضع باعث تشدید ناراحتی و حتی کبودی و خون ریزی آن می شود.

عوامل متعددی را می توان در ایجاد این ناراحتی پوستی برشمرد؛ استفاده از مواد شیمیایی، آفتاب سوختگی، هوای سرد، تماس زیاد با آب یا نور خورشید، گزیدگی حشرات یا حمام داغ. اما علت عمده آن خشکی پوست است. این ناراحتی ممکن است در تمامی بدن یا بخشی از پوست ایجاد شود.

 

علل:
ـ استرس و اضطراب
ـ خشکی پوست
ـ قرارگرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید
ـ اختلالات متابولیکی و غدد درون ریز مانند بیماری کبدی و کلیوی
ـ انواع متفاوت سرطان از جمله لنفوما
ـ حساسیت به دارو
ـ بیماری خونی
ـ واکنش های حساسیت زا
ـ گزیدگی حشرات
ـ عفونت انگلی
ـ عفونت قارچی
ـ شپش
ـ تغییرات هورمونی در زنان
ـ استفاده از مواد شیمیایی قوی مانند مواد شوینده
ـ اگزما
ـ هوای سرد

 

علایم:
ـ برآمدگی
ـ خشکی و ترک خوردن پوست
ـ ظاهر چرمی یا پوسته پوسته شدن پوست
ـ قرمزی پوست
ـ ضخیم شدن و ایجاد لکه در پوست
ـ جوش های قرمز
ـ جوش های چرکی

 

درمان خانگی:
ـ حمام کردن در آب ولرم حاوی ۲ پیمانه جو دو سر یا نشاسته ذرت

 

ـ مالیدن نشاسته ذرت روی قسمت های موثر

 

ـ افزودن ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب به آب حمام

 

ـ کمپرس آب سرد

 

ـ مالیدن روغن گزنه روی قسمت های موثر یا خوردن روزی یک یا ۲ فنجان دمنوش این گیاه

 

ـ مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین c، بتاکاروتن، ویتامینE و روی

 

ـ استفاده از ضماد تهیه شده از پودر دارچین و عسل به نسبت مساوی روی قسمت مورد نظر.

 

ـ افزودن نصف پیمانه سرکه سفید به آب حمام

 

ـ مالیدن ضماد تهیه شده از جوش شیرین و آب روی قسمت موردنظر

 

ـ گیاه چریش نیز برای درمان خارش مفید است. حمام در آب حاوی دمنوش این گیاه یا مالیدن روغن آن روی قسمت خارش می تواند مفید باشد.

 

عضویت در وب
جهت عضویت در سایت کلیک کنید

جهت عضویت در سایت کلیک کنید

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • تبادل لینک و بنر
  • شهرداری نوش اباد
  • دانلود صمد ممد
  • تبادل لینک و بنر
  • دانلود
  • دانلود
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • الکترو مگ
  • هندز فری تغییر صدای موبایل
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • آسمون کاغدی
  • تهران موزیک
  • در هم بر هم
  • تبادل لینک هوشمند و رایگان
  • عاشقانه ها
  • شرکت نویان سحر پایدار
  • مدل لباس
  • فیسبوک ایرانی
  • کسب در آمد
  • فیسبوک فارسی
  • . . . تنهایی . . .
  • تهران موزیک
  • شاید برای تو،شاید برای دلم
  • Alone boy2
  • فول البوم
  • blue4music |بروز ترین مرجع موزیک و ویدیو
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال شمارش دقیق
  • بزرگترین سایت دانلود فیلم و اهنگ
  • بیا 2 دانلود
  • نمونه سوال امتحانی
  • سرگرمی اس ام اس سند
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال
  • سرگرمی
  • باران موزیک
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • تاس دانلود
  • ایران کیدذ
  • عکس های خفن خفن سرا
  • پیامک من|آرشیوی از بهترین پیامک ها
  • دانلودپا | مجله خبری تفریحی
  • وی بی اف دانلود | شارژ رایگان
  • رپ صدا | بزرگترین سایت رپ | دانلود جديد
  • مدیا
  • پیشبینی فوتبال تست خزر
  • دانلود بازی و نرم افزار اندروید
  • پاتوق سرای شما♥
  • اس ام اس جدید
  • دانلود سوال پيام نور + اخبار پيام نور
  • کسب درامد باورنکردنی
  • سایت تفریحی سرگرمی یــــــوک!!!
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • سرگرمی تفریحی بینگفا
  • .:| شارژ ایرانسل و همراه اول |:.
  • بدو دانلود
  • کاریکاتور
  • عکس جدید
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    سایت ما چجوریه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2647
  • کل نظرات : 167
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 107
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 138
  • باردید دیروز : 523
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,336
  • بازدید ماه : 3,119
  • بازدید سال : 40,726
  • بازدید کلی : 193,099
  • کدهای اختصاصی
    سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

    ابزار وبمستر

    مشاهده صفحه

    متحرک کردن عنوان وب

    ابزار هدایت به بالای صفحه