loading...
مجله تفریحی و سرگرمی و علمی(با خنده وارد شوید)
عضویت در وب

جهت عضویت در سایت کلیک کنید
جهت عضویت در سایت کلیک کنید
به علت به روز بودن از صفحات دیگر نیز بازدید کنید

محمدرضا بازدید : 36 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

 

سرعت اینترنت موبایل خود را افزایش دهید

 

 

 

 

سیستم عامل آندروید, ارتباط اینترنتی

 

سرعت اینترنت موبایل خود را افزایش دهید

 

Network Speed Booster نرم افزاری حرفه ای برای سیستم عامل آندروید می باشد که به شما کمک می کند تا بتوانید سیگنال های دریافتی از طریق دستگاههای بی سیم اینترنتی را بهتر و با کیفیت بالاتری دریافت نمایید.
این نرم افزار کانکشن های شما با برج های مخابراتی ومراکز به اشتراک گذاری ارتباط اینترنتی را بهبود بخشیده و باعث افزایش سرعت اینترنت شما می شود.شما می توانید با استفاده از نصب این نرم افزار در سرعت مرور سایتهای اینترنتی بهبود بسیار قابل توجهی ایجاد کنید که لذت وب گردی را برای شما ۲ چندان خواهد کرد.
این نرم افزار به شما کمک می کند تا با امن شدن کانکشن های شما و افزایش کیفیت ارتباط اینترنتی شما بتوانید از بازیها و برنامه های اینترنتی استفاده کنید و از انها لذت ببرید.

 

از ویژگی های کلیدی نرم افزار:
- بهبود قابلیت دریافت سیگنال های برج های مخابراتی و ….
- افزایش سرعت اینترنت و لود صفحات
- ایمن کردن کانکشن های اینترنتی با برج های مخابراتی
- بهبود قابلیت مکالمه شما
- افزایش مسافت دریافتی سیگنال های رادیویی
- قابلیت های مخصوص ارتباطات اینترنتی و تلفنی در موارد مختلف مانند هواپیما
- بسیار ویژگی های دیگر….
لینک دانلود:

 

http://www.lorddownload.com/?p=5293

محمدرضا بازدید : 34 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

آموزش قفل کردن ویندوز 7 بعد از تلاش دوباره برای ورود

 

ویندوز 7, قفل کردن ویندوز, ترفندهای ویندوز

اگر دقت کرده باشید ، هنگام ورود در بعضی از سایتها و پنل های میزبانی وب ، شما فقط 3 بار اجازه ورود به یک حساب کاربری را دارید و در صورتیکه بعد از این تعداد رمز عبور را اشتباه وارد کنید اکانت یا IP شما از طریق سرور بلاک یا در سایت مورد نظر به شما پیغامی نمایش داده می شود که چند دقیقه دیگر تلاش کنید. خوب چنین گزینه ای در ویندوز 7 نیز وجود دارد که بسیار کاربردی می باشد . فرض کنید بر روی سیستم عاملتان اطلاعات مهمی ذخیره کرده اید . حساب کاربری شما نیز دارای پسورد می باشد ولی یک هکر تا زمانیکه حساب کاربری به آن اجازه وارد کردن و تست رمز عبور را بدهد وقت بیشتری برای هک کردن رمز عبور دارد .

1. برای انجام اینکار ابتدا کلیدهای پنجره +R را از روی صفحه کلید یا همان کیبرد بفشارید و در کادر Run عبارت Secpol.msc را تایپ کنید. جهت دسترسی سریعتر در کادر جستجو گزینه Start تایپ کنید .

Secpol.msc

2.کمی صبر کنید تا ویزارد Local Security Policy باز شود . در سمت راست چند گزینه وجود دارد . بر روی پیوند Account Policies کلیک کرده و از زیر مجموعه های این پیوند گزینه Account Lockout Policy را انتخاب کنید .

3. بعد از کلیک بر روی گزینه بالا 3 فایل ویرایشی در قسمت روبروی آن نمایش داده می شود که تنظیمات اصلی در فایل Account lockout threshold می باشد . با دابل کلیک کردن بر روی فایل نام برده شده آن را باز کنید . بعد از دابل کلیک کردن یک پنجره نمایش داده می شود که عدد صفر در تب اول در کادر Account will not lock out تایپ شده است . عدد صفر در این قسمت یعنی شما می توانید تا بی نهایت پسورد خودتان را در حساب کاربری اشتباه وارد کرده و از دوباره تلاش کنید .
خوب برای بیشتر کردن امنیت حساب کاربری عدد 3 را در کادر مورد نظر تایپ کرده و بر روی Ok کلیک کنید در مرحله بعدی نیز یک ویزارد برای شما نمایش داده می شود که باید آن را تائید کنید .

4. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید 2 گزینه Account lockout duration و Reset account lockout counter after نیز با زمان پیش فرض تنظیم شده است . اجازه بدهید کاربرد این گزینه را نیز برای شما توضیح بدهم .
گزینه اول Account lockout duration به کاربر اجازه میدهد که پس از گذشت مدت زمانی رمز عبور خودش را وارد کرده و به حساب کاربری لاگین کند .
و اما دومین گزینه Reset account lockout counter after می باشد .این گزینه تعیین می کند که کاربر چه مدت زمانی از پس یکبار تلاش ناموفق باید صبر کند تا دوباره رمز عبور را وارد نماید .

 

محمدرضا بازدید : 54 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

FREEZE آموزش نحوه‌ي 

در این مقاله شما را با نرم افزاری آشنا میکنیم که مخصوص كامپيوترهاي همگاني است! يعني كامپيوترهاي اماكني مثل: مراكز آموزشي، كافي‌نت‌ها، سايت‌هاي دانشگاه و ... ،به اين معنا كه تا وقتي كه اين نرم‌افزار فعال است، كاربر هر تغييري كه خواست مي‌تواند بر روي ویندوز اعمال كند، اما بعد از يك بار Reset كردن كامپيوتر ، ويندوز به حالتي برمي‌گردد كه در آن حالت فريز شده است! 

طرز كار نرم‌افزار به اين صورت است:
شما بعد از اينكه ويندوز جديد و سر حالي بر روي كامپيوترها نصب كرديد و همه تنظيمات مورد نياز را انجام داديد و همه نرم‌افزارهاي مورد نياز كاربران را نصب كرديد و خيالتان راحت شد كه اين ويندوز، ويندوزي است كه جواب‌گوي نياز كاربران عمومي اين مكان است، آن ويندوز را با اين نرم‌افزار Freeze مي‌كنيد.
به اين معنا كه تا وقتي كه اين نرم‌افزار فعال است، كاربر هر تغييري كه خواست مي‌تواند بر روي آن اعمال كند، اما بعد از يك بار Reset كردن كامپيوتر (يعني زماني كه كار كاربر با آن كامپيوتر تمام شد)، ويندوز به حالتي برمي‌گردد كه در آن حالت فريز شده است!
جالب است نه؟
به عبارت ديگر، كاربر مجاز است هر كاري كه خواست بر روي سيستم انجام دهد، اما شما خيالتان راحت است كه بعد از يك بار Reset كردن ويندوز، تمامي تنظيمات، به حالت اوليه برمي‌گردد و ديگر نيازي نيست كه بعد از اتمام كار كاربر برويد و يكي يكي تنظيمات را به حالت اول برگردانيد تا براي استفاده كلاس بعد يا استاد بعد، با مشكل مواجه نشويد.

و اما اسم اين نرم‌افزار حياتي Deep Freeze است. حجم آن هم بسيار پايين است، فقط 2.5 مگابايت!

من آموزشي از نحوه‌ي استفاده از اين نرم‌افزار ارائه مي‌كنم و جداً خواهش مي‌كنم اگر دلتان به حال پيشرفت اين مملكت مي‌سوزد(!) اين نرم‌افزار را به همه كساني كه مسؤول كامپيوترهاي اماكن عمومي هستند، پيشنهاد كنيد.

Freeze كردن ويندوز, آموزش کامپیوتر

نحوه‌ي نصب Deep Freeze:
نرم‌افزار Deep Freeze را دانلود كنيد و همانطور كه گفتم، بعد از اينكه همه تغييرات لازمه را اعمال كرديد،‌ آن‌را براي اجرا دابل‌كليك كنيد. (البته اين به اين معني نيست كه شما بعداً ديگر نمي‌توانيد هيچ تغييري بر روي ويندوز بدهيد، بعداً روش غيرفعال كردن اين نرم‌افزار را هم توضيح خواهم داد)

قبل از اجراي مراحل نصب، حتماً همه پروژه‌هاي خود را ذخيره كنيد و برنامه‌ها را ببنديد، چون ويندوز خود به خود Reset خواهد شد و ممكن است اطلاعات شما از بين برود.

در مرحله اول بايد تعيين كنيد كه قرار است كدام درايوهاي هارد شما Freeze شوند. پيشنهاد مي‌كنم همه درايوها به جز يكي از آن‌ها را Freeze كنيد. در اين حالت كاربر بر روي هر درايوي كه فايل يا پوشه‌اي ايجاد كند، حذف خواهد شد. فقط يك درايو (ترجيجاً آخرين درايو) را براي كارهاي ضروري Freeze نكنيد.

براي انتخاب يا عدم انتخاب يك درايو، چك‌باكس كنار آن را فعال يا غيرفعال كنيد.
بر روي Install كليك كنيد تا به مرحله بعد برويد.
در سمت چپ گزينه I accept را انتخاب كنيد و در سمت راست بر روي Next كليك كنيد.
در مرحله آخر هستيد، تنها كافي‌ است بر روي Finish كليك كنيد تا نرم‌افزار نصب شده و ويندوز دوباره راه‌اندازي شود.
بعد از اينكه ويندوز دوباره بالا آمد، پيغامي مبني بر اينكه آيا مايليد بر روي نرم‌افزار پسورد بگذاريد يا خير ظاهر مي‌شود كه بهتر است Yes را انتخاب كنيد.
پسورد براي اين است كه كاربران نتوانند بدون خواست شما اين نرم‌افزار را غيرفعال كنند و دوباره همان آش و همان كاسه!

(اگر اين پنجره ظاهر نشد، مهم نيست، بعداً خواهم گفت كه چطور پسورد براي نرم‌افزار تعريف كنيد)
پس، بر روي Yes كليك كنيد و پسورد دلخواهتان را دو بار در كادرهاي مربوطه تايپ كنيد.

اگر به كنار ساعت ويندوز دفت كنيد، يك آيكون خاكستري رنگ مي‌بينيد كه نشانه فعال بودن اين نرم‌افزار است. از اين پس هر تغييري (حتي پاك كردن فايل‌هاي مهم يا Remove كردن نرم‌افزارها) در ويندوز انجام دهيد، بعد از يك بار Reset شدن ويندوز، همه چيز سر جاي خودش بر مي‌گردد.

غيرفعال كردن نرم‌افزار
طبيعتاً به خاطر حساس بودن نرم‌افزار، نبايد به همين راحتي‌ها بتوان آن‌را غيرفعال كرد و همين‌طور هم هست. براي غيرفعال كردن اين نرم‌افزار بايد كليدهاي تركيبي Ctrl+Alt+Shift+F6 را بفشاريد.
با اين كار، پنجره‌اي باز مي‌شود. اگر پسوردي تعريف كرده‌ايد،‌ آن‌را وارد كنيد، ‌در غير اين‌صورت فقط بر روي OK كليك كنيد تا محيط ساده و كوچك برنامه باز شود.

Freeze كردن ويندوز, آموزش کامپیوتر

براي اين‌كه نرم‌افزار را غيرفعال (Thawed) كنيد، بايد در تب Boot Control گزينه سوم يعني Boot Thawed را انتخاب كنيد. حالا اگر يك بار ويندوز را Reset كنيد، خواهيد ديد كه بر روي آيكون نرم‌افزار در System Tray يك علامت قرمز رنگ چشمك مي‌زند و اين، به معني غيرفعال بودن نرم‌افرار است. در زمان غيرفعال بودن نرم‌افزار، همه تغييرات همانند قبل، ثبت مي‌شوند.

با گزينه دوم (Boot Thawed on next n restarts) مي‌توانيد تعيين كنيد كه نرم‌افزار تا چند بار Reset شدن ويندوز، غيرفعال باشد. به طور مثال اگر عدد 5 را وارد كنيد، كاربري كه با كامپيوتر كار مي‌كند، تا 5 بار مي‌تواند ويندوز را Reset كند و تغييرات لازمه را اعمال كند، بعد از 5 بار، نرم‌افزار دوباره فعال مي‌شود و ويندوز Freeze مي‌شود.

اگر نتوانسته‌ايد پسوردي براي نرم‌افزار تعريف كنيد، با استفاده از تب Password و دو بار وارد كردن يك كلمه عبور، نرم‌افزار داراي يك پسورد مي‌شود.

توجه: براي Remove كردن اين نرم‌افزار از روي سيستم، بايد ابتدا به حالت Thawed برويد (يعني ابتدا نرم‌افزار را غيرفعال كنيد و يك بار سيستم را Reset كنيد) و سپس بر روي فايل نصب نرم‌افزار دابل‌كليك كنيد. در اين حالت دكمه Install به Uninstall تبديل شده است. بر روي ان كليك كنيد تا اين نرم‌افزار پاك شود.

پيشنهاد مي‌شود تنها براي كارهاي ضروري اين نرم‌افزار را غيرفعال كنيد و بعد از غيرفعال كردن، حواستان باشد كه قبل از اعمال تغييرات كاربران، دوباره آن‌را فعال كنيد.

مطمئناً با استفاده از اين نرم‌افزار اولاً نياز به نظارت بسيار كمتر خواهد شد و ثانياً مشكلاتي كه موجب مي‌شود دائماً ويندوز عوض شود، كمتر پيش خواهد آمد.

رفع مشکل‌های احتمالی:
توجه: اگر پسوردي براي نرم‌افزار تعريف كرديد و اون رو فراموش كرديد، مراجعه كنيد به اين آدرس:

http://www.faronics.com/faq/#9

توضيح خلاصه اينكه: وارد تنظيمات BIOS سيستمتون بشيد، تاريخ سيستم رو حداقل به 60 روز پيش تغيير بديد. حالا وارد ويندوز بشيد، فايل مربوط به نصب نرم‌افزار رو اجرا كنيد و اون رو Uninstall كنيد و اگر خواستيد، دوباره نصبش كنيد، فقط اين بار حواستون باشه كه پسورد رو فراموش نكنيد!

اگر به هر دلیلی، با فشردن کلیدهای CTRL+ALT+SHIFT+F6 پنجره نرم افزار باز نشد و یا اینکه قفل می‌کرد، وارد اکانت Administrator بشید و از اونجا غیرفعال کنید.

 

محمدرضا بازدید : 35 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

ترفند جالب برای فایلهای ZIP

 

عوض کردن پسوند فایل, فایلهای zip

من مدتها قبل یه سری فایل داشتم که (برای من) خیلی محرمانه و مهم بود و من هم به دلایلی مجبور بودم که یه چند روزی کامپیوترم رو به یکی از دوستان حرفه ای (در زمینه کامپیوتر) قرض بدم، امّا من باید با این فایل ها چه کار میکردم تا به دست کسی نیفته؟ باید اونارو تو CD رایت میکردم ؟ ولی اون فایل ها خیلی زیاد بودن و تو CD جا نمیشدن (حتی تو DVD)! حتماً میگید که باید مخفی میکردمشون... . آخه آدم ساده دارم میگم اون یه حرفه ای بود، خب پیداشون میکرد...! پس باید چه کار میکردم تا به این فایل ها دسترسی پیدا نمیکرد و اصلا بهشون مشکوک هم نمیشد ؟ به نظر شما من باید چه کار میکردم ....؟؟؟؟

 

من چند راه در پیش رو داشتم :
1- راه اول اینکه اونارو پاک کنم و بعد از اینکه کامپیوترم رو از دوستم پس گرفتم، فایلها رو با ریکاوری برگردونم. خب این راه اصلاً عاقلانه نبود، از کجا معلوم بود که اونم همین کار رو نکنه ؟ یا اینکه تو اون درایو چیزی (اطّلاعات) نریزه و اطّلاعات مهم من از بین نره ؟ پس این راه و بی خیال شدم.

 

2-راه دوم این بود که اون فایلها رو اَبَرمخفی کنم و به جایی انتقالشون بدم که عقل جن هم نمیرسه. خب این راه کمی قابل قبول تره ولی خالی از اشکال نیست چون همون طور که گفتم دوستم یه حرفه ای بود و میدونست که من این اطّلاعات با ارزش رو تو هاردم دارم پس به محض اینکه کامپیوترم به دستش برسه اول تمام هارد رو ریکاوری میکنه بعدش هم تمام هارد رو Search میکنه. اگه من از این راه استفاده میکردم ته دلم قرص نبود و میترسیدم که اطّلاعات لو بره. پس خود به خود این راه هم کنار رفت.

 

3- راه سوم این بود که تمام اطّلاعات رو به صورت یک فایل zip. یا .rar در بیارم و روشون کلمه عبور طول و درازی بزارم که نتونه به راحتی قفلش رو بشکنه. امّا چیزی که میگفتم این نیست پس صبر کنید. به نظر شما اگه این کارو میکردم خیالم راحت بود ؟ خب مسلماً یه کپی از اون فایل تهیه میکرد و یه روزی قفلش رو میشکوند. من باید کاری میکردم که اصلا به اون فایلها مشکوک نشه. پس این راه هم زیاد امن نبود.

 

4-  اما راه چهارم از همه بهتره چون امکان اینکه به فایلها مشکوک بشه و بتونه قفلشون رو بشکنه تقریباَ صفر بود. همه ما میدونیم که با عوض کردن پسوند فایل میشه شکل ظاهری فایل رو عوض کرد، مثلاً شما میتونید با عوض کردن پسوند یک فایل عکس (.jpg) اونو بدون از بین رفتن عکس و خراب شدنش به یک فایل .dll یا ocx. یا .pak یا .tns و یا هر چیز دیگه ای که شما میخواید تبدیل کنید امّا مشکل به همین سادگی حل نمیشد. من تقریبا حدود پانزده هزار فایل با پسوندهای متفاوت داشتم که به خاطر سپردن نام و پسوندشون غیر ممکن بود. پس کاری که من کردم این بود که ابتدا تمام فایلها رو به یک پوشه انتقال دادم و از اونجایی که نمیشد پسوند پوشه رو عوض کنم مجبور شدم اون پوشه رو به صورت zip در بیارم و برای پرونده یک کلمه عبور مطمئن بزارم؛ حالا بهترین کار این بود که پسوند فایل zip شده رو تغییر بدم، من پسوند اون فایل رو به .dll تغییر دادم تا به شکل یک فایل سیستمی در بیاد چون کسی به یک فایل سیستمی شک نمیکنه و اصلاَ بهش اهمیّت نمیده. قدم آخر هم این بود که این فایل نسبتاَ حجیم رو به پوشه بازیهام کپی کنم. چون فایلهای بازی اکثراَ فایلهای .dll و حجیم هستند غیر ممکن بود که کسی به اون شک کنه. من تنها کاری که باید میکردم این بود که نام اون فایل رو به خاطر بسپرم و زمانی که کامپیوترم رو پس گرفتم پسوند فایل رو به حالت اول یعنی .zip برگردونم و فایلها رو از توش استخراج کنم.

 

برای تغییر پسوند فایل باید بتونید پسوند رو ببینید؛ در ویندوز نمیشه پسوند فایلهای شناخته شده رو دید و فقط میشه پسوند بعضی از فایلهای سیستمی مانند .dll و فایلهای ناشناخته رو دید. برای اینکه بتونید پسوند فایلها رو  ببینید مراحل زیر رو دنبال کنید :

 

ابتدا وارد Control Panel بشید و روی آیکن Folder Option دابل کلیک کنید، در پنجره ای که ظاهر میشه وارد برگه View بشید و در قسمت Advanced Settings علامت گزینه Hide extensions for known file types رو بردارید و روی Ok کلیک کنید به همین سادگی. حالا شما میتونید پسوند تمام فایلها رو ببینید.

من تونستم با این ترفند که خودم کشفش کردم کامپیوترم رو به دوست حرفه ایم بدم و خیالمم از بابت اطّلاعات مهم و خصوصیم راحت باشه. امیدوارم که این ترفند در مواقع ضروری به کمکتون بیاد

 

محمدرضا بازدید : 28 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)
 
 
 
انتخاب رايانه‌هاي لوحه‌اي (tablet) و تلفن‌هاي همراه هوشمند (smartphone) براي خريد با اين تنوع بي‌حد و حصر كار چندان ساده‌اي نيست. با توجه به اين همه مدل و سيستم عامل (OS) اندرويد و iOS رايانه لوحه‌اي، ما در اينجا قصد داريم هشت نكته كليدي مهم را جهت راهنمايي شما براي تصميم‌گيري صحيح در انتخاب خريد رايانه‌هاي لوحه‌اي يا تلفن‌هاي همراه هوشمند تبلتي شرح دهيم:
 
1ـ بزرگي صفحه نمايش
اندازه صفحه نمايش يكي از مهم‌ترين نكته‌هايي است كه بايد در انتخاب تبلت‌ها در نظر داشته باشيد. البته بزرگي صفحه نمايش رايانه لوحه‌اي دقيقا به نياز و علاقه شخصي و اين كه تا چه حد مي‌خواهيد قابل حمل باشد، بستگي دارد. اندازه صفحه نمايش 7‌/‌9 اينچ مشخصه رايانه لوحه‌اي شركت اپل، آيپد (iPad) است. گزينه كوچك‌تر ديگر هفت اينچي است كه امروز خيلي طرفدار دارد و تبلت‌هاي Streak7 شركت دل و PlayBook شركت بلك بري از نمونه‌هاي آن است. تبلت‌ها در اندازه‌هاي ديگري چون 9‌/‌8، 1‌/‌10 و موبايل ـ تبلت‌ها در اندازه‌هايي حدود پنج اينچ زياد است. در بين تلفن‌هاي همراه هوشمند صفحه نمايش چهار اينچي اندازه استانداردي است، اما آنها از نظر كيفيت بسيار متنوعند. امروزه بسياري از تلفن‌هاي همراه هوشمند مانند Galaxy S2 صفحه نمايش‌هاي AMOLED دارند كه رنگ‌هاي واقعا زنده‌شان هنگام پخش و استريم محتواي رسانه‌اي (media) بخوبي نمود دارد.
 
 
2ـ سيستم عاملي تبلت
انواع گوناگوني از سيستم‌هاي عامل (زمينه نرم‌افزاري كه تبلت‌ها و تلفن‌هاي همراه هوشمند بر آن به كار مي‌پردازند) براي تبلت‌ها وجود دارد. يكي از محبوب‌ترين آنها iOs گزينه اپل است كه در آيفون (iPhone) و آيپد يافت مي‌شود. بيشتر تبلت‌هاي سال 2012 با OS اندرويد نگارش 4 (بستني حصيري) شخصي‌سازي شده براساس OS گوگل كه در تلفن‌هاي همراه كاربرد دارد، مي‌تازد. بقيه سيستم‌هاي عامل‌ رايانه‌هاي لوحه‌اي سال 2011 توسط HP و بلك بري پديد آمده و توسعه يافتند. اكنون ويندوز 8 و 7 كه شما را قادر مي‌سازد برنامه‌هاي رايانه‌هاي PC را روي رايانه‌هاي لوحه‌اي اجرا كنيد، نيز خاستگاه بسياري از تبلت‌هاست. در بين تلفن‌هاي همراه هوشمند Windows Phone 7 يكي از سيستم عامل‌هاي كاملا پيشرو و يكي از بهترين آنهاست. آيفون و تلفن‌هاي دستي اندرويدي نيز انتخاب‌هاي مناسبي به شمار مي‌رود.
 
 
 
 
3ـ ميزان ظرفيت فضاي ذخيره داده تبلت
مقدار ظرفيت فضاي ذخيره داده‌اي كه شما براي يك رايانه لوحه‌اي نياز داريد، بستگي مستقيم به مورد كاربري تبلت شما دارد. در مجموع يك فضاي ذخيره داده 16 گيگابايتي براي يك رايانه لوحه‌اي كاملا كافي به نظر مي‌رسد و شما مي‌توانيد انبوهي از موزيك‌ها و عكس‌ها را در آن جاي دهيد؛ اما در مورد ويدئوي HD و برنامه‌هاي كاربردي پر حجم قضيه فرق كرده و نياز به حافظه به مراتب بزرگ‌تري داريد. در صورتي كه به ذخيره مقدار زيادي عكس و ويدئو نياز نداشته باشيد، حافظه‌هايي كمتر از اين مقدار نيز كافي به نظر مي‌رسد. محصولات اپل فاقد درگاه كارت‌خوان هستند، اما بسياري تبلت‌هاي ديگر در بازار داراي شكاف‌هاي كارت‌هاي ميكرو SD يا ميكرو SDHC جهت توسعه فضاي ذخيره داده موجود سيستم هستند.
 
 
 
 
4ـ نياز واقعي به 3G
همه رايانه‌هاي لوحه‌اي از Wi-Fi پشتيباني به عمل مي‌آورند، بنابراين قادريد آنها را به صورت بي‌سيم به شبكه خانگي واي ـ فاي خود متصل سازيد. برخي از تبلت‌ها نيز دو نوع اتصال‌پذيري بي‌سيم و3G را با هم مورد پشتيباني قرار مي‌دهد و در نتيجه علاوه بر واي ـ فاي شما مي‌توانيد سيمكارتي را كه اينترنت موبايلش فعال شده درون آنها قرار دهيد و در حال حركت از اينترنت استفاده كنيد. معمولا سرويس 3G گران‌تر از خدمات معمولي اينترنت موبايل است.
 
 
 
5- تعداد برنامه نرم افزاري كاربردي قابل انطباق
فروشگاه Apple App Store با بيش از 300 هزار برنامه كاربردي، فعلا در بين فروشگاه‌هاي App از بيشترين تعداد برنامه برخوردار بوده و همه با دستگاه‌هاي آيپد و آيفون قابل استفاده است؛ اما تعداد 65 هزار از اين برنامه‌ها مخصوص اين دو وسيله طراحي و برنامه نويسي شده‌اند. در مورد اندرويد، بيش از 250 هزار برنامه نيازهاي اساسي اين دستگاه‌ها را پوشش مي‌دهد. سيستم‌هاي عامل‌ ديگر نيز فروشگاه‌هاي Apps خاص خود را دارند كه در مقايسه با دو فروشگاه ذكر شده، بسيار كوچك‌تر است. به هر حال شما بايد تبلتي را انتخاب كنيد كه براي همه كارايي‌هاي آن، برنامه كاربردي در دسترس باشد.
 
 
 
 
6ـ وزن و ضخامت تبلت
آيپد 2 با وزن و ضخامت كم به ترتيب 601 گرمي و 8‌/‌8 ميليمتري خود كه لاغرترين تبلت شناخته شده، سر و صداي زيادي برپا كرده است. اما در اين ميان تبلت‌هاي ديگري هم هست كه از اين دو نظر اسم و رسمي كسب كرده‌اند. رايانه لوحه‌اي پلي بوك بلك بري 7‌/‌9 ميلي‌متر ضخامت داشته و فقط 400 گرم وزن دارد و گلكسي تب (Galaxy Tab) 1‌/‌10 اينچي سامسونگ نيز با 9‌/‌10 ميليمتر ضخامت و وزن 599 گرم نيز اسمش سر زبان‌هاست. نقطه مقابل همه آنها زوم موتورولا (MotorolaXoom) سنگين وزن 730 گرمي است. لاغري و سبك وزني در تلفن‌هاي همراه هوشمند يكي از محاسني است كه از همه بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد. بدنه فلزي اغلب بر وزن وسايل مي‌افزايد، اما از سوي ديگر احساس استحكام و كيفيت بيشتري را منتقل مي‌سازد. همه اين مسائل وقتي بخوبي حس مي‌شود كه بخواهيد رايانه لوحه‌اي‌تان را داخل كيف خود حمل كنيد، بنابر اين پيش از خريد آنها، وزنشان را بخوبي سبك سنگين كنيد.
 
 
 
 
7ـ دوربين
امروزه بيشتر تبلت‌ها و همه تلفن‌هاي همراه هوشمند مجهز به دوربين هستند كه امكان ثبت لحظه‌ها را به صورت تصاوير ثابت و متحرك براي شما فراهم مي‌كند. بيشتر تبلت‌ها دوربيني روي خود در بالاي صفحه نمايش دارند و اين به معناي آن است كه شما مي‌توانيد برنامه‌هايي چون Skype را براي چت تصويري با آنها به كار ببريد. تلفن‌هاي همراه هوشمند به دوربين‌هايي چنان با كيفيت مجهزند كه مي‌توانيد عكس‌هايي حرفه‌اي با آنها بگيريد.
 
 
 
 
8 ـ‌ اتصال به تلويزيون
در بسياري از تبلت‌ها و تلفن‌هاي همراه فوق پيشرفته، امكان اتصال به تلويزيون و صفحه نمايش از طريق كابل HDMI فراهم شده است. اين نكته در مواردي كه مي‌خواهيد محتواي رسانه‌اي دستگاه خود را در صفحه‌اي بزرگ براي خانواده و دوستان به نمايش بگذاريد مزيتي فوق‌العاده عالي محسوب مي‌شود. البته براي اين منظور تبلت‌هايي مانند زوم موتورولا با خروجي HDMI در اندازه كامل مناسب‌تر است.
محمدرضا بازدید : 28 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

عرفی بهترین گوشی های هوشمند آندرویدی

بهترین گوشی های آندرویدی,گوشی هوشمند

معرفی بهترین گوشی های آندرویدی/ ادیشن ماه می ۲۰۱۳
اگر دنبال تعویض گوشی هوشمند خود هستید، و بدنبال گوشی مبتنی بر آندروید هستید؛ توجه شما را به بهترینهای بازار در ماه می 2013 جلب می کنیم که در دستان سازندگانی چون اچ تی سی ،گوگل، موتورولا و سامسونگ است:
HTC One

بهترین گوشی های آندرویدی,گوشی هوشمند

گوشی هوشمند قدرتمند که با گلکسی اس 4 سامسونگ، رقابت تنگاتنگی دارد. سی پس یوی آن مانند گلکسی اس 4 ، کوآلکوم اسنپدراگون 600 است که دو گیگ رم داشته و نمایشگر 1080 پیکسل در خود جای داده است.بدنه آلومینیوم اچ تی سی وان، این گوشی را بسیار شیک نشان می دهد.(بر عکس گلکسی اس 4 که از پلاستیک ساخته شده است)
سیستم عامل آندروید 4.2 یا همان جلی بین روی آن نصب شده که با اینترفیس اچ تی سی سازگار داده شده است.پردازنده آن کوآلکوم 1.7 گیگاهرتزی است و نمایشگر 4.7 اینچی سوپر ال ای دی داشته و 468ppi است که شارپ بودن تصویر و با کیفیت تر شدن نمایشگر را در بر گرفته است. دو دوربینه بوده و یکی 4 مگاپیکسل و دیگری 2.1 مگاپیکسل تعبیه شده است. حافظه داخلی نیز 32/64 گیگ است.
Samsung Galaxy S4

بهترین گوشی های آندرویدی,گوشی هوشمند

دومین فرزند از سری گلکسی اس ها است که در قاب پلاستیکی راهی بازار شده است.
کاربران بسیاری با دیده حقارت به این گوشی نگاه می کنند، چرا که انتظارات کاربران را براورده نکرده و گفته شده در قد و قواره تبلیغات سامسونگ برای این گوشی نبوده است. جلی بین 4.2 آندروید دارد. کوآلکوم 1.9 گیگاهرتزی داشته (در برخی بازارها 1.6 گیگاهرتز اوکتاکور عرضه شده است).
نمایشگر 5 اینچی AMOLED با 441pi دارد و دو دوربینه 13 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسلی ساخته شده است. در حجم 16/32/64 گیگ با میکرو اس دی ساخته شده است.

Google Nexus 4

بهترین گوشی های آندرویدی,گوشی هوشمند

نکسوس 4 گوشی هوشمندی است که گوگل فکر می کند آندروید باید روی آن سوار باشد. یک نکته اینکه LTE روی آن وجود ندارد، هر چند مودم مخصوصی را در خود جای داده است. ال جی سازنده این گوشی برای گوگل است و روی آن جلی بین 4.2 سوار شده است.(منوهای مخصوص برای آن توسط گوگل برای جلب مشتری طراحی شده است)
پردازنده موسوم به 4 هسته ای Krait با سرعت 1و5 گیگاهرتز دارد. نمایشگر 4.7 اینچی WXGA IPS دارد. دو دوربینه بوده که یکی 8 مگاپیکسل و دیگری 1.3 مگاپیکسل است. حافظه داخلی 8 و 16 گیگی دارد.
Motorola Razr i

بهترین گوشی های آندرویدی,گوشی هوشمند

گوشی هوشمند موتورولا بنام ریزر آی است که گوشی محکم و استواری در بازار محسوب می شود. دو فناوری DuPont Kevler fibre و گوریلا گلس شیشه ای برای اسکرین، این گوشی را قابل قبول کرده است.

نکته مهم دارا بودن اس دی کارت برای اضافه کردن حافظه است که نکسوس فاقد آن است. آندروید آیس کرم ساندویچ نسخه 4.0 دارد. پردازنده اینتل اتم دو گیگاهرتز از نوع z2460 دارد. نمایشگر 4.3 اینچی Super AMOLED دارد. 8 مگاپیکسل دوربین اصلی و دوربین جلوی ضعیف VGA دارد. حافظه داخلی آن نیز 8 گیگابایت است.
Samsung Galaxy Note II

بهترین گوشی های آندرویدی,گوشی هوشمند

برای کاربرانی که دست بزرگ دارند، ساخته شده است که داخل جیب بزرگشان هم جا شود!
با قلم S عرضه شده تا مپی متون و کراپ کردن عکس و ... به راحتی انجام شود. جلی بین 4.1 داشته و با پردازنده 1.6 گیگاهرتزی چهار هسته ای عرضه شده است.

صفحه 5.5 اینچی از نوع اچ دی AMOLED دارد. دو دوربینه بوده که یکی 8 و دیگری 1.9 مگاپیکسل است. حافظه داخلی 16/32/64 تعریف شده و اسلات میکرو اس دی نیز به آن می خورد.
Motorola Droid Razr Maxx HD

بهترین گوشی های آندرویدی,گوشی هوشمند

یکی از بهترین های بازار در ماه می است که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در تاپ است.مهمترین ویژگی آن باطری پر قدرت 3300mAh است که 32 ساعت جواب می دهد و در کنار نمایشگر 4.7 اینچی قدرت زیادی به کاربر هنگام کار می دهد.
دو فناوری DuPont و گوریلا گلس در آن بکار رفته که ضمن سخت کردن بدنه مقاوم آن، زیبایی نظامی مانندی نیز به آن می دهد. ضد آب بوده و در برابر فشار آب مقاوم است.

آندروید آیس کرم ساندویچ یا همان 4.0 روی آن نصب است. پردازنده دستگاه دو هسته ای 1.5 گیگاهرتز است و نمایشگر 4.7 اینچی 720 پیکسلی دارد. دوربین اصلی 8 مگاپیکسل و دوربین جلو نیز 1.3 مگاپیکسل است. ویدئوی آن 1080 ضبط می کند و 32 گیگ حافظه داخلی دارد.همچنین اسلات برای اضافه کردن حافظه دارد.
Samsung Galaxy S3

بهترین گوشی های آندرویدی,گوشی هوشمند

گلکسی اس 3 سامسونگ یکی از بهترین های بازار آندرویدی است که علی رغم ورود اس 4، همچنان طرفدار دارد. آندروید آیس کرم ساندویچ 4.0 داشته و نمایشگر آن 4.8 اینچی است. پردازنده کرایت دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی داشته و دو دوربین 8 و 1.9 مگاپیکسلی دارد.حافظه 16/32 گیگی داشته و اسلات برای اضافه کردن حافظه دارد.

 

محمدرضا بازدید : 26 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

عکاسی با موبایل در نور کم

دوربینهای دیجیتال, دوربین های عکاسی, لنز دوربین

جشن تولد، مهمانی‌های خانوادگی، جشن سال نو و بسیاری از موارد دیگر از جمله مراسمی است که اغلب سوژه‌هایی برای عکاسی بیاد ماندنی به‌شمار می‌روند.

 

متاسفانه یکی از مشکلاتی که هنگام عکاسی در این لحظات به چشم می‌خورد، نور کم محیط و بی‌کیفیت بودن عکس‌های نهایی است؛ بویژه اگر این عکس‌ها با دوربین تلفن‌های همراه گرفته شود.

 

همان‌طور که بسیاری از شما می‌دانید برای عکسبرداری در محیط‌های کم نور باید مدت زمان بیشتری را به مراحل آشکارسازی تصویر (exposure) توسط دوربین اختصاص داد. صرف این زمان طولانی موجب می‌شود در پی کوچک‌ترین حرکت سوژه موردنظر یا لرزش دوربین در دستانتان، عکس تار و محو شود. در صورتی‌که عملیات آشکارسازی در مدت زمان کوتاهی صورت بگیرد نیز نور کم محیط موجب می‌شود سوژه‌های شما بخوبی در تصویر مشخص نباشد و محیط عکس تاریک شود.

 

اگر دوست دارید مانند یک عکاس حرفه‌ای تصاویری با بالاترین کیفیت را در محیط‌های کم‌نور تهیه کنید باید ابتدا دوربین خود را از حالت اتوماتیک خارج کرده سپس با توجه به نکات زیر، عکسبرداری از سوژه‌های موردنظرتان را انجام دهید.

 

ارتقای سطح ایزو
تنظیمات ایزو (ISO) در دوربین، به شما این امکان را می‌دهد میزان حساسیت دوربین به نور را مشخص کنید. هرچه ایزو بیشتر باشد، دوربین سریع‌تر می‌تواند محیط مقابل خود را در نور موجود مشاهده کند. بنابراین شما می‌توانید با افزایش میزان ایزو، عکس‌های خود را در مدت زمان سریع‌تری تهیه کرده و تاری ناشی از حرکت سوژه یا تکان خوردن دوربین در دستانتان را به حداقل برسانید.

 

شاید با دانستن این نکته فکر کنید همه‌چیز تمام است و با افزایش سطح ایزو می‌توان براحتی در هر محیط کم‌نوری به عکاسی پرداخت. توجه داشته باشید افزایش سطح ایزو موجب افزایش نویز در تصویر شما می‌شود، بخصوص اگر تصویر شما دارای بخش‌هایی با رنگ ثابت باشد، این نویزها می‌تواند به‌‌صورت بافت‌هایی از نقاط رنگی روی تصاویر شما ظاهر شود. پس باید توجه داشته باشید سطح ایزو را تا حدی افزایش دهید که کمترین نویز در عکس‌های شما مشاهده شود. بسیاری از دوربین‌های امروزی این قابلیت را دارند که تصاویر با کیفیتی را تا حداقل سطح 800 ایزو در اختیار شما قرار دهند.

 

به‌کارگیری HDR
عکسبرداری در حالت HDR به شما این امکان را می‌دهد توازن قسمت‌های تاریک و روشن را برقرار کرده و عکس نهایی را با نور یکنواخت در تمام قسمت‌ها در اختیار بگیرید. در این حالت دوربین شما دو یا سه عکس متوالی را با آشکارسازی‌های متفاوت تهیه کرده و از ترکیب آنها با یکدیگر، جزئیات روشن‌ترین و تاریک‌ترین نقاط تصویر را دریافت می‌کند. در ادامه با بررسی اطلاعات به‌دست آمده، تصویر نهایی را اصلاح کرده و عکسی با کیفیت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

باتوجه به تهیه چند عکس متوالی در این روش باید دقت داشته باشید سوژه‌های شما هنگام عکسبرداری حرکتی نداشته باشد. این حالت را برای عکس‌های دسته‌جمعی و عکسبرداری از مناظر به شما پیشنهاد می‌کنیم.
قابلیت (HDR (high dynamic range در نرم‌افزار بسیاری از تلفن‌های همراه در بخش Settings یا Camera Scenes قابل مشاهده است.

 

استفاده از زمان‌سنج
شاید شما نتوانید لرزش دست‌هایتان را هنگامی که دوربین به دست می‌گیرید مهار کنید، اما انجام این کار برای میز یا سه‌پایه دوربین بسیار آسان است. پس اگر سطح ایزو را ارتقا داده‌اید یا قابلیت HDR را فعال کرده‌اید و می‌خواهید لرزش دستانتان را نیز به صفر برسانید، می‌توانید دوربین را روی یک میز قرار دهید یا از سه‌پایه دوربین کمک بگیرید. همچنین برای جلوگیری از لرزش دوربین هنگام فشار دادن دکمه شاتر می‌توانید زمان‌سنج دوربین را برای عکسبرداری خودکار در بازه‌های زمانی 5 تا 30 ثانیه فعال کنید.

 

استفاده بهینه از فلاش
شاید بسیاری از کاربران فکر کنند استفاده از فلاش در هر شرایطی موجب افزایش کیفیت عکس‌ها می‌شود، اما این طرزفکر کاملا غلط است. استفاده از فلاش در همه شرایط افزایش کیفیت تصویر را به‌دنبال ندارد. گاهی اوقات تهیه یک عکس در محیط کم‌نور غیرممکن است و در چنین شرایطی باید از فلاش کمک بگیرید. چنانچه در این موارد به سوژه نزدیک شده و فلاش نیز زده شود، عکس نهایی شما غیرطبیعی بوده و نور بسیاری روی سوژه شما مشاهده می‌شود. توجه داشته باشید برای عکسبرداری در این شرایط باید پس از فعالسازی فلاش، کمی از سوژه موردنظرتان فاصله گرفته تا نور فلاش در محیط پخش شود. با این کار نور فلاش به‌طور یکنواخت به سوژه رسیده و عکس نهایی از کیفیت قابل قبولی برخوردار خواهد بود.

 

عضویت در وب
جهت عضویت در سایت کلیک کنید

جهت عضویت در سایت کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • تبادل لینک و بنر
  • شهرداری نوش اباد
  • دانلود صمد ممد
  • تبادل لینک و بنر
  • دانلود
  • دانلود
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • الکترو مگ
  • هندز فری تغییر صدای موبایل
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • آسمون کاغدی
  • تهران موزیک
  • در هم بر هم
  • تبادل لینک هوشمند و رایگان
  • عاشقانه ها
  • شرکت نویان سحر پایدار
  • مدل لباس
  • فیسبوک ایرانی
  • کسب در آمد
  • فیسبوک فارسی
  • . . . تنهایی . . .
  • تهران موزیک
  • شاید برای تو،شاید برای دلم
  • Alone boy2
  • فول البوم
  • blue4music |بروز ترین مرجع موزیک و ویدیو
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال شمارش دقیق
  • بزرگترین سایت دانلود فیلم و اهنگ
  • بیا 2 دانلود
  • نمونه سوال امتحانی
  • سرگرمی اس ام اس سند
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال
  • سرگرمی
  • باران موزیک
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • تاس دانلود
  • ایران کیدذ
  • عکس های خفن خفن سرا
  • پیامک من|آرشیوی از بهترین پیامک ها
  • دانلودپا | مجله خبری تفریحی
  • وی بی اف دانلود | شارژ رایگان
  • رپ صدا | بزرگترین سایت رپ | دانلود جديد
  • مدیا
  • پیشبینی فوتبال تست خزر
  • دانلود بازی و نرم افزار اندروید
  • پاتوق سرای شما♥
  • اس ام اس جدید
  • دانلود سوال پيام نور + اخبار پيام نور
  • کسب درامد باورنکردنی
  • سایت تفریحی سرگرمی یــــــوک!!!
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • سرگرمی تفریحی بینگفا
  • .:| شارژ ایرانسل و همراه اول |:.
  • بدو دانلود
  • کاریکاتور
  • عکس جدید
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    سایت ما چجوریه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2647
  • کل نظرات : 167
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 94
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 120
  • باردید دیروز : 523
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,318
  • بازدید ماه : 3,101
  • بازدید سال : 40,708
  • بازدید کلی : 193,081
  • کدهای اختصاصی
    سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

    ابزار وبمستر

    مشاهده صفحه

    متحرک کردن عنوان وب

    ابزار هدایت به بالای صفحه