loading...
مجله تفریحی و سرگرمی و علمی(با خنده وارد شوید)
عضویت در وب

جهت عضویت در سایت کلیک کنید
جهت عضویت در سایت کلیک کنید
به علت به روز بودن از صفحات دیگر نیز بازدید کنید

محمدرضا بازدید : 27 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

کاشان، مروارید کویر

 کاشان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب تهران و در بین دامنه کوه کرکس نطنز و دشت کویر در استان اصفهان قرار دارد.

شهر تاریخی کاشان با قدمتی زیاد همچون نگینی پُر بها در میان کویر و دامنه‌های زاگرس همچنان پایدار و استوار خودنمایی می‌کند. کاشان، شهر زیبای کویری و سنت‌های اصیل را مروارید کویر نیز می‌خوانند چرا که نشان از اصالت و تاریخ شکوهمندش، پیوندی عمیق با تمدن هفت هزار ساله سیلک دارد. کاشان، شهری نشسته بر کرانه کویر است. کاشان شهر مسجدهاست، دیار گنبدهای فیروزه‌ای و گلدسته‌های بلند است، صحیفه‌ای گسترده از یادمان‌های به یاد ماندنی از تاریخ و هنر ایران است. 

باغ‌ و كاخ‌ تاریخی‌ فین‌، كاشان
این‌ باغ‌ در جنوب‌ شهر كاشان و در مجاورت‌ روستای‌ فین قرار دارد. این‌ بنا روی‌بناهایی‌ از عهد آل‌ بویه‌ ساخته‌ شده‌ است‌. فضای‌ عمومی‌ آن‌ از لحاظ‌ باغ‌ آرایی‌ و نحوه‌ آبرسانی‌ اهمیت‌ ویژه‌ای‌دارد. باغ‌ فین‌ به‌ علت‌ قتل‌ امیركبیر در حمام‌ كوچك‌ آن‌ شهرت ملی‌ یافته‌ است‌. این‌ باغ‌ از آثاردوره‌ صفویه‌ است‌ و بواسطه‌ آب‌ چشمه‌ سلیمانیه‌، صدها سال‌ است‌ كه‌ پابرجا مانده‌ است‌. هم‌ اكنون‌ آب‌ فین‌ به‌حوض‌ «لثه‌گاه‌» می‌ریزد و پس‌ از عبور از آبگیرها و جدول‌های‌ زیبای‌ باغ‌ فین‌، باغات‌ و كشتزارهای‌ حومه‌ فین‌ را آبیاری‌ می‌كند.

 کاشان,جاهای دیدنی کاشان

 بناهای‌ این‌ باغ‌ عبارتند از: سردر ورودی‌، برج‌ و بارو، شتر گلوی‌ صفوی‌، شتر گلوی‌ فتحعلی‌ شاه‌، اتاق‌ شاه‌نشین‌، موزه‌ غرب‌ باغ‌، حمام‌ كوچك‌ و بزرگ‌ و كتابخانه‌ شرق‌ باغ‌. بنای‌ سرپوشیده‌ شتر گلوی‌ شاه‌ عباسی‌ كه‌ در دو طبقه‌ ساخته‌ شده‌ در وسط‌ باغ‌ و در مقابل‌ سردر بزرگ‌ واقع‌ شده‌ است‌.

شهر زیر زمینی نوش آباد کاشان
آنچه به عنوان شهرهای زیر زمینی در جهان معروف هستند در واقع ساختارهای متراکم و پیچیده و گسترده ای چون دالان های باریک تو در تو و اتاق هایی با ابعاد کوچک است. در بعضی از این شهرها علاوه بر موارد فوق معبد و محل تدفین در دل زمین ایجاد شده است. شهرهای زیر زمینی که جنبه پناهگاهی دارند به دو شکل ایجاد شده اند یا در بیرون از شهرها و در دل تپه های طبیعی یا در زیر شهرهای مسکونی تا عمق حتی 50 متری از سطح زمین ایجاد شده اند.

شهر زیر زمینی نوش آباد شهری سه طبقه است که طبقه ی اول آن در عمق سه متری و طبقه سوم آن در عمق 16 متری از سطح زمین ساخته شده است. تمام فضاهای آن به وسیله حفاری ظریف و دقیق در زیر زمین ایجاد شده و شامل دالان هایی با ارتفاع 180 و در برخی نقاط 90 سانتی متر با عرض های متفاوت که در دو طرف آنها اتاق هایی با ابعاد مختلف ایجاد شده است که انتهای راهروها با چاکهایی به طبقه راهرو بعدی منتقل می شود. این شهر زیرزمینی در محل به «اویی» معروف است. اویی همان آهای در لهجه کاشانی است. هنگام کندن شهر زیر زمینی وقتی سطلی را پر از خاک می شده مقنی می گفته « اوی» و از آنجا که مسیر طولانی بوده شاگرد به محض شنیدن اوی سطل خاک را بالا می کشیده است که این وجه تسمیه توسط کارشناسان تاریخ و مردم شناسان مطالعه و تدوین شده است.    

 کاشان,جاهای دیدنی کاشان

 طبقات این شهر به وسیله ی کانال های عمودی و افقی به هم مرتبط می شوند و در کنار این کانال ها ( عمودی ) سنگ های بزرگ شبیه سنگ آسیاب وجود دارد که به هنگام پناه بردن به طبقات پایین تر دهانه این کانال یا چاه ها با این سنگ بسته می شد.

آرامگاه‌ فیض‌ كاشانی‌، كاشان
آرامگاه‌ ملا محمد حسن‌ فیض‌ كاشانی‌ در سمت‌ غربی‌ شهر كاشان و در حوالی ‌دروازه‌ فین‌، مجاور قبرستان‌ بزرگ‌ شهر واقع‌ شده‌ است‌. قبر فیض‌ تا اواخر قرن‌ گذشته‌، بر حسب‌ وصیت‌ او فاقد هر گونه‌ بنایی‌ بود. بنای‌ فعلی‌ آرامگاه‌، از آثار فرهاد میرزا معتمد الدوله‌، فرزند عباس‌ میرزا نایب‌ السلطنه‌ است‌.

 کاشان,جاهای دیدنی کاشان

 آرامگاه‌ محتشم‌ كاشانی‌، كاشان
كمال‌ الدین‌ سید علی‌ بن‌ خواجه‌ میر احمد كاشانی‌ متخلص‌ به‌ محتشم‌، از شاعران‌ اوایل‌ عهد صفوی‌ است‌. آرامگاه‌ وی‌ در كوی‌ محتشم‌ كاشان واقع‌ شده‌ است‌. گنبد بقعه‌ كوچك‌ وی‌كاشی‌كاری‌ شده‌ و سقف‌ بقعه‌ نیز با نقاشی‌های‌ زیبایی‌ تزئین‌ شده‌ است‌. بر دیوارهای‌ چهار جانب‌ بقعه‌، هفت‌ بندمراثی‌ محتشم‌ به‌ خط‌ نستعلیق‌ سفید بر زمینه‌ای‌ سرمه‌ای‌ نوشته‌ و نقاشی‌ شده‌ است‌.

 کاشان,جاهای دیدنی کاشان

 آرامگاه‌ سهراب‌ سپهری‌، مشهد اردهال‌، کاشان
سهراب‌ سپهری‌، شاعر عارف‌ مشرب‌ و طبیعت‌ گرای‌ معاصر در روستای‌ مشهد اردهال‌ كاشان به‌ خاك‌ سپرده‌ شده‌ است‌. این‌ شاعر معاصر نوعی‌ رمانتیسم‌ زلال‌ توأم‌ با دل‌ آزردگی‌ از محیط‌ را در اشعارش‌ منعكس‌ كرده‌ است‌.

 کاشان,جاهای دیدنی کاشان

 روستای ابیانه
روستای ابیانه در ۴۰ کیلومتری شمال‌غربی نطنز در استان اصفهان در دامنه کوه کرکس قرار دارد. در زبان محلی به ابیانه ویونا (Viuna) می‌گویند. وی (Vi) به معنای بید و ویانه (Viyane) به معنای بیدستان است. ابیانه در گذشته بیدستان بوده است. در طول زمان ویونا به اویانه و سپس به ابیانه دگرگون شده است.

 کاشان,جاهای دیدنی کاشان

  این روستا را به اعتبار آثار و بناهای تاریخی پرتنوعش باید در زمره استثنایی‌‏ترین روستاهای ایران به شمار آورد. شکوه معماری بومی و سرشار از زیبایی این روستا، آن را در شمار نمونه‏‌های کم نظیر دیدنی‏های جهان درآورده است. ابیانه نقطه‌‏ای خوش منظره و خوش آب و هوا و دارای موقعیت طبیعی مساعدی است.

اتاق‌های ابیانه به پنجره‏های چوبی ارس مانند مجهزند و اغلب دارای ایوان ها و طارمی‌های چوبی پیش آمده مشرف بر کوچه‌‏های تنگ و تاریک‏اند که خود به صورت مناظر جالبی درآمده‏اند. نمای خارجی دیوارهای خانه‏‌های ابیانه با خاک سرخی که معدن آن در مجاورت روستاست پوشیده شده است.

از آنجا که در دامنه‌‏های شیبدار ابیانه فضای کافی برای ساختن خانه‏‌های موردنیاز وجود ندارد در این روستا چنین رسم شده است که هر خانواده انبار غار مانندی در تپه‏های یک کیلومتری روستا، در کنار جاده و نرسیده به ابیانه ایجاد نماید.

این غارها که در دل تپه‏ ها حفر شده‏اند و از بیرون تنها درهای کوتاه و محقر آن نمودار است برای نگهداری دامها و نیز آذوقه زمستانی و اشیای غیرضروری مورد استفاده قرار می‏گیرد.

آتشکده هرپک ابیانه
قدیمی‏ترین اثر تاریخی ابیانه آتشکده هرپک است که مانند دیگر بناهای ده در سراشیبی قرار گرفته است. آتشکده هرپک از مناطق دیدنی روستای ابیانه می‌باشد که از زمان ساسانیان باقی مانده است.

این بنا در زمان هخامنشیان بنا شده و در زمان ساسانیان به اوج معماری خود رسیده است و از ویژگی های آن باید به استفاده از سنگ و ملات ساروج در طاق ضربی اشاره کرد. آتشکده هرپک مانند تمامی بناهای ابیانه روی شیب پست و بلند واقع شده است. این بنا طوری ساخته شده که از هر طرف قابل رویت باشد.

از طبقه تحتانی این پرستشگاه هنوز یک تالار کوچک باقیمانده است. طبقه مخصوص آداب مذهبی در سطح کوچه فعلی می‌باشد. یک سرسرا که از سه جزو گنبدوار تشکیل شده و به جایگاه آتش و قسمت‌های دیگر مربوط به پرستش راه داشته است.

مسجد جامع ابیانه
این مسجد جامع و قدیمی منبر چوبی منبتکاری دارد که در سال ۴۶۶ هجری قمری ساخته شده است و در محله میان ده قرار دارد. این مسجد دارای 3 در ورودی با طاق گنبدی ضربی و درهای منبتکاری شده و گل و بوته و خطوط برجسته  است. درب ورودی آن در سال ۱۳۱۱ هجری قمری توسط استاد صفر علی بیدگلی ساخته شد. محراب چوبی آن متعلق به سال ۴۷۷ هجری قمری است و روی آن نقش گل و بوته کنده کاری و با خطوط برجسته کوفی ساده و گلدار سوره مبارکه یس حک شده است.

 کاشان,جاهای دیدنی کاشان

  از دیگر نمونه های تاریخی مسجد منبر چهار پله چوبی کنده کاری شده مربوط به آثار دوره سلجوقیان است که با تاریخ ۴۶۶ هجری قمری مشخص شده است. دسته منبر به شکل سرستون ساخته شده و روی آن گل 8 پر لوتوس، نظیر آنچه بر روی سنگهای تخت جمشید از عصر هخامنشیان بر جای مانده دیده می شود.

مسجد پرزله
مسجد قدیمی دیگر ابیانه مسجد پرزله است که دارای فضای دلبازی است و روی لنگه در شرقی آن سال ۷۰۱ هجری قمری نوشته شده است.

 کاشان,جاهای دیدنی کاشان

  این مسجد در محله معروف پرزله واقع است و از دوره ایلخانیان بر جای مانده است. این مسجد با ایوان مشرف به کوچه مجاور در 2 طبقه ساخته شده که طبقه دوم در دوران صفویه و شبستان کوچکی نیز در زمان قاجاریه به آن اضافه شده است. قدیمی ترین درب ابیانه متعلق به این بنا می باشد که تاریخ ۷۰۱ هجری قمری را نشان می دهد. این در از چوب گردو ساخته شده و با حاشیه گل و بوته های ظریفی منبت کاری شده است.

مسجد حاجتگاه
مسجد تاریخی دیگر ابیانه مسجد حاجتگاه است که به دوره صفویه تعلق دارد و در کنار صخره سنگی در جوار آسیاب در محاله بالا بنا شده است.

دری که به شبستان اصلی راه دارد تاریخ ۹۵۳ هجری قمری را روی خود دارد. احتمالا مردمی که برای بیان حاجت خود در این محل معتکف می شده اند نیاز خویش را بوسیله خطاطان در قسمت بالای این بنا نوشته و در خواست حاجت می‌کرده اند. در اطراف این بنا سنگ‌های قبری دیده می شود که از زمان صفوی، نادری و قاجار به جای مانده است.

 کاشان,جاهای دیدنی کاشان

 تپه سیلک
سیلک نام اولین تمدن شهر نشینی ایران مرکزی در کاشان است که در 3 کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار دارد. قدیمی‌ترین خاستگاه تمدن بشری را سیلک کاشان عنوان می‌کنند، یعنی اولین جایی که شهر نشینی شکل گرفت، آنجا که آریایی‌ها اولین تمدن شهر نشینی را ایجاد کردند.

تمدن اقوام تپه‌های سیلک در 2500 سال پیش مغلوب تمدن آریایی شد که آثار آنها در طبقات مختلف حفاری از قبیل ظروف لوله‌دار بلند با نقش اسب و خورشید و اسلحه آهنی و شمشیر و نیزه‌های بلند کشف شده است. محوطه باستانی سیَلْک که در منطقه فین کاشان واقع شده قدمتی در حدود 7 هزار سال دارد.

 کاشان,جاهای دیدنی کاشان

 محوطه باستانی سیَلْک در ضلع جنوب‌غربی کاشان و در سمت راست جاده کاشان به فین قرار دارد و از دو تپهٔ شمالی و جنوبی که در فاصله ۶۰۰ متری یک‌دیگر قرار دارند و دو گورستان تشکیل شده است.

یکی از گورستان‌ها که گورستان الف نامیده می‌شود ۳۵۰۰ سال قدمت دارد و در ۲۰۰ متری جنوب تپهٔ جنوبی واقع شده است که امروزه روی آن بلواری احداث شده است.

گورستان دیگر که گورستان ب نامیده می‌شود ۳۰۰۰ سال قدمت دارد و در زیر باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی ضلع غربی تپه‌ها قرار دارد.

تپه سیلک در حقیقت زیگورات یا محل عبادت اقوام باستانی بوده است که از گل رس و سفال ساخته شده است.

این بنای تاریخی تا سال ۱۳۱۰ شناسایی نشده بود و در میان مردم کاشان به شهر نفرین شده معروف بود تا اینکه با کاوش‌های باستان‌شناسان کشف شد.

در خرابه‌های تپه باستانی سیلک چند اسکلت انسان و ظروف قدیمی پیدا شده که این اشیاء در موزه‌های لوور فرانسه، موزهٔ ملی ایران و موزهٔ باغ فین و موزه‌ای در جنب این بنای باستانی قرار داده شده است.

این تپه تاریخی در فهرست آثار تاریخی و ملی ایران به ثبت رسیده است. قدمت قدیمی‌ترین آثار به دست آمده از تپه شمالی به حدود ۷۵۰۰ سال قبل می‌رسد و آخرین آثار مکشوفه از تپه جنوبی مربوط به ۵۰۰۰ سال قبل است.

کاروانسرای مرنجاب
کاروانسرای مرنجاب، قلعه‌ای در کویر آران و بیدگل کنار دریاچه نمک آران ‌است که توسط شاه عباس در سال ۱۰۱۲ قمری ساخته شده‌است.

کاروانسرای مرنجاب از جمله آثار تاریخی موجود در منطقه می‌باشد. قلعه مرنجاب، کاروانسرایی است در کویر آران و بیدگل که در مسیر راه ابریشم قرار دارد و کاروان‌ها برای سفر به خراسان، اصفهان، ری و بالعکس از این مسیر می‌گذشتند. قنات کنار کاروانسرا که برکه بزرگی به وجود آورده است، آب شیرین دارد و این در کویر نمک و شوره زار یک معجزه به شمار می رود.

  کاشان,جاهای دیدنی کاشان

کویر مرنجاب از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی است. عمده پوشش گیاهی منطقه شامل گیاهان شور پسند از جمله درخت‌های گز و تاق و بوته‌های قیچ  است.

پوشش جانوری منطقه به دلیل وجود آب و غذای فراوان بسیار غنی است. از جمله حیوانات موجود می‌توان به گرگ، شغال، کفتار، روباه شنی، گربه شنی، بزمجه، آفتاب پرست، انواع مارمولکT مار، عقرب، تیهو، عقاب، شاهین و … اشاره کرد.

آتشکده نیاسر
آتشکده نیاسر بوسیله اردشیر بابکان مؤسس سلسله ساسانى ساخته شده و اولین معبد و آتشکده‏اى است که سلسله ساسانى در اوج رواج دین و آئین زرتشتى در ایران بنا کرد. طول و عرض این آتشکده 14 در 14 متر می‌باشد. این بنا پس از یورش تازیان ویران ولی سپس توسط مردم بازسازی شد و امروز تقریبا سالم می‌باشد.

  کاشان,جاهای دیدنی کاشان

 نیاسر در 35 کیلومتری شمال‌غربی شهر کاشان قرار دارد و در منطقه‌ای کوهستانی در ارتفاعات کرکس می‌باشد و چشمه‌ای باستانی به نام چشمه اسکندر نیز در آنجا قرار دارد. بنای این آتشکده گنبددار که به‌نام آتشکده اردشیر موسوم است از زیباترین چهارطاقی‌های دوره ساسانی است که بر فراز نیاسر واقع شده و همچنان، پس از عبوردهه‌ها و سده‌ها، پابرجا مانده است.

بنای این آتشکده سمبل 4 عنصر اصلی باد، آب ،خاک و آتش است و هر کدام از ستون‌ها دقیقا یکی از 4 جهت اصلی را نشان می‌دهند. در کنار بیشتر آتشکده‌ها چشمه آب و درخت چنار وجود دارد.

آتشکده نیاسر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

غار ریس
غار ریس یا نیاسر در 30 کیلومتری شمال‌غربی کاشان در پای کوه نسبتا مرتفعی از ارتفاعات نیاسر واقع شده است و یکی از غارهای مصنوعی ایران است که به منظور اهداف مذهبی و انجام مراسم عبادی خاص ساخته شده است. این غار که اهالی نیاسر آن را غار تالار یا رییس می‌نامند به طور کامل توسط بشر ساخته شده و یکی از عجایب آثار باستانی به شمار می رود.

  کاشان,جاهای دیدنی کاشان

 دهانه غار به عرض 3.5 متر و ارتفاع 2.5 متر رو به شمال قرار دارد. ابتدای غار تالار طبیعی کوچکی به طول 8 متر و عرض 3 متر است که دهانه خارجی به آن پیوسته است و در انتهای آن به ارتفاع تقریبا یک متر از سطح زمین حفره کوچک دریچه مانندی است به ابعاد 50 × 50 سانتی‌متر که در سنگ کنده شده و در واقع مدخل داخلی غار محسوب می‌شود.

عمیق‌ترین قسمت غار نیاسر چاهی است به عمق 10 متر که با استادی و مهارت عجیبی در دل سنگ حفر شده است. غار نیاسر دارای سه انتهای سطحی، عمقی و زیرزمینی است که هر کدام از نظر موقعیت دارای ارزش خاصی است.

این غار دارای سه طبقه شامل دو کانال، یک کانال حلقه ای شکل و یک کانال افقی است و این کانال ها توسط چاه ها به هم ارتباط دارند. کانال حلقه ای شکل دو ورودی و کانال افقی چهار ورودی دارد. مجموع طول دالان های این غار به حدود ۲۵۰۰ متر می‌رسد. در مجموع غار از ۴۵ چاه با عمق ۱۱۸ متر و ۲۳ اتاق با مساحت کلی ۱۷۷ متر تشکیل شده است.

بیشتر دالان های غار دارای ارتفاع اندکی هستند و فقط بلندترین ناحیه آن از کف تا سقف حدود 7.1 متر است. عمیق ترین چاه این غار حدود ۱۰ متر عمق دارد که دیواره‌های آن دارای پاگیرهای مرتبی است و می توان با اطمینان از این چاه بالا و پایین رفت. کوتاه ترین ناحیه دالان از کف تا سقف آن حدود نیم متر است.

نیاسر
نیاسر شهری قدیمی است که تمام تاریخ و قدمت خود را مدیون چشمه آبی است که به نام چشمه اسکندریه شناخته می‌شود. آبشار نیاسر هم در واقع زاییده همین چشمه است. این شهر در 30 کیلومتری شمال‌غرب کاشان در منطقه‌ای کوهستانی در ارتفاعات کرکس واقع شده است.

 کاشان,جاهای دیدنی کاشان

  باغ تالار و عمارت کوشک
باغ تالار ازآثار جالب و دیدنی شهر نیاسر می‌باشد که درختان کهنسال و بس رفیع آن زبان‌زد خاص و عام می‌باشد. درختان سر به فلک کشیده زیبا و دل انگیز این باغ قدیمی که آب چشمه اسکندریه در میان آن جاریست نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

عمارت بسیار زیبا و بدیع بنا نهاده که به کوشک تالار معروف است از دیگر دیدنی های این شهر است. این عمارت و بنای تاریخی که رو به ویرانی مرمت شده است.

 کاشان,جاهای دیدنی کاشان

 حمام و آسیاب آبی
حمام تاریخی و آسیاب آبی از دیگر آثار تاریخی شهر نیاسر هستند که گویا در دوران صفویه ساخته شده است.

نحوه انتقال آب به داخل حمام نیز جالب و درخور توجه است. آب از آبشار به وسیله کول‌های گلی به داخل 8 گوش زیبایی و از آنجا به داخل حمام هدایت می‌شد و از آنجا به کل حمام انتقال می‌یافت و آب شرب حمام نیز به وسیله کول‌های جداگانه به داخل حمام هدایت می‌شد.
سوخت حمام هیزم بوده و دارای خزان بوده و ورودی هشت ضلع شکل آن به وسیله دالان‌هایی از بیرون حمام جدا شده است.

آسیاب آبی به وسیله آبی که از آبشار به پائین ریخته می‌شده به گردش درآمده است. آب ابتدا در داخل تنوره‌هایی ذخیره و از آنجا بوسیله کول باریکی با فشار به چرخه آسیاب می‌ریزد و سنگ آسیاب را به گردش درمی‌آورد و به این ترتیب گندم و جو را آسیا می‌کند. نوع معماری آسیاب و حمام شبیه هم است.

 کاشان,جاهای دیدنی کاشان

  چشمه و آبشار نیاسر
چند متر پایین‌تر از آتشکده نیاسر، چشمه آب خنکی به سمت روستا جریان دارد. این چشمه که چشمه اسکندر نام دارد و از قدیمی‌ترین چشمه‌های شناخته شده منطقه به شمار می‌آید. در ادامه چشمه، آبشار اسکندر نمایان می شود و در قسمت پایین آبشار، دو سنگ آسیاب وجود دارد.

 کاشان,جاهای دیدنی کاشان

   

 

ALIREZA بازدید : 36 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

برای مسافرت های عید روی

شهر زیرزمینی نوش آباد حساب کنید

 

 

        

 

 

 

 

 

 

  برای اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی 

www.oyi.ir رو به رو مراجعه کنید

 

  بازدید همه روزه از ساعات 10 تا 12 و 15 تا 17

   

  در ایام عید از 8 صبح تا 8 شب

 

:تلفن تماس

09132779274

09132765914

راهنمایان گردشگری شهر نوش آباد

  

محمدرضا بازدید : 42 پنجشنبه 10 بهمن 1392 نظرات (0)

جنگل سنگ در استان یوننان چین + تصاویر

\"جنگل

جنگل سنگ در استان یوننان چین
جنگل سنگ (Stone Forest) و یا شیلین (Shilin) (به معنای \"جنگل سنگ ) در استان یوننان در جنوب غربی چین و در حدود 85 کیلومتری شهر کونمینگ قرار دارد. در منطقه  که 350 کیلومتر مربع مساحت دارد، سنگ ها و صخره ها  به صورت شگفت انگیزی قرار دارند و مانند این است که درختانی ساخته شده از سنگ  سر به آسمان کشیده شده باشند.

 

جنس این صخره ها از کراست می باشد و گفته می شود که بیش از 270 میلیون سال پیش  تشکیل شده اند.نکته قابل توجه این است که می توان در میان این صخره ها ، اشکال حیوانات، پرندگان ، گیاهان و حتی چهره های انسانی را یافت.بعضی از این صخره ها  زیبا ، بعضی از آنها ناهموار  و در واقع هر یک ویژگی های متمایز به خود را دارند. این  منطقه تحت پوشش پارک ملی شیلین می باشد و به هفت منطقه دیگر تقسیم می شود.افسانه های متعدد و بسیار زیبایی از این جنگل سنگی توسط بومیان این منطقه ، مردم سانی (Sani people) نقل شده است.***

تصاویری از جنگل سنگ در استان یوننان چین

 

\"جنگل

جنگل سنگ (Stone Forest)

\"جنگل

جنگل سنگ (Stone Forest)

\"جنگل

جنگل سنگ (Stone Forest)

\"جنگل

جنگل سنگ (Stone Forest)

\"جنگل

جنگل سنگ (Stone Forest)

\"جنگل

جنگل سنگ (Stone Forest)

\"جنگل

جنگل سنگ (Stone Forest)

\"جنگل

جنگل سنگ (Stone Forest)

\"جنگل

جنگل سنگ (Stone Forest)

\"جنگل

جنگل سنگ (Stone Forest)

\"جنگل

 

 

محمدرضا بازدید : 29 دوشنبه 07 بهمن 1392 نظرات (0)

آرامش‌ بخش‌ترین مناطق جهان + تصاویر

برای تعطیلات بهاره چه فکری کرده‌اید؟ اگر از آلودگی و شلوغی شهرهای پرجمعیت خسته شده یا نیاز به تغییر آب‌و‌هوا دارید، شاید مقصد بعدی شما هم یکی شهرها و مکان‌هایی باشد که قصد معرفی آنها را داریم. در این سفرنامه کوتاه، شما را با تعدادی از مناطق زیبا و آرامش‌بخش دنیا آشنا می‌کنیم. با زومیت همراه شوید.

تعطیلات یعنی مجالی برای دور شدن از شلوغی و شتاب حاکم بر زندگی امروز ما و اینکه تمامی استرس‌ها را برای مدتی هر چند کوتاه، کنار بگذاریم؛ و بهترین روش برای این کار، سفر به مناطق آرامش‌بخش جهان می‌باشد. این مناطق به داشتن سواحل تمیز، جنگل‌های بکر و دست نخورده، جمعیت توریستی اندک و البته آب‌و‌هوای مناسب  برای فعالیت در هوای آزاد، به خود می‌بالند. از جزایر ویرجین گرفته تا بالی و حتی جزیره مرموز ایستر، مقصدهای توریستی مناسب برای استراحت و تمدد اعصاب به شمار می‌روند.

کوای

 \"آرامش‌

کوای قدیمی‌ترین جزیره در میان مجموعه جزایر هاوایی بوده و در آن بر خلاف سایر جزایر، از اقامتگاه‌های مجلل و سواحل شلوغ خبری نیست. پس در واقع این جزیره چه چیزی برای عرضه دارد؟ سواحلی بکر و  طبیعتی دست نخورده. اینجا مکانی ایده‌آل برای آندسته مسافرینی است که می‌خواهند فقط استراحت کرده و از هیاهوی معمول تعطیلات به دور باشند. در این جزیره، تنها دو اتوبان وجود داشته و می‌بایست برای بازدید از بیشتر نقاط دیدنی پیاده روی کرد. در واقع این محل، پاداش کسانی است که می‌خواهند یک روز کامل در دل طبیعت، به حال خود رها شوند.


جزیره وانوآ لوو(Vanua Levu) ، فیجی

  \"آرامش‌

 فیجی به عنوان یکی از آرامش‌بخش ترین اماکن جهان معروف شده است؛ بویژه این جزیره که دومین جزیره بزرگ فیجی است. اما مزیتی که این جزیره را برای مسافرین خسته  ایده‌آل نموده، حس آسودگی خاطر و انزوایی است که برای آنان به ارمغان می‌آورد. مسافران می‌توانند تمام روز در ساحل لم داده، از قلمروی کوهستانی دیدن کنند یا شاید هم به غواصی در میان صخره‌های مرجانی بپردازند. این اقامتگاه تفریحی، به دلیل تجربیات غواصی غیر معمول‌ش  هم به شهرت رسیده است و مردم محلی آن را \"بهشت گمشده \"می‌نامند.


جامائیکا

   \"آرامش‌

 اگر در جستجوی منقطه‌ای مناسب برای استراحت و تفریح هستید، چرا سری به جامائیکا نمی‌زنید؟ برای دوست‌داران آرامش جایی بهتر از این کشور نیست. مهمانان می‌توانند در سواحل اردو زده، در مهمانی‌های شبانه که در ساحل برگزار شده و با آهنگ‌های شاد جامائیکایی همراهی می‌شوند، شرکت نموده یا به کوهستان آبی سفر کنند. از آنجایی که در این ناحیه وضعیت اقلیمی مناسبی حکفرماست، فعالیت‌هایی که در هوای آزاد انجام می‌شوند، همچون پیاده‌روی یا تجربه کردن ورزش‌های آبی برای نخستین بار، لذت بخش‌تر خواهند بود. همچنین در این ناحیه استراحت‌گاه‌های متفاوت با قیمت‌های مناسب برای هر بودجه‌ای وجود دارند. پس چه بوجه کمی داشته و چه قصد استراحت در یک هتل 5 ستاره را داشته باشید، جامائیکا با رویی باز از شما استقبال می‌کند.


تبت

   \"آرامش‌

تکنیک استادانه زِن و تجربه ریلکسیشن عمیق را می‌توان تنها در این نقطه از جهان به دست آورد. اینجا مقصد نهایی کسانی است که مایلند \"زِن\" (Zen) یاد بگیرند؛ مکتب فکری خاص که طرفداران بودا از قرن هفتم پس از میلاد تا کنون از آن پیروی می‌کنند؛ از این رو می‌توان انتظار مکانی آرام و دوستانه را داشت. علاوه بر این مسافرین می‌توانند در دل کوهستان اطراق نمود یا با مردم محلی معاشرت کنند تا با فرهنگ این مردمان بهتر آشنا شوند. گردشگران زیادی به این ناحیه سفر نمی‌کنند؛ پس می‌توان به دور از هیاهو و ازدحام، از تعطیلات لذت برد.


بورا بورا(Bora Bora)

   \"آرامش‌

بورا بورا جزیره‌ای است از مجموعه جزایر پولینزی متعلق به کشور فرانسه که در اقیانوس آرام و در نزدیکی استرالیا قرار گرفته است. از زمان راه‌اندازی‌اش به عنوان مقصدی توریستی تا کنون، بیشتر به دلیل ستارگان مشهوری که برای فرار از فلش دوربین خبرنگاران به آنجا فرار می‌کنند، به شهرت رسیده است. اینجا مکانی است مناسب برای افرادی که طالب تعطیلاتی توأم با آرامش و دور از شلوغی و شتاب زندگی شهری هستند. در کنار این آب‌های زلال، فعالیت‌هایی همچون اردو زدن و پیاده‌روی هم از دیگر دلایل جذابیت این جزیره به شمار می‌روند. اگرچه دراز کشیدن در ساحل برای تمام روز، خود به تنهایی تفریحی مناسب می‌باشد.

 

سنت وینسنت و گرنادین(St. Vincent, the Grenadines)

   \"آرامش‌

سنت وینسنت و گرنادین جزیره‌ای است کوچک در دریای کارائیب که در جنوب سنت لوچیا و باربادوس قرار گرفته است. اینجا هم شرایط اقلیمی خوبی برای فعالیت‌های بیرون از منزل حکم‌فرماست. به علاوه از زمانی که هزینه اقامت در آن بالا رفت، تعداد گردشگران کمتری به آن رفت و آمد می‌کنند. از این جهت می‌توان از تعطیلاتی کاملا متعلق به خود لذت برد. همچنین تفریحات آبی همچون اسکی، معاشرت با مردم بومی که فوق‌العاده مؤدب هستند و غواصی در میان صخره‌های مرجانی، از دیگر تفریحات مرسوم این جزیره به شمار می‌آیند. اینجا همه چیز برای احساس آرامشی کامل، در دسترس مسافران است.


سیشل

   \"آرامش‌

سیشل زنجیره‌ای است متشکل از 115 جزیره که در اقیانوس هند قرار گرفته‌اند. این ناحیه به عنوان جزایر گرمسیری به شهرت چندانی دست نیافته و هنوز جای رشد و توسعه بیشتری دارد. از این مقدمه می‌توان چنین نتیجه گرفت: جزایری بکر که دست بشر هنوز اقدام به تغییر آن نکرده و سواحلی که هنوز رنگ آلودگی به خود ندیده‌ و با مجموعه ساختمان‌های تجاری به اشغال در نیامده‌اند، در انتظار گردشگران و مسافرین خسته هستند. اینجا برای کسانی که قصد گشت‌و‌گذار در جزیره‌ها را دارند، مکانی ایده‌آل می‌باشد. به عنوان یک راهنمایی توریستی می‌توان گفت سفر در این جزایر لذت‌بخش و مسیریابی در آنها بسیار ساده است.


جزیره ایستر، شیلی

  \"آرامش‌

 جزیره مرموز ایستر در کشور شیلی، بهترین جا برای برخورداری از اوقاتی آرام است؛ علاوه بر این که تعداد توریست اندکی به این جزیره سفر کرده و در نتیجه از دیگر نقاط توریستی خلوت‌تر  می‌باشد. در این جا شما سرهای حجاری شده و سنگی بزرگی را می‌بینید که در نقاط مختلف جزیره قرار گرفته‌اند و در باور بومیان قدیم، خدایان آنها محسوب می‌شدند. فرضیه‌های گوناگونی پیرامون نحوه و دلیل ساخت این سازه‌ها وجود دارند؛ اما هنوز اطلاع ما در موردشان بسیار اندک و ناچیز است.


جزایر ویرجین، بریتانیا

   \"آرامش‌

تجربیات مربوط به جزایر کارائیب را می‌توان با تجربه جزایر ویرجین کامل‌تر کرد. مهمانان این جزایر می‌توانند از انواع گوناگونی از فعالیت‌های خلاقانه استفاده کرده و در کنار آنها از شنا و غواصی در آب‌های زلال لذت ببرند. مسافران با بازدید از آثار باستانی باقیمانده از کلیسای سنت فیلیپ که در جزیره تورتولا (Tortola) قرار گرفته، سفری آموزنده در تاریخ و فرهنگ غنی این ناحیه خواهند داشت. همچنین می‌توان با غواصی در عمق اقیانوس، از لاشه کشتی‌های غرق شده در این نواحی نیز دیدن کرده یا در جستجوی اشکال سنگی منحصر بفرد اعماق غارها را مورد کند و کاو قرار داد.


بالی، اندونزی

   \"آرامش‌

انتخاب اصلی اکثر مردم برای سپری کردن تعطیلاتی سرگرم کننده، بالی در کشور اندونزی است. بالی که در بخش آسیایی اقیانوس آرام قرار گرفته است، جایی است که افراد می‌توانند از تجربه‌ای کاملا شرقی لذت ببرند. گردشگران در طول این سفر با فرهنگ غنی، اما ساده این مردمان آشنا شده و راه و رسم زندگی آنان را بهتر درک می‌کنند. همچنین از معابد و اماکن تاریخی این کشور دیدن کرده و در سواحل و استراحت‌گاه‌ها، اوقاتی آرام را سپری می‌کنند و از چشمه‌های آب معدنی سرگرم‌کننده و ماساژ درمانی حین نوشیدن لیوانی معجون خنک، لذت می‌برند. اینجا به دلیل خانه‌های ویلایی قشنگ، به شهرت رسیده؛ جایی که شما از مناظری بدیع در روز و شب بهره‌مند می‌شوید.

امیدواریم از این گشت و گذار لذت برده باشید. اگر روز گذرتان به یکی از این نقاط افتاد تجربیات‌تان را با ما هم در میان بگذارید.

 

محمدرضا بازدید : 31 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

شگفت انگیزترین دره های جهان + تصاویر

شگفت انگیزترین دره های جهان + تصاویر
در سرتاسر جهان دره های مختلفی وجود دارند که هر کدام زیبایی های خاص خود را دارند اما بیشتر آن ها به دلیل ناشناخته بودن برای گردشگران کم کم در حال فراموشی هستند. بیشتر گردشگران تنها دره ی بزرگ (grand canyon) کالیفرنیا را می شناسند و با دره های دیگر جهان به هیچ وجه آشنایی ندارند. به همین خاطر در این مطلب 10 دره ی تماشایی و زیبای جهان را به شما معرفی می کنیم که تا به حال حتی نام آن ها را نشنیده اید.


1- دره ی آنتلوپ - آمریکا
آنتلوپ کنیون (Antelope Canyon) پارکی طبیعی در ایالت آریزونا در ایالات متحده آمریکا است. این پارک حاوی صخره‌هایی دیدنی است که توسط آب و هوا در طول سالیان بگونه‌ای زیبا فرسایش یافته و در ساعاتی مخصوص از روز خالق مناظری با نورپردازی‌های نایاب می‌شوند.

 

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

 

2- دره ی بلاید ریور - آفریقای جنوبی
دره ی بلاید ریور یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی آفریقای جنوبی است که در پومالانگا قرار دارد. در این دره که طولی حدود 26 کیلومتر(16 مایل) و عمقی در حدود 800 متر دارد ، سنگ ها بیشتر به رنگ قرمز هستند. بلندترین نقطه ی این دره به نام ماری اپسکوپ 1944متر و پایین ترین نقطه ی آن 560 متر بالاتر از سطح دریاست. این دره بعد از دره ی بزرگ (grand canyon) در آمریکا و دره ی فیش ریور در نامبیا سومین دره ی بزرگ جهان و دومین دره ی بزرگ آفریقاست.

 

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

3- دره ی چارین – قزاقستان
دره ی چارین با وسعت 80 کیلومتر بر روی رودخانه ی چارین در قزاقستان، به فاصله ی 200 کیلومتری از مرز چین قرار دارد. این دره مرکز جذب گردشگری در پارک ملی چارین واقع در قزاقستان است.

 

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

 4- دره ی کولکا - پرو
دره ی کولکا در جنوب کشور پرو قرار دارد، جایی که رودخانه ای به همین نام از آن می گذرد. این دره با عمق 4160 متری دو برابر عمیق تر از دره ی بزرگ(grand canyon) است.

 

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

 دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

 
5- دره ی کوپر - مکزیک
دروه کوپر مجموعه ای از دره ها شامل شش دره ی جدا از هم است که در جنوب غربی ایالت چیهوهوا در مکزیک قرار دارد. این دره از لحاظ وسعت و عمق بزرگتر از دره ی بزرگ در کالیفرناست. این دره ها توسط شش رودخانه ی عظیم بوجود آمده اند که از قسمت های غربی سیرا تاراهومارا سرچشمه گرفته اند. این شش رود همگی به داخل رود فوئرته می ریزند و سپس در دریای کورتز راه خود را ادامه می دهند.

 

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

 

 6- دره ی گلن - آمریکا
دره ی گلن که به معنی دره ی تنگ کوهستانی است در جنوب شرقی و مرکزی یوتا و شمال غربی آریزونا قرار دارد و رودخانه ی کلورادو از میان این دره می گذرد. صخره های قرمز رنگ و رنگ عجیب آب رودخانه یکی از زیبایی هایی است که چشم هر گردشگری را نوازش می کند.

 

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

 7- دره ی پادشاهان – استرالیا
دره پادشاهان(kings) بخشی از پارک ملی واتارکا در تریتوری شمالی واقع در استرالیاست.این دره در غرب انتهای george gill range و فاصله ی 323 کیلومتری جنوب غربی alice springs قرار دارد. ارتفاع دیواره های این دره به 300 متر می رسد.

 

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

  
8- دره ی ماتکا – مقدونیه
ماتکا به معنی بطن یا رحم نام دره ای در غرب اسکوپیه ، پایتخت مقدونیه است. این دره که وسعتی در حدود 5 هزار هکتار دارد و یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی مقدونیه است چند صومعه ی قدیمی را نیز در خود جای داده است. در این دره ده غار وجود دارد که کوچک ترین آن ها 20 متر و طولانی ترین آن ها 176 متر طول دارد. این دره که محل عبور رودخانه ای به همین نام است چند دریاچه ی کوچک و بزرگ هم دارد که به زیبایی های این منطقه اضافه می کنند.

 

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

 

9- دره ی وا ایمئا – هاوایی
دره ی وا ایمئا (Waimea) که به عنوان دره ی بزرگ اقیانوس آرام نیز شناخته می شود با طولی در حدود 16 کیلومتر و عمق 900 متر یکی از بزرگترین دره های جهان است. این دره در شمال کااوا در جزابیر هاوایی قرار دارد. این دره مسیر عبور رودخانه ای به همین نام شکل است و توسط این رودخانه شکل گرفته است.

 

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

  10- دره ی پارلونگ زانگبو – چین
دره ی بزرگ یارلونگ زانگبو که دره ی سانگپو هم شناخته می شود در مسیر رودخانه ی یارلونگ سانگپو در تبت چین قرار دارد. این دره که عمیق ترین دره ی جهان است با طول 150 مایل یعنی 7756 متر طولی بیشتر از دره ی بزرگ کالیفرنیا دارد و به همین دلیل یکی از طولانی ترین دره های جهان است. رودخانه ی یارلونگ سانگپو معمولاً با نام زانگبو یا سانگپو شناخته می شود که به معنی پاک کننده است.

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

دره,زیباترین دره های جهان,شگفت انگیزترین دره های جهان

منبع:lastsecond.ir

 

محمدرضا بازدید : 29 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

برفی ترین شهرهای دنیا

 افرادی که اسکی دوست دارند یا افرادی که بارش برف و تماشای آن روی کوه ها را از پشت شیشه در کنار شومینه و یک فنجان قهوه بسیار دوست دارند، مسلما از آشنایی با پربرف ترین شهرهای دنیا بسیار خوشحال خواهند شد.

ایستگاه گردشگری پارادایس - کوه Rainier، واشنگتن

 برفی ترین شهرهای دنیا,پر برف ترین شهرهای دنیا,گردشگری

این منطقه سالانه حدود 17 هزار میلی‌متر بارش برف را شاهد است. منظره و چشم‌انداز اینجا فوق‌العاده است.


آلیسکا، آلاسکا

 برفی ترین شهرهای دنیا,پر برف ترین شهرهای دنیا,گردشگری

 در آلیسکا سالانه حدود 16 هزار میلی‌متر برف می بارد. اما جالب است بدانید در زمستان دو سال پیش، به طور عجیبی حدود 23 هزار میلی‌متر برف در اینجا باریده بود که در سال های گذشته سابقه نداشته است.

کوه کرکوود، کالیفرنیا

 برفی ترین شهرهای دنیا,پر برف ترین شهرهای دنیا,گردشگری

افرادی که در تفرج‌گاه زمستانی و کوهستانی کرکوود در جنوب غربی رودخانه Tahoe زندگی می کنند، هر سال بارش 15 هزار میلی‌متری برف را در اینجا گزارش می کنند.

Niseko، ژاپن

 برفی ترین شهرهای دنیا,پر برف ترین شهرهای دنیا,گردشگری

 Niseko یک برآمدگی از بالای ساحل رودخانه در کوهستان است. اینجا کمی ترسناک به نظر می رسد. باید بدانید در این کوهستان سالانه حدود 15 هزار میلی‌متر برف می بارد.

Valdez، آلاسکا

 برفی ترین شهرهای دنیا,پر برف ترین شهرهای دنیا,گردشگری

 Valdez  یکی از بیشترین بارش های برف را در آمریکای شمالی دارد. سالانه حدود 8 هزار میلی‌متر برف در این منطقه می بارد.

کوهستان واشنگتن، نیوهمشایر

 برفی ترین شهرهای دنیا,پر برف ترین شهرهای دنیا,گردشگری

کوهستان واشنگتن در جنگل ملی کوهستان سفید نیوهمشایر، بلندترین قله در شمال شرقی ایالت متحده آمریکا است. در هر سال این کوهستان حدود 6 هزار میلی‌متر برف بارد. اینجا محل قرارگیری رصدخانه کوهستان واشنگتن است که موسسه علمی است که لقب «مرکز بدترین شرایط آب‌وهوایی دنیا» را دارد.

بلو کانیون، کالیفرنیا

 برفی ترین شهرهای دنیا,پر برف ترین شهرهای دنیا,گردشگری

 Blue Canyon در حاشیه جنگل ملی Tahoe، در فاصله حدود یک ساعتی از رودخانه Tahoe قرار دارد. در این دره سالانه حدود 6 هزار میلی‌متر برف می بارد. لازم به ذکر است، یک بار نزدیک به 20 هزار میلی‌متر برف در این دره باریده بود که دیگر هرگز تکرار نشد.

Yakutat، آلاسکا

 برفی ترین شهرهای دنیا,پر برف ترین شهرهای دنیا,گردشگری

 با اینکه Yakutat  یکی از شهرهای بسیار پهناور ایالت متحده است اما فقط 4 هزار نفر در آن زندگی می کنند. این شهر در در میان خلیج آلاسکا قرار دارد و سالانه حدود 5 هزار میلی‌متر برف در آنجا می بارد.

Marquette، میشیگان

 برفی ترین شهرهای دنیا,پر برف ترین شهرهای دنیا,گردشگری

مارکت که در حاشیه رودخانه Superior قرار دارد نیز سالانه شاهد بارش 3600 میلی‌متری برف است. با این میزان بارش، رتبه پنجم برف‌خیزترین شهر آمریکا را به خود اختصاص داده است.

Sault Ste. Marie، میشیگان

 برفی ترین شهرهای دنیا,پر برف ترین شهرهای دنیا,گردشگری

 Sault Ste. Marie در فاصله حدود 3.5 ساعتی از مارکت قرار دارد. این منطقه که در زمستان ها همیشه سفیدپوش است، سالانه به طور متوسط شاهد بارش 3 هزار میلی‌متری برف است. 

 

محمدرضا بازدید : 43 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

معروف ترین و جالب ترین چشمه های آبگرم دنیا

معروف ترین و جالب ترین چشمه های آبگرم دنیا
آبفشان‌ها و چشمه‌های آب گرم پدیده‌هایی طبیعی بوده که ناشی از گرم شدن آب‌های عمقی زمین توسط نیروی گرمایی آن می‌باشند. این آب‌های گرم به سطح زمین راه یافته و به صورت چشمه‌ها یا حوضچه‌هایی دیده می‌شوند. البته در مورد آبفشانها باید گفت که آب زیرزمینی باید به میزان قابل توجهی داغ شده باشد تا بتواند راه خود را به سطح زمین هموار نماید.


چشمه‌ها و آبفشان‌ها مناظری تماشایی از فوران آب، رنگ‌های درخشان و زنده و اشکال عجیب ناشی از رسوبات را به نمایش می‌گذارند، هرچند برای دوست‌داران چشمه‌های آب گرم رضایت خاطر نه تنها از تماشای این چشمه‌ها که بیشتر به جهت اثرات درمانی این آب‌ها حاصل می‌گردد. در ادامه شما را با معروف‌ترین چشمه‌ها و آبفشان‌های جهان آشنا می‌کنیم که عنوان زیباترین مناظر طبیعی را از آن خود کرده‌اند.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

یکی از معروف‌ترین چشمه‌های آب‌گرم جهان که پاتوق بسیاری از دوست‌داران این گونه محیط‌‌ ها می‌باشد آب گرم بپو واقع در جزیره کیوشو است که جدا از یلوستون در آمریکا بیشترین حجم آب گرم را به خود اختصاص داده است و همچنین این چشمه یکی از بزرگ‌ترین منابع آب‌گرم ژاپن نیز می‌باشد. این چشمه خود صاحب 9 چشمه آب گرم دیدنی و تماشایی است که گاهی با عنوان نه جهنم بپو نیز از آن‌ها یاد می‌شود.

این نه جهنم بیشتر از آنکه برای آب‌تنی از آن‌ها استفاده گردد، تماشایی هستند. یکی از خوش عکس‌ترین این 9 جهنم، جهنم تالاب خونین است که آب‌گیری مملو از آب گرم جوشان و سرخ رنگ سرشار از آهن می‌باشد.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

دالول یک قله آتشفشانی پر هیاهو در فرورفتگی‌های داناکیل در اتیوپی است. این ناحیه از فوران آتشفشان در سال 1926 ساخته شده است. این منطقه پرت و دورافتاده دارای بیش‌ترین درجه حرارت روی این سیاره است. میانگین درجه حرارت سالانه ثبت شده بین سالهای 1960 تا 1966 در این منطقه 34 درجه سانتیگراد می‌باشد. دالول شباهت‌هایی به پارک یلوستون در آمریکا داشته و تنها پهنای کمتری نسبت به این پارک دارد.

 

 چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

مرداب آبی که چشمه معدنی گرم قرار گرفته در گدازه‌های آتشفشانی است بین فرودگاه بین‌المللی کفلاویک و ریکجاویک در جنوب ایسلند واقع شده است. آب فوق‌العاده داغ آن از نزدیک جریان‌های گدازه‌ای از زمین بیرون ریخته و در مسیرش توربین‌های تولید برق را به کار می‌اندازد. بعد از به حرکت درآوردن توربین‌ها این آب اندکی از دمای خود را از دست داده و به صورت آب گرم مناسب مصارف شهری از جمله برای استفاده در سیستم‌های گرمایشی به کار رفته و در نهایت به مرداب می‌ریزد.

 معمولا آب‌های گرم، غنی از مواد معدنی بوده و در نتیجه آب‌تنی در آب گرم این مرداب برای درمان بیماری‌های پوستی بسیار موثر می‌باشد. میزان گرمای آب برای حمام و آب‌تنی در حدود 40 درجه سانتیگراد است و شنا در آن در تمام طول سال و مخصوصا در زمان یخ‌بندان بسیار لذت بخش می‌باشد.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

 پارک ملی یلوستون اولین پارک ملی جهان می‌باشد که در سال 1872 توسط کنگره آمریکا و در ایالت وایومینگ تاسیس شد. این پارک دارای تعداد زیادی آبفشان، چشمه‌های آب‌گرم، منطقه حفاظت شده حیات وحش و چشم‌انداز زیبای بکر و دست نخورده‌ای است که موجبات شهرت جهانی آن را فراهم آورده است. بیشتر اکوسیستم این پارک را مناظق کوهستانی و مرتفع تشکیل می دهند.

 

این پارک به تنهایی نیمی از همه خصوصیات ذکرشده برای نواحی ژئوترمال یا زمین گرمایی دنیا را داراست از جمله بیش از 10 هزار نمونه چشمه‌های آب گرم و نیز آبفشان را شامل می‌گردد که معروف‌ترین آنها وفادار پیر نام دارد. در طول 17 میلیون سال گذشته تکان‌های شدیدی از فوران‌های سخت و شدید آتشفشانی و از جمله 12 فوران بسیار بزرگ در این ناحیه رخ داده است. آخرین فوران بسیار بزرگ آتشفشان یلوستون 640 هزار سال قبل بوقوع پیوسته است.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

 دلا ویگا آتشفشان فعالی است که در شمال غرب کاستاریکا قرار گرفته است. معنای لغوی آن خلوت خانم مسن بوده که ریشه در افسانه‌ای محلی دارد. این افسانه در مورد دختر جوانی است که به جرم عاشق شدن توسط پدرش به درون دهانه آتشفشان پرتاب شده و از آن هنگام تابه حال در این کوه زندگی کرده و دارای قدرت‌های شفابخشی می‌باشد. آخرین فوران جدی آن در سال 1983 صورت گرفت.

تعداد زیادی چشمه‌های آب گرم و نیز بخش‌هایی که مملو از لجن‌های گرم و جوشان است در زمین‌های سراشیبی اطراف این آتشفشان یافت می‌گردند. این گل و لجن جوشان سرشار از مواد معدنی بوده و نیز دارای خواص درمانی است که بویژه در درمان‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

یکی دیگر از معروف ترین چشمه های آب گرم واقع در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه است. این مکان دومین منطقه آبفشان‌های بزرگ جهان می‌باشد. این دره در سال 1941 توسط دانشمندی محلی به نام تاتیانا اوستینووا کشف شد.

پس از آن این دره به یکی از جاذبه‌های توریستی کامچاتکا تبدیل گشته است. این منطقه در سال 2007 دچار فاجعه طبیعی زمین لغزه گشته و تقریبا نیمی از دره و آبفشان‌ها از گل وخاک پوشیده شدند. با این وجود این دره همچنان به حیات خود ادامه داده و سالانه تعداد بیشماری دانشمند و توریست‌ را به سوی خود جذب می‌نماید.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

هوانگ لانگ یا کوهستان اژدهای زرد منطقه‌ای است در قسمت مرکزی چین که به دلیل استخرهای رنگارنگ شکل داده شده توسط ته نشست‌های آهکی‌، اکوسیستم‌های جنگلی متنوع، قله‌های پوشیده از برف و چشمه‌های آب گرم و آبشارهایش شهرت یافته است. همچنین این نقطه زیستگاه بسیاری از گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراضی همچون خرس‌های پاندای بزرگ می‌باشد.

دریاچه مروارید جوشان یک چشمه معدنی و درمانی است که درجه حرارتی معادل 21 درجه سانتیگراد داشته و در قسمت جنوبی هوانگ لانگ واقع شده است. بهترین زمان سال برای بازدید از تالاب‌های ساخته شده از سنگ‌های لیمویی، سپتامبر و اکتبر می‌باشد وقتی که این تالاب‌ها در رنگ‌های آبی و زرد و سبز قابل مشاهده هستند.

 

 چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

 ناحیه روتورا در ساحل دریاچه روتورا در نیوزلند واقع شده است و به عنوان ناحیه شگفت انگیز و گرم نیوزلند نیز شناخته می‌شود. تعداد زیادی چشمه و آبفشان گرم در این ناحیه و نواحی اطراف آن قرار گرفته‌اند. بسیاری نیز در پارک‌ها و اقامتگاه‌ها واقع شده‌اند. گه گاه در مناطقی جدید مناظر دیدنی و طبیعی از بخار، آب و لجن داغ و جوشان قابل رویت می‌شوند. نزدیک وایو تاپو (ناحیه‌ای ژئوترمال واقع در 27 کیلومتری جنوب راتورا) بسیای از چشمه‌های آب گرم به دلیل ظاهر رنگارنگ‌شان مورد توجه قرار دارند. به این‌ها باید آبفشان لیدی ناکس را هم اضافه کنید که هر روز به مدت یک‌ساعت و تا ارتفاع 20 متر فوران می‌کند.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

ناحیه آبفشانی که در نزدیکی کوهای آند درشمال شیلی و در ارتفاع 4.300 متری قرار گرفته ال تاتیو نام دارد. وضعیت اقلیمی و ارتفاعی که این آبفشان در آن واقع شده آن را تبدیل به یکی از محیط‌ های بی‌نهایت جالب زمین نموده است. با منطقه با بیش از 80 آب فشان طبیعی عنوان بزرگ‌ترین ناحیه آب فشانی نیمکره جنوبی و سومین منطقه بزرگ آبفشان‌های جهان را به خود اختصاص داده است. علی رغم آب و هوای بسیار سرد این منطقه بسیاری از بازدیدکنندگان در آب‌های گرم آن آبتنی می‌کنند.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

  
هائوکادالور نام مشترک سه دره در ایسلند می‌باشد.در دره‌ای که با نام هائوکادالور دایره طلایی نامیده می‌شود و در جنوب ایسلند واقع شده است بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آبفشان‌های ایسلند از جمله گیسر و استروکور قرار دارند. فوران آبفشان گیسر می‌تواند آب جوش را تا ارتفاع هفتاد متری به هوا پرتاب کند. این نوع فوران کمیاب بوده و امکان دارد که برای چندین سال متوقف گردد. در حال حاضر این آبفشان سه مرتبه در روز فوران می‌کند. استروکور دیگر آبفشان این ناحیه فورانی کمتر از گیسر و در حدود 50 متر داشته که هر ده دقیقه یک بار این فوران رخ می‌دهد.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

پاموکاله در زبان ترکی به معنای قلعه پنبه‌ای است، به دلیل چشم انداز خیالی که از تراس‌های سفید ارائه می‌دهد شهرت یافته است. صخره‌های رسوبی که از ته نشست آب‌های غنی از مواد معدنی ایجاد شده و حجم زیادی از آب گرم را در خود جای داده‌اند هزاران سال است که پذیرای مردمی هستند که در این حوضچه‌ها و استخرها شنا می‌کنند. اکنون این نقطه، که در نزدیکی شهر دنیزلی واقع شده است، تبدیل به یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های توریستی کشور ترکیه شده است.

شهر متعلق به دوران یونان باستان با نام هایراپولیس توسط سلسله یونانی آتالید و شاهان پرگامون بر فراز این چشمه‌های آب گرم ساخته شده است. در این ناحیه می‌توان بقایا و ویرانه‌های معابد، حمام‌ها و دیگر بناهای تاریخی یونان را مشاهده نمود.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

این چشمه آب گرم یکی از مناطق آب گرم مشهور در نزدیکی ناگانو در ژاپن می‌باشد. معنای نامجگوکودنی دره جهنمی است که اشاره به بخار و آب جوش حباب‌داری است که در زمین‌های یخ زده و در احاطه صخره‌های شیب‌دار و جنگل‌های رعب انگیز واقع شده است. از سوی دیگر این ناحیه به دلیل جمعیت بالای میمون‌های سفید وحشی شهرت یافته که در طول زمستان وقتی برف همه پارک را در برمی‌گیرد به این دره رفت و آمد می‌کنند. میمون‌ها از صخره‌های شیب‌دار و بیشه‌ها پایین آمده و در این آب‌های گرم استراحت کرده و هنگام غروب آفتاب دوباره به امنیت بیشه‌های‌شان باز می‌گردند.

 

محمدرضا بازدید : 25 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

 

زلال‌ترین دریاچه جهان


 همین اول کار تکلیف را روشن کنیم! این دریاچه فقط برای تماشا کردن است. شنا و شیرجه در این دریاچه ممنوع است و همین باعث شده گردشگرانی که به جزیره ساوت نیوزلند سفر می کنند، حسرت به دل از این دریاچه بازگردند.

 زلال‌ترین دریاچه جهان,زیباترین دریاچه جهان,بزرگترین دریاچه جهان

 با این حال «کلاوس تیمان» عکاس طبیعت این شانس را پیدا کرد که با سفر به این نیوزیلند، از اعماق دریاچه بلو (Blue Lake) عکسبرداری کند. تجربه ای که او منحصر به فرد می داند و می گوید سفر به دریاچه بلو یک تجربه بصری فوق‌العاده بود: هرگز آبی تا این حد زلال و شفاف ندیده بودم!


دید افقی از داخل دریاچه حدود 80 متر است که آن را به روشن و شفاف‌ترین دریاچه جهان تبدیل کرده است؛ این دید مشابه شفافیت آب مقطر با درجه خلوص 100 درصدی و حذف تمامی ناخالصی‌ها است

بومیان مائوری این دریاچه را به عنوان یک مکان مقدس می شناسند و به همین دلیل اجازه شنا در آن را نمی دهند. دولت هم البته دلایل خودش را دارد و حفظ زلالی این دریاچه برایش به قیمت شنا ممنوع بودن آن تمام می شود. سفر به دل زلا‌ل‌ترین آب جهان انجام شد.

 زلال‌ترین دریاچه جهان,زیباترین دریاچه جهان,بزرگترین دریاچه جهان

 دید افقی از داخل دریاچه حدود 80 متر است که آن را به روشن و شفاف‌ترین دریاچه جهان تبدیل کرده است؛ این دید مشابه شفافیت آب مقطر با درجه خلوص 100 درصدی و حذف تمامی ناخالصی‌ها است.

 زلال‌ترین دریاچه جهان,زیباترین دریاچه جهان,بزرگترین دریاچه جهان

آب دریاچه بلو از دریاچه یخی دیگری به نام دریاچه کنستانس (Constance Lake) سرچشمه می‌گیرد؛ هر دو دریاچه در نزدیکی کوه فرانکلین در پارک ملی دریاچه نلسون در منطقه تاسمان واقع شده‌اند و آب آنها از ذوب یخچال تأمین می‌شود.

 زلال‌ترین دریاچه جهان,زیباترین دریاچه جهان,بزرگترین دریاچه جهان

آب دریاچه کنستانس از طریق سنگ ها تصفیه و ناخالصی‌های آن گرفته می‌شود و سپس به دریاچه بلو می‌ریزد؛ این آب تنها 24 ساعت در دریاچه باقی مانده و پس از آن به رودخانه سرازیر می‌شود. رنگ های خیره کننده این دریاچه کاملا شبیه عکس به نظر می‌رسند و رنگهای روشن و شفاف منعکس شده از سطح دریاچه، از داخل آب نیز به وضوح قابل مشاهده است.

محمدرضا بازدید : 27 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

 

معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

 

معبد برزگ غاز وحشی,معبد برزگ غاز وحشی در شی آن  چین,تصاویر معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

معبد برزگ غاز وحشی در شی آن  چین
معبد برزگ غاز وحشی (Big Wild Goose Pagoda)، مکان باستانی مقدس بوداییان می باشد که ساختمان آن به خوبی حفظ شده و در حومه جنوبی شهر شی ان ، در حدود 4 کیلومتری  مرکز شهر واقع شده است. سبک ساده اما جذاب همراه با میادین های مقابل معبد سبب شده است که گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.

 

 

 

معبد برزگ غاز وحشی,معبد برزگ غاز وحشی در شی آن  چین,تصاویر معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

 معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

معبد برزگ غاز وحشی,معبد برزگ غاز وحشی در شی آن  چین,تصاویر معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

  معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

 

 

معبد برزگ غاز وحشی در سال 652 میلادی  در زمان سلطنت Gaozong، امپراتور سلسله تانگ (618-907) ساخته شده است. هدف از ساخت این صومعه  جمع آوری و نگهداری  متعلقات بودا که توسط هندوستانی ها به یغما رفته بود می باشد.

 

 

 

معبد برزگ غاز وحشی,معبد برزگ غاز وحشی در شی آن  چین,تصاویر معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

  معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

 

 

ساختمان اولیه دارای 60 متر ارتفاع و 5 طبقه بوده که امروزه ارتفاع آن 64.5 متر با دو طبقه افزون دیگر می باشد. از نمای دور مانند یک مربع مخروطی شکل ساده اما بزرگ به نظر می رسد و آن را یک شاهکار معماری بودایی می دانند. علی رغم اینکه این بنا از آجر ساخته شده  اما ساختار آن بسیار محکم است.

 

 

 

معبد برزگ غاز وحشی,معبد برزگ غاز وحشی در شی آن  چین,تصاویر معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

  معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

معبد برزگ غاز وحشی,معبد برزگ غاز وحشی در شی آن  چین,تصاویر معبد برزگ غاز وحشی در چین

 

 

 

 درون صومعه ، پله های پر پیچ و تابی وجود دارد که به بالای بام منتهی می شوند.  در دیواره های این معبد ، مجسمه های بودایی حکاکی شده توسط هنرمندان سلسله تانگ به جشم می خورد و هم چنین فضایلی در مورد صومعه از سوی خوشنویسان آن سلسله حک شده است. از آنحایی که در اطراف این معبد غاز های وحشی  مهاجرت می کردند ، بر روی این معبد نام " غاز وحشی" را گذاشتند.

عضویت در وب
جهت عضویت در سایت کلیک کنید

جهت عضویت در سایت کلیک کنید

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • تبادل لینک و بنر
  • شهرداری نوش اباد
  • دانلود صمد ممد
  • تبادل لینک و بنر
  • دانلود
  • دانلود
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • ساعت مچی
  • الکترو مگ
  • هندز فری تغییر صدای موبایل
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • تبادل لینک میکنی ؟
  • آسمون کاغدی
  • تهران موزیک
  • در هم بر هم
  • تبادل لینک هوشمند و رایگان
  • عاشقانه ها
  • شرکت نویان سحر پایدار
  • مدل لباس
  • فیسبوک ایرانی
  • کسب در آمد
  • فیسبوک فارسی
  • . . . تنهایی . . .
  • تهران موزیک
  • شاید برای تو،شاید برای دلم
  • Alone boy2
  • فول البوم
  • blue4music |بروز ترین مرجع موزیک و ویدیو
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال شمارش دقیق
  • بزرگترین سایت دانلود فیلم و اهنگ
  • بیا 2 دانلود
  • نمونه سوال امتحانی
  • سرگرمی اس ام اس سند
  • کسب درآمد هر ای پی 57 ریال
  • سرگرمی
  • باران موزیک
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • طنز و عاشقونه و دیدنی با ما
  • تاس دانلود
  • ایران کیدذ
  • عکس های خفن خفن سرا
  • پیامک من|آرشیوی از بهترین پیامک ها
  • دانلودپا | مجله خبری تفریحی
  • وی بی اف دانلود | شارژ رایگان
  • رپ صدا | بزرگترین سایت رپ | دانلود جديد
  • مدیا
  • پیشبینی فوتبال تست خزر
  • دانلود بازی و نرم افزار اندروید
  • پاتوق سرای شما♥
  • اس ام اس جدید
  • دانلود سوال پيام نور + اخبار پيام نور
  • کسب درامد باورنکردنی
  • سایت تفریحی سرگرمی یــــــوک!!!
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • افزایش ترافیک سایت و وبلاگ
  • سرگرمی تفریحی بینگفا
  • .:| شارژ ایرانسل و همراه اول |:.
  • بدو دانلود
  • کاریکاتور
  • عکس جدید
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    سایت ما چجوریه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2647
  • کل نظرات : 167
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 95
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 121
  • باردید دیروز : 523
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,319
  • بازدید ماه : 3,102
  • بازدید سال : 40,709
  • بازدید کلی : 193,082
  • کدهای اختصاصی
    سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

    ابزار وبمستر

    مشاهده صفحه

    متحرک کردن عنوان وب

    ابزار هدایت به بالای صفحه